Eefida in kritieke toestand, helaas niet gehaald, update p17

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 09:23

Eponastable schreef:
Oh jee... dus eigenlijk sinds ze afgespeend is is het eten in haar maag gebleven?

Ik snap héél goed dat je verdwaasd rondloopt maar het troost je al wat beter dat het aangeboren was en dat je zo gevochten hebt voor je veulen!!

Je verdient een gouden ster!
Dank je wel. :o

Klopt, toen ze zich zelfstandig moest gaan redden met eten en dus meer ging eten, werd de maag steeds voller. Ik vond dat ze wat mager werd en achteraf klopte dat ook, ze at te weinig om op gewicht te blijven. Ik voerde haar wel bij, maar 3 weken terug hebben we haar toen in een weiland gezet met nog veel gras. Toen is ze flink gaat eten. We merkte wel dat ze de week voordat ze opgenomen werd, haar brok steeds langzamer op at, maar wij dachten dat komt omdat ze geen honger heeft. Achteraf omdat ze al last had en de maag steeds voller en voller werd.
Heel langzaam zie ik nu dus ook aanwijzingen die er waren voor dit grote drama, maar heb ze nooit als zodanig herkend.

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 09:23

Heel jammer, je hoopt op wat anders natuurlijk! Welnu je hebt er alles aan gedaan en je weet wat de oorzaak was. Zit je in ieder geval niet de rest van je leven met een "wat als...." gevoel.
Veel sterkte en wellicht volgend jaar weer een veulentje?

Eponastable

Re: Eefida in kritieke toestand, helaas niet gehaald, update p17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 09:30

Ik vind het echt zo jammer dat al ons duimen voor je veulen niet gebaat heeft...
Ja nu begin je daar meer over na te denken omdat je weet wat het is...
Hoe gaat het met je vriend eigenlijk? want die is de hele tijd in de kliniek gebleven.

Ik kan er echt niets aan doen maar je bent zo moedig geweest!!!
Ik ga denk ik je topic in mijn profiel zetten!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 09:34

Ach Tjady wat sneu dat het zo is gelopen allemaal. Mijn paard met maagfalen had toen hij stierf al het eten van de avond ervoor nog in zijn maag zitten, op de dag zelf had hij helemaal geen eten gehad of zeer weinig, toch zat zijn maag vol. Bij hem was het plotseling maar met het zelfde resultaat jammer genoeg.

Je hebt alles geprobeerd om haar te redden, het heeft jammergenoeg niet mogen baten. Dat geeft denk ik een een stukje rust, maar het maakt het verdriet natuurlijk niet minder erg. Heel veel sterkte ermee en koester je herinneringen, gelukkig kan niemand die afnemen.

Stanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 13:31

Ahhh wat sneu zeg!

Heel veel sterkte met dit grote verlies.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 17:44

Heel erg jammer dat het zo heeft moeten aflopen maar troost je met de gedachte dat jullie alles hebben gedaan wat er maar gedaan kon worden en dat Eefida ondanks alles een heel fijn leven heeft gehad bij jullie.

Veel sterkte.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 18:37

sterkte met het verlies!! wat erg zeg!! maar ze heeft er voor gevochten!

gecondoleerd!

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:09

heel veel stertke!

ze gaat nu vast een heel mooi leven te gemoed op de eeuwige groene weides.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:14

jeetje..
zit hier met tranen in mij ogen t hele topic door te lezen,

ik wens jullie heel veel sterkte met het verlies..

jullie hebben er alles aangedaan om haar te redden en haar alle kansen gegeven helaas heeft dit niet mogen baten maar jullie hebben t wel geprobeerd..

nogmaals sterkte

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:20

Jeetje meiske, zoiets had natuurlijk niemand herkend, de meeste afwijkingen bij veulens komen binnen een paar uur/dagen/weken wel aan het licht.
Maar 6 maanden..............dan ga je er van uit dat je een gezond veulen hebt, en dan dit...................
Toch goed dat je nu weet wat er aan de hand was, en dat ze absoluut geen kans had, al bood je haar nog zoveel.
Maar eerst is er nu je grote verdriet, weet dat we met je meeleven. :(:)
Dikke knuffel van ons beiden!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:38

Hier nog een stille meelezer die je sterkte wil wensen.
Zo ongelovelijk voor gestreden en dan toch niet gehaald!!
Nogmaals heeeel veeeeel sterkte!!!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 08:33

tjady Hoe gaat het nu met je?

