[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara88

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:08

EJ heeft op dit moment 20% korting op alle dekens, actie loopt tot en met 5 maart.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:41

Ook hier de eczeemdoos weer opengetrokken. Ben alleen erg aan het twijfelen waar ik goed aan doe. Vorig jaar heb ik er te weinig aan gedaan. Vaak toch de deken af omdat het zo warm was, geen Derfen willen smeren omdat het zo vies ruikt. Geen wonden of kaalgeschuurde plekken hoor, maar toch kortere maantjes.

Dit jaar wil ik beginnen met Derfen en op warme/windstille dagen de deken erop. Nu is mijn lieve poown wit en Derfen hartstikke bruin. Hebben jullie nog tips/trucs om dat er uit te kunnen wassen als mevrouw er netjes uit moet zien voor wedstrijd oid?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:19

Anne, voor mijn bonte gebruik ik voor de manen TKC97. Helpt net zo goed als Derfen en geeft geen bruine vlekken.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:25

Dat klinkt goed! Ruikt het ook even vies? Ik bedoel.. blijven de mugjes op afstand? :)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:29

Bij welke temperatuur gooien jullie de eczeemdeken op? Mijn merrie heeft namelijk twee dekens om nu (de bovenste is alleen regendeken, verder geen voering of iets dus ook niet zwaar). Mijn eczeemdeken is vrij dun.. Ben bang dat als ik ze al wissel bij 10 graden of zo, ze toch nog een beertje wordt qua vacht... haha.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:31

Zou je niet je eczeemdeken onder je regendeken kunnen leggen? Of heb je een dikke onderdeken waardoor het verschil dan alsnog groot is?

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:33

Anne. schreef:
Zou je niet je eczeemdeken onder je regendeken kunnen leggen? Of heb je een dikke onderdeken waardoor het verschil dan alsnog groot is?

Mijn onderdeken is vrij dik, het valt wel mee.. Weet even niet hoe zwaar precies. Maar ik denk wel dat het verschil dan nogsteeds redelijk groot is. Want mijn eczeemdeken is niet meer dan een lapje stof lijkt zo haha.
Gelukkig heb ik wel een halsstuk onder haar deken zodat ze haar manen+voorpluk er niet af kan schuren..

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:42

Dat scheelt inderdaad. Dan zou ik lekker wachten tot het warm genoeg is/blijft voor de eczeemdeken :). Of warm genoeg voor eczeemdeken als onderdeken :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 09:17

Ze zijn bij ons aan het verharen naar de zomervacht, dus teddybeer kan het denk ik niet meer worden..
Ik ben gisteravond van 200 gr + regendeken, naar 100 gr + hals gegaan. 's nachts vriest het nog, maar het wordt nu overdag richting 5 graden. Dan is 200 gr echt te warm. Ik moet ook wel gaan afbouwen, want volgende week gaat het richting 8 graden en vanaf 10 graden zet ik hem op 0 gr + hals of eczeemdeken. Even kijken hoe het gaat doen.

Ik meen ooit over TKC iets te lezen dat er iets in zit wat kankerverwekkend is? Kan dat kloppen?
Dat was voor mij de reden om gelijk voor derfen te gaan, maar twijfel nu of ik TKC wil gaan gebruiken.

edit: dit kwam ik tegen en zal nog verder zoeken:

Citaat:
Hiervoor heb ik altijd TKC 97 gebruikt, wat erg goed werkte, maar daar zit een soort petroleum in waardoor het spul in de volle zon kan leiden tot brandwonden

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 10:55

Dat las ik net ook inderdaad := Ik zoek ook nog even door naar positieve ervaringen..

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:06

Nou ja, van Derfen kunnen ze ook blaren krijgen bij allergische reactie en die mag je volgens mij ook niet smeren als je vol de zon in gaat..

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:16

Lastige afweging dan. Smeren is bij mij haast geen doen, ik kom maar 4x per week op stal helaas. De rest worden ze gecheckt door mijn moeder, maar die kan ik echt niet gaan belasten met smeren etc.

Maar eerst maar kijken hoe ze het gaat doen met de deken.
Valt ie trouwens klein of groot (de rambo sweet ich hoody?) want in 155 is ie nergens meer, wel in 162.

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:17

intel_1x schreef:
Willekes, ik kan paardendrogist van harte aanbevelen. Ook super goede service!

