[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Silver_Fox

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 17:34

Ja ik bedoel niet zomer, maar als het warmer is, door de reden die jezelf noemde, het is wel een laagje maar ze kunnen hun haren daardoor niet rechtop laten staan en het geeft verder geen warmte en hun vacht kan niet optimaal het werk doen. Met voering bedoel ik fleece voering, weet niet of dat 100 grams is? En sowieso als hij 's nachts op stal staat zal ik me er ook niet heel druk om maken :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 20:03

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 09:49

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 10:06

Zelf werd ik uit die website niet zoveel wijzer, ze hebben verschillende producten, maar geven nergens aan welke voor ZE geschikt zou zijn.

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 10:52

Ik heb iets te hard gejuicht. Pony heeft gister avond toch weer de staart lopen schuren..
Iets regelmatiger wassen dan maar..

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 19:53

Ik Ben een stille meelezer. Heb mijn pony sinds november. Wist wel dat ze wat zou jeuken. Omdat ze nu Korsten op haar staartwortel had besloten om een deken aan te schaffen.

Afbeelding

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:18

Even snel, heb haast, dus kan even niet lang zoeken op bokt.
Maar wat is de beste vliegenspray? Mijn paard staat onder deken, met hoofdkap, maar wordt in de ochtend en eind van de middag helemaal lekgeprikt door van die kleine vliegjes. Zo erg dat ze niet eet en alleen maar rondrent.
Moet zo een paard laden op een andere stal, ga daarna naar de EJ voor spray.
Welke blijft lang zitten en werkt goed?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:24

Veerust van de Welkoop.

Goed vind ik sprays met hertshoornolie (atex dazenspray was mijn nr 1), maar die worden al niet meer verkocht.
Niets blijft lang zitten of lang werken vind ik. Heeft ook te maken met zweten.
Overigens heb ik t idee dat op Derfen de beesten ook weg blijven. Dat zou ik doen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:27

Dat is inderdaad het probleem. Het werkt ook te kort. Paard staat niet aan huis, en de vliegjes irriteren haar s ochtends en s avonds. Dus iets moet eigenlijk minimaal 24 uur werken.
Maar stalhouder is een tof mens! Ga iets halen en vraag of zij het er bij de voerbeuren gewoon royaal over de paarde sprayt. Hopen dat het helpt. Het is nu niet geinig meer

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:50

Een vliegenspray die 24 uur werkt wordt erg lastig denk ik, je mag blij zijn als het de gehele rit blijft werken.

Waarom staat je paard buiten als er zoveel knutten zijn? 'S middags op tijd op stal en 's morgens niet te vroeg naar buiten. Binnen staan ze goed afgeschermd van de knutten en hebben ze er dus geen last van.
24/7 buiten lijkt ideaal, maar voor paarden met eczeem is opstal met zonsondergang en zonsopkomst een zegen.

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 10:03

De spray die ik op dit moment het fijnste vind is die van skin calmin.
Stinkt goed en de beestjes blijven wel weg.
Het is ook de enige spray waar mijn paardje voor blijft staan!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 10:03

Dan zou ik voor Derfen gaan, dat ruik ik na 48 of 72 uur zelfs nog.
Is ook nog gelijk jeukstillend.

2 vliegen in 1 klap :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 10:05

Wat ik raar vind is dat ze met deken op nog last heeft?
Dan worden ze toch niet geprikt,dus hoe kan er dan last zijn.
En vliegjes die afkomen op geur kun je bestrijden met een spray,maar die op warmte af komen niet.
Veerustnis inderdaad wel een hele goede

Appie staat gewoon 24/7buiten,maar door zijn deken heeft hij geen last.
Maar hij staat ook op open veld he, en dat scheelt echt een hoop :j

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 10:18

Het kan zijn dat ze op de benen geprikt of gebeten wordt en dat de jeuk zich ergens anders uit.
Tenminste wat ik van allergien weet is dat het niet zo hoeft te zijn als bij een steek van bijv een neefje. Dan heb je op dezelfde plek last. Begreep dat dat bij een knut niet hoeft, die pakt een open plek maar dat kan zich uiten op een andere plek.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 10:27

Derfen deed hier niks. En dan heb ik maar een lichte jeuker.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 10:29

Oh ja dom, niet aan gedacht.
Benen kunnen natuurlijk ook geprikt worden en er zijn paarden die soms heel overdreven reageren op de vliegjes :j
En dan bedoel ik het zo, als er bij mij een bij om me heen vliegt vind ik dat niet eng,
sommige mensne raken dan haast in paniek.
Zie dat dat bij de paarden ook zo is, heb eens een paard helemaal over de zeik zien gaan van het gezoem van een horzel.
Op die manier snap ik het :)

friesvamke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 16:13

Ik had net de nieuwe Phryso in de bus liggen en daar stond een stukje in over fibra anti-itch crème. Een crème tegen SME. Volgens t stukje zijn de resultaten van praktijktesten onwaarschijnlijk goed. Bij alle paarden met ernstige SME nam de jeuk direct af, stopt het schuren en begon na enkele dagen de huid te herstellen. De crème is neutraal van kleur en heeft nauwelijks geur. Op de website van fibra staan voor enna foto's www.fibra-paardencreme.nl

Heeft iemand hier al iets van gehoord?

