[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:20

Het werkt trouwens Bit wel. Zebra's schijnen door die patronen minder vliegen op zich af te krijgen!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:50

gemske schreef:
Ik zat te zoeken naar een opmerking "verkrijgbaar vanaf volgende maand" ofzo, maar het lijkt nog serieus ook.