_/-\o_ dank je

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:24

Derfen hoeft ook niet elke dag. Ik smeer ook om de dag.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:57

o dat scheelt al!
Ik twijfel enorm of ik de maat 160 bij EJ zal bestellen, denk dat de hals te lang is.. Pony'tje is maar 115. Ze heeft eigenlijk maat 145 maar die past ze nooit, ze is ook vrij breed. dus ik bestel eigenlijk altijd 155 en dat past netjes. Maar 160 wordt denk ik echt wel te groot.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:59

Ben de dekens aan het herstellen met de naaimachine.
Maar na enkele jaren zijn het net lappendekens geworden haha.
Maar zolang ze nog te repareren zijn doe ik dat!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 15:06

interessant topic!! Hier een pony met enorme exceem. afgelopen jaar 2 dekens verslonden, waarvan 1 in een maand (die van ej eigen merk), aankomend jaar willen we er een met zo'n kap, aangezien ze der oren openschuurd :(:)

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 15:14

Jotoma schreef:
Ze zijn bij ons aan het verharen naar de zomervacht, dus teddybeer kan het denk ik niet meer worden..
Ik ben gisteravond van 200 gr + regendeken, naar 100 gr + hals gegaan. 's nachts vriest het nog, maar het wordt nu overdag richting 5 graden. Dan is 200 gr echt te warm. Ik moet ook wel gaan afbouwen, want volgende week gaat het richting 8 graden en vanaf 10 graden zet ik hem op 0 gr + hals of eczeemdeken. Even kijken hoe het gaat doen.

Ik meen ooit over TKC iets te lezen dat er iets in zit wat kankerverwekkend is? Kan dat kloppen?
Dat was voor mij de reden om gelijk voor derfen te gaan, maar twijfel nu of ik TKC wil gaan gebruiken.

edit: dit kwam ik tegen en zal nog verder zoeken:

Citaat:
Hiervoor heb ik altijd TKC 97 gebruikt, wat erg goed werkte, maar daar zit een soort petroleum in waardoor het spul in de volle zon kan leiden tot brandwonden

Ik heb Tkc ook gebruikt ovordat ik overgestapt ben naar derfen ,de reden waarom ik overgestapt was was niet omdat het niet werkte maar omdat ik hetz o viezig spul vond en ook super veel mega grote schilfers van had er echt geen goed gevoel bij, de derfen smeer ik trouwens altijd savonds zodat het hele nacht kan intrekken en overdag dan niet meer brandt, Ik heb een spierwitte welsh die in de winter altijd bruin ziet van de modder en in de zomer van de derfen :+ ach ja had ze maar niet wit moeten worden, ik moet zeggen vind het ook meevallen als je het echt netjes en voorzichtig aanbrengt op de huid je hebt maar kleine hoeveelheid nodig en hoefde het gemiddeld maar 2x in de week te doen.

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 2849_n.jpg
fototje van deze zomer ik knip de manen in een manenkam zodat ik er beter bij kan, hier dus eten genoeg :+ doe wel aan strookbegrazing dus op hoogtepunt van zomerexzeem hier alleen heel lang uitgegroeid gras en merk dat dat echt wel heel veel doet.

sem722

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 15:16

Ik ga dit jaar dit topic eens in de gaten houden.
Vorig seizoen tot de conclusie gekomen dat mijn Bollie ook zomereczeem heeft. Na vanalles geprobeerd te hebben ( TKC / Neovet manenlotion / MSN lotion / en nog een paar) gebruik ik voor de manen, buik, staart en billen Sw-itch van Cavalor wat voor ons een prima resultaat geeft!
Ik wilde echter voor dit jaar toch iets meer bescherming bieden en na lang dubben en researchen heb ik besloten om de enting te proberen - dit is reeds gebeurt en ben dus erg benieuwd hoe en of dat aanslaat.
Slaat deze niet aan, dan ga ik voor een Meulenkamp deken met naaimachine, want ik heb een sloper :D

Maar ik hou dit interessante topic graag in de gaten!

Ow en voor de mensen met interesse in de Bucas Zebra deken - ik had hem al in het echt gezien op de beurs en als de deken inderdaad de theorie erachter waarmaakt, dan is het echt een super mooie deken en dus aanrader!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 15:54

Maar is er dan echt geen middel wat de Derfensporen er uit kan wassen? De shampoo van Derfen bijvoorbeeld? zijn daar ervaringen mee?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:41

Ik smeer derfen ook altijd 's avonds. Gewoon action handschoenen en daarna handen wassen met zeep, nergens last meer van.

De mensen die derfen smeren, hebben die de paarden ook zonder dekenhals buiten staan? En met eczeemdeken of vliegendeken?
Gezien ik overweeg om van eczeemdeken naar vliegendeken zonder hals, maar met derfen te gaan... eerst maar ervaringen opvragen.

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:45

wij hebben eczeemdeken met hals en enkele x smeren

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 17:44

Hai allemaal

even vraagje...
wanneer zal ik mijn shetlander weer onder de deken zetten?
hij staat nu dus helemaal zonder, dus ik hoef natuurlijk niet af te bouwen met dekens enzovoort.
volgende week wordt het weer vrij warm, dus dit weekend op doen?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 18:58

Ik ga beginnen wanneer het 's nachts warmer blijft dan 5 graden :)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 23:07

ik ben klaar voor de zomer :Y)
net al m'n spul binnengekregen ook teershampoo en vliegen uitrijdeken :)
Afbeelding