Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sunke schreef:Is er iemand van jullie die weet waarom de paarden vooral schuren op het achterste deel van de manenkam?
En niet vooraan
Sunke schreef:Is er iemand van jullie die weet waarom de paarden vooral schuren op het achterste deel van de manenkam?
En niet vooraan
TinePine schreef:Sunke schreef:Is er iemand van jullie die weet waarom de paarden vooral schuren op het achterste deel van de manenkam?
En niet vooraan
Ik denk dat ze op de rest van de kam ook jeuk hebben maat dat de plek waar ze schuren de plek is waar ze bij kunnen. Tegen boom of deuropening etc. Voor hoger op de hals is de hoek heel moeilijk tegen rechtopstaande objecten. Hetzelfde geldt voor de staartwortel. Het stuk dat ze schuren bovenop kunnen ze makkelijk ergens tegenaan duwen. Het uiteinde minder makkelijk. Mijn paard vind het bijvoorbeeld heerlijk als ik hem op de punt van de staartwortel kriebel maar zitten geen schuurplekken.
Silver_Fox schreef:@Jotoma, als hij 's nachts naar binnen gaat was het waarschijnlijk geen punt!het vervelendste is als ze helemaal geen tijd hebben om tussendoor op te drogen of uit de wind te staan, ik zou heel graag een schuilstal willen hebben.