Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
EquiPhoto schreef:aisie schreef:Mijn paarden waren test paarden voor hippo excema. Helaas geen goed resultaat op de langere termijn.
Ik was ook testpersoon. Merkte geen verschil bij mijn haf.
Yuri schreef:ik meld me ook even. Sinds eind vorig jaar een vastgestelde excemer helaas. Vorig jaar en nu nog op 2 capsules prednisolon per dag (pony van 300 kg) Imiddels afgebouwd sind eind november naar 4 pillen prednisolon per week.
Ik twijfel nu, zal ik de prednisolon al opvoeren, of eerst afwachten wat alleen de deken gaat doen? Die heeft ze natuurlijk vorig jaar veel te laat opgekregen.
Wat zijn trouwens echt goede dekens? Ik heb er vorig jaar 2 gekocht in de uitverkoop bij ooteman, maar die bevallen niet erg.
cyclo86 schreef:Yuri schreef:ik meld me ook even. Sinds eind vorig jaar een vastgestelde excemer helaas. Vorig jaar en nu nog op 2 capsules prednisolon per dag (pony van 300 kg) Imiddels afgebouwd sind eind november naar 4 pillen prednisolon per week.
Ik twijfel nu, zal ik de prednisolon al opvoeren, of eerst afwachten wat alleen de deken gaat doen? Die heeft ze natuurlijk vorig jaar veel te laat opgekregen.
Wat zijn trouwens echt goede dekens? Ik heb er vorig jaar 2 gekocht in de uitverkoop bij ooteman, maar die bevallen niet erg.
ehm heb je nog andere dingen aangepast? voer? test of ze allergisch is voro de mugjes? ik moet zeggen ben geen fan van dier zo lang op cortisone te zetten zeker in de winter terwijl die normaal gezien als die echt zomerexceem van de mugjes heeft niet zou mogen last hebben...
Yuri schreef:Mag ik even zeggen dat ik je smileys niet bepaald vriendelijk vindt overkomen?
Natuurlijk ga ik niet zomaar een pony op prednisolon zetten, a 100 eur per maand, zonder andere dingen uit te proberen.
Was al maanden aan het tobben, uiteindelijk op de kliniek gestaan en al.
Dier is dus getest, huidbiopten, bloedafname, etc. Voer was allang aangepast, dus dat is het zeker niet. Ik heb een eigen stalling en dus alles in eigen beheer.
prednisolon is op advies va da en Kliniek!!
afbouwen heb ik uiteraard ook al eerder geprobeerd, maar, direct weer schuren. Pas ergens eind november/ begin december ging het goed op 1 capsule.
Beetje jammer dat er gelijk wordt gedacht dat ik niks heb onderzocht, teminste dat gevoel krijg ik een beetje door die smiley's in je post.
Aangezien de uiteindelijk vasstelling zomerexzeem dus pas in juni ofzo gesteld is, heb ik wel gelijk een deken op gedaan, maar dat doet dan niet zo veel meer helaas.
dus vandaar ook mijn vraag, zal ik het nu op deze dosering gaan proberen met een deken en wachten met de prednisolon, of toch weer op gaan bouwen. Want als ie weer gaat schuren ben ik verder van huis.
Barbara88 schreef:Dat is de Rambo Sweet Itch Hoody (RSIH) Deze deken bevat uitsparingen waar je de oren door kunt doen hierdoor zakt hij minder snel van de hals af. Ik ga dit seizoen voor het eerst met deze deken beginnen bij allebei mijn paarden.