[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

darkadia

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 11:21

Hier idd ook door dekens met hals manen die erg beschadigen. Had ook in de winter ivm veel regen veel de hals op en er is weinig over van zijn mooie lange manen. Eczeem lijkt wel beter te gaan, dus hij staat nu met een Snuggy zonder hals. Anders een zo licht mogelijke hals van bijv de master pyama gaat bij hem wel goed, maar is idd wel minder sloopproof.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 12:41

Een kennis van me woont in australie en daar hebben ze dekens waarbij dat stuk waar de manen stuk gaan een soort elastische stuk,wel weer jammer dat ze maat welshpony niet hebben

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 13:02

happytime schreef:
Een kennis van me woont in australie en daar hebben ze dekens waarbij dat stuk waar de manen stuk gaan een soort elastische stuk,wel weer jammer dat ze maat welshpony niet hebben

Die hebben ze in Nederland ook, alleen heb ik nog geen enkel model daarvan netjes op een paard zien liggen.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 14:28

Ik vind het van de rambo SIH zo jammer dat hij eigenlijk totaal niet geschikt is voor bredere, korte pony's. Enorm stuk hals over maar de singels kunnen niet of nauwelijks dicht.
Hier dus weer aan de pyama.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 14:37

JudithO schreef:
Ik vind het van de rambo SIH zo jammer dat hij eigenlijk totaal niet geschikt is voor bredere, korte pony's. Enorm stuk hals over maar de singels kunnen niet of nauwelijks dicht.
Hier dus weer aan de pyama.

Dat probleem had ik al met mijn KWPN'er....
Vliegendeken heeft ie altijd groter dan winter, had de exceem beide maten besteld omdat de winkel zei dat ie groot viel maar de achterste singel kwam niet in de buurt bij de kleinere maat :+

Maakt het iets goed dat het niet aan de grote van z'n buik lag op dat moment (kreupel en stond al 3 maanden stil en hij z'n buik is normaal met 3 dagen stilstaan al rond := )

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 14:48

Muze schreef:
Ik zien de horsegear, de bucas ( buzz off of sweet itch), de rambo hoodie, de highlander en de Epplejeck zilver met oranje bijvoorbeeld?
De pyjama’s lijken me wat minder sloop proof?

Ik berg tevreden over de bucas zweet itch light, luchtig, sterk en goede pasvorm, lange hals. Ik heb een soort tank, grote merens, wel een tussenmaat nodig , 190, hebben niet alle merken.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 17:37

Mijne schuurt namelijk ( nog?) niet erg z’n hals of manen.. maar fijne dekens zonder hals ken ik ook niet echt. Alleen de bucas buzz off.. maar of die fijn is..

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 18:36

Afbeelding
Wel mooie oplossing

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 18:38

Is er iemand in deze groep die interesse heeft in bepaalde eczeemdekens? Ik heb 5 hele. 2 nieuwe en 3 gebruikte. En 2 dekens die gescheurd zijn.

Maat 185

Mijn paardjes is ingeslapen helaas

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 13:46

Muze schreef:
Mijne schuurt namelijk ( nog?) niet erg z’n hals of manen.. maar fijne dekens zonder hals ken ik ook niet echt. Alleen de bucas buzz off.. maar of die fijn is..

Mij bevalt de horsegear met hals al jaren goed. De manen beschadigen niet door de deken. Ik gebruik de deken voor een kruising Fjord/Fries die best wel vrij rond is qua ribben en kort in de rug. De deken blijft altijd keurig recht liggen.

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 15:06

Biies schreef:
Is er iemand in deze groep die interesse heeft in bepaalde eczeemdekens? Ik heb 5 hele. 2 nieuwe en 3 gebruikte. En 2 dekens die gescheurd zijn.

Maat 185

Mijn paardjes is ingeslapen helaas

Al mijn dekens zijn verkocht ❤️

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 21:28

Hey allemaal

Mijn paard heeft last van schilfertjes in de manenkam. Hij schuurt heel af en toe, staat in een bosrijk gebied. Hij heeft echter geen zomereczeem. Staat nu wel met een vliegendeken met hals, met de manen eronder kriebelt dat allemaal nog wat meer. Manen zijn nu gevlochten maar het blijft wat schilferachtig.

Ik ben op zoek naar een mild product, bij voorkeur een lotion/vloeibaar product dat ik in de manenkam kan smeren. Puur om de huid gehydrateerd te houden. Welk raden jullie aan?

Heb nu honingzalf gesmeerd maar dit is erg vet.

Er is ERG veel :’)

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 23:13

Mijn paard heeft hier ook last van. Het enige wat helpt is 1x in de zoveel tijd goed wassen en daarna met een (luizen)kam de schilfertjes eruit kammen. Scheelt dat mijn paard niet zulke dikke manen heeft. Mijn ervaring is als je er allemaal smeersels op smeert het alleen maar een plakkerig zooitje wordt waar allemaal vuil in blijft hangen waardoor het alleen maar meer gaat jeuken.

PeraManga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 09:09

Change03 schreef:
Hey allemaal

Mijn paard heeft last van schilfertjes in de manenkam. Hij schuurt heel af en toe, staat in een bosrijk gebied. Hij heeft echter geen zomereczeem. Staat nu wel met een vliegendeken met hals, met de manen eronder kriebelt dat allemaal nog wat meer. Manen zijn nu gevlochten maar het blijft wat schilferachtig.

Ik ben op zoek naar een mild product, bij voorkeur een lotion/vloeibaar product dat ik in de manenkam kan smeren. Puur om de huid gehydrateerd te houden. Welk raden jullie aan?

Heb nu honingzalf gesmeerd maar dit is erg vet.

Er is ERG veel :’)

Als je de mogelijkheid hebt.. zeewater!
Ken je iemand die vlak bij de zee woont of kom je er zelf in de buurt, vul een paar flessen en gebruik dat.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 09:21

https://www.hoofwear.com/bye-bye-itch-lotion

Ik gebruik deze bij mijn paard met eczeem, dus dat is ietsjes heftiger, maar ik vind deze helemaal niet vettig! Heeft er bij ons voor gezorgd dat het stuk manen wat helemaal kaal was aan het begin van het seizoen nu weer een cm of 6 aan haar heeft :)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 12:55

Was weer tijd voor een nieuwe derfen clear(witte manen en staart) tjonge wat is er veel bijgekomen van derfen????heb oude weggegooid maar weet nu niet merr welke cleartube ik had :(
Jammer dat veel winkels gestopt zijn met de verkoop ervan

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 13:50

Had er misschien even bij moeten vermelden dat mijn paard in een wei staat zonder faciliteiten, ik heb niet de mogelijkheid hem (fatsoenlijk) te wassen. Afspoelen gaat wel maar het grondig uitspoelen van shampoo gaat niet.

En ik woon ontzettend ver verwijderd van de zee haha :P

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 16:49

Weet hier iemand een ideale oplossing of een bepaald merk van nekbeschermer die niet afzakt?
We zitten met 2 eczemers die enkel aan hun nek schuren, nu hebben we vorige week 2 nekbeschermers van QHP gekocht, maar helaas na 3 dagen is 1 van de 2 al compleet kapot, ze zakken steeds af, maakt niet uit hoe strak de elastiek staat, het schuift naar beneden en dan gaan ze erop trappen bij het grazen... Eczeem dekens krijgt 1 van de 2 ook op de kortste keren kapot, en ik kan ze niet blijven fixen door er lapjes op te stikken.

We zoeken dus een nekbeschermer die niet afzakt, en voor een Ijslander met een dikke korte nek :')

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 19:55

zijn er ook mensen die skincalmin gebruiken?
ze kunnen helaas dit jaar niet produceren en dus is er niks te koop.
ik ben eigenlijk op zoek naar een vervanger er voor,misschien dat iemand hier een goede tip heeft.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 21:14

Mijn paard schuurt bijna niet meer (wrs geen knuttenallergie, meest logische oorzaak is gras/suiker), maar als ze toch wat jeuk heeft, dan gebruik ik neemolie. Aangelengd met jojobaolie, 1 op 3 ongeveer. Dat helpt haar goed. Het is wat viezig spul, manen en staart worden wat vettig, maar het werkt super. Nog steeds blij met de tip van Iriscope, dacht ik.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 22:07

ik moet wel toevoegen dat het zonder olie moet zijn,dat geeft namelijk een verkeerde reactie.

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 13:52

ellepel schreef:
zijn er ook mensen die skincalmin gebruiken?
ze kunnen helaas dit jaar niet produceren en dus is er niks te koop.
ik ben eigenlijk op zoek naar een vervanger er voor,misschien dat iemand hier een goede tip heeft.

Ik ben recent overgestapt naar de Happy Skin producten dat bevalt tot nu toe goed. Maar weet niet of daar olie in zit.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 13:54

volgens mij heeft een stalgenootje dat voor haar eczemer, ik kan haar wel vragen of ik even mag kijken wat het is.
volgens mij bevalt het bij die van haar wel goed.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 14:31

Happy skin bevalt mij ook goed. Daar zit vloeibare kokosolie in.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 10:01

Ik smeer momenteel sectolin sweet itch.
Zit toch een beetje te dubben over een deken.
Bucas past niet, shires zit ook wat krap en vond ik echt wel “ zwaar en veel “.
Mijne jeukt lichtjes. Daarom dacht ik aan een gewone vliegendeken ( Maarja, welke dan… kort, breed, barok gebouwde pony).
Of misschien toch een Pyama?