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 09:15

Dank jullie wel allemaal voor de vele mooie en lieve reacties.
Ik ben nog steeds verdrietig, maar berust er wel in. Eefida had geen kans, vroeg of laat zou ze ziek zijn geworden.
Ik ben heel erg moe en heb nergens zin in. Gisteren heeft mijn vriendin Angel opgehaald. Ik kon het even niet opbrengen om in de kliniek van Wolvega te komen.
Gisteren heb ik een hele tijd met Kalinda gestaan. Ze is nu 5 maanden drachtig en is uitgerekend op 17 maart 2010. Dat zou de eerste verjaardag van Eefida worden. Heel stiekum heb ik al een een naam gedacht als het een merrietje wordt.
Ik ben een beetje foto's aan het uitzoeken en wil er nog een paar in het topic plaatsen.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:42

Sterkte Tjady...

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar foto's van Eefida.

Je verdriet zal nog enige tijd aanslepen, ik hoop lichtjes dat je een veulen krijgt op haar verjaardag en dat je het ook naar haar kan noemen.

Ik denk nu toch al elke dag aan jullie en aan kleine Eefida die het niet heeft gehaald...
En je topic heeft een plaats gekregen op mijn profiel :o

Hou je goed!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:53

He verdarrie wat vervelend :( maar jullie hebben het beste gedaan wat jullie konden! Echt, mijn complimenten daarvoor! En hopenlijk geeft het jullie ook wat rust.

Achter elke traan die blinkt,
schuilt een glimlach van herinnering.

Kelly_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:34

heel veel sterkte met het verlies!
Ik leef met jullie mee

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 19:55

Hier wat foto's van mijn kleine skat.

Eefida net geboren. Je kwam opeens zo snel, dat ik je moeder niet meer op tijd naar binnen kreeg en je met een deken afdekte. ik was doodsbang dat je kou zou vatten. Zo wachtte ik op mijn vriend om je daarna naar binnen te tillen.
Afbeelding

Eenmaal binnen droogde je snel op. Kalinda likte je schoon en ik vond je gelijk geweldig.
Afbeelding

Al snel werd duidelijk dat je een heel parmantig dametje was met een heel wijs koppie.
Afbeelding

Je groeide goed en alles leek super te gaan. Je was sociaal met de andere paarden en leek heel gezond.
Afbeelding

Nadat we je bij je moeder hebben weg gehaald, werd je dikke maten met Angel, Angel was haar moeder verloren en bij mij opgegroeid als flessenveulen. Wat was ik blij dat jullie het zo goed konden vinden.
Afbeelding

Lieve Eefida, wat was het een oneerlijke strijd. Je kon hem nooit winnen hoe hard we er ook voor gevochten hebben. Mooie meid, dank je wel.
Afbeelding

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:00

Wat sneu dat het zo heeft moeten aflopen met dit geweldige veulen :(:)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:02

Wat was ze al groot geworden zeg! En zo mooi!. Krijg er tranen van in mijn ogen. Ongelofelijk ook hoe goed ze eruit zag met de afwijking. Kan me voorstellen dat je het nooit gemerkt hebt.
Gelukkig voel je je iets rustiger. Het zal tijd nodig hebben en ik kan me voorstellen dat je nergens zin in hebt. Doe waar je je goed bij voelt. Het komt stapje voor stapje wel weer.
Nogmaals sterkte en je verdient een grote pluim. De andere paarden zullen je er bij helpen.

Step en Ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:00

Wat ben ik fier op jullie!! Eefida kon zich geen betere baasjes treffen, jullie hebben alles gedaan om haar te redden en spijtig genoeg verloren.
Ik heb respect voor jullie...
Ze is prachtig.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:08

Goh zeg dat het nu zo moet aflopen heb het hele verhaal als stille lezer gevolgd.
Heel veel sterkte met het verlies het gemis word elke dag een stukje minder ik heb een maand geleden mijn pony in laten slapen maar ze zijn op een goede plek nu!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:50

Wat een prachtige foto's!!!
Diep respect voor jullie... Eefida kon niet beter krijgen bij jullie!

Hou je sterk, Eefida waakt over jullie nu!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 23:05

Hier nog een stille meelezer.
Heel veel sterkte met dit verlies, wat een prachtig veulentje was het, ik kan me inderdaad heel goed voorstellen dat je nooit iets aan haar gemerkt hebt. Wel heel sneu dat ze daar dus al die tijd al last van heeft gehad, die arme ziel, maar jullie hebben er in ieder geval alles aan gedaan om haar te redden en een goed leven te geven.

Sterkte!!!

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:46

bij de foto,s schieten de tranen mij weer in de ogen.wat is het toch vreselijk dat je afscheid van haar moest nemen.ze was prachtig,en leek er zo goed uit te zien.ik kan me heel goed voorstellen,dat je dit niet kon zien aankomen. meis ik wens je hier heel erg veel sterkte mee.met dit superzware verlies

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:56

Meid, heel veel sterkte met het verlies van je kanjer. Je hebt gedaan wat je kon, maar helaas mocht het niet baten.
Ik hoop dat je een beetje steun kunt halen uit de mooie en lieve berichten van de mede bokkers...

En voor volgend jaar... Forever Eefida! Ze blijft voor altijd in je gedachten!