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 16:25

ik gebruik zelf al jaren het voer van fibra ..sinds verleden jaar hebben ze deze creme .Heb hem nog niet besteld maar bij de eerst volgende voerbestelling doe ik hem erbij

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 16:40

friesvamke schreef:
Ik had net de nieuwe Phryso in de bus liggen en daar stond een stukje in over fibra anti-itch crème. Een crème tegen SME. Volgens t stukje zijn de resultaten van praktijktesten onwaarschijnlijk goed. Bij alle paarden met ernstige SME nam de jeuk direct af, stopt het schuren en begon na enkele dagen de huid te herstellen. De crème is neutraal van kleur en heeft nauwelijks geur. Op de website van fibra staan voor enna foto's http://www.fibra-paardencreme.nl

Heeft iemand hier al iets van gehoord?

Maar was de test onafhankelijk?
Klinkt een beetje tell sell naar mijn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 16:57

Ik kom -helaas- ook hier binnenvallen. Mijn IJslander van 9 jaar heeft sinds kort erg last van jeuk. Hoopte dat het kwam door wat warme dagen in combi met zn nog vrij dikke vacht. Maar eergisteren heeft hij zijn oorbasis, deel voorhoofd en achter zijn oren helemaal kapot geschuurd.

Ik mag er niet naar wijzen, laat staan van dichtbij eens goed bekijken. Dus begin daarom denk maar met het aanpakken alsof het eczeem is. Vrees er ook sterk voor, maar kan ook nog door het gras komen. Alleen kan ik daar vrij weinig aan veranderen, behalve niet teveel strookjes bijgeven.

Heeft hier iemand ervaring met de eczeemdeken van ej? *sorry als het al ergens gevraagd is* En fijne smeersels voor als de huid al open ligt? Niet dat ik er nu bij kan komen...

Las net hierboven iets over fibra. Wil het wel evt gaan uittesten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 17:03

Ik heb de fibra creme in gebruik. Heb het gekocht op een beurs om uit te testen. Het is vrij hard en smelt als het warm wordt. Ik denk dat het wel verzachtend werkt voor de huid maar heb niet het gevoel dat de jeuk er weg van gaat. Ben niet zo enthousiast helaas.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 17:15

hier vanmorgen ook stampende en staartzwaaiende ponys in de loopstal,geen knutten maar gewone muggen met al dat vocht in de lucht.ik spuit maar met muggenspul met deet erin over de ponys heen en benen. :j

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 17:36

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 17:38

tiwi1969 schreef:
Een vliegenspray die 24 uur werkt wordt erg lastig denk ik, je mag blij zijn als het de gehele rit blijft werken.

Waarom staat je paard buiten als er zoveel knutten zijn? 'S middags op tijd op stal en 's morgens niet te vroeg naar buiten. Binnen staan ze goed afgeschermd van de knutten en hebben ze er dus geen last van.
24/7 buiten lijkt ideaal, maar voor paarden met eczeem is opstal met zonsondergang en zonsopkomst een zegen.

Ze staat 24/7 buiten en kan wel op stal, maar daar zitten ze ook, dus dat maakt dan niet uit.

ellepel schreef:
Wat ik raar vind is dat ze met deken op nog last heeft?
Dan worden ze toch niet geprikt,dus hoe kan er dan last zijn.
En vliegjes die afkomen op geur kun je bestrijden met een spray,maar die op warmte af komen niet.
Veerustnis inderdaad wel een hele goede

Appie staat gewoon 24/7buiten,maar door zijn deken heeft hij geen last.
Maar hij staat ook op open veld he, en dat scheelt echt een hoop :j

Ze vliegen onder de deken door naar haar liezen. Heb wel gedacht en geprobeerd om dat ook af te dekken, maar dan gaat het schuren als ze loopt. Of ik moet zon pyjama nemen waar ook de complete benen bedekt zijn (die dingen die je wel eens op Facebook langs ziet komen). Maar dat gaat ook wel erg ver.

Maar heb een spulletje gekocht en ik zorg dat ze minimaal twee keer per dag gesprayd wordt.

Maar werd gebeld door de stalhouder dat ze ze gestrest was. Toen ik kwam viel het echter heel erg mee, dus ze hebben het wel een beetje overdreven. Maar goed, liever wat overdreven dan bagataliseren.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 17:53

Hier een heel geirriteerd paard die rondjes door de paddock loopt :=

Hij staat gewoon onder een rsih en als ik er ben smeer ik hem in met flymax derm.

Iemand nog een tip voor voer dat miss verlossing kan bieden? Ik vind het zo sielughh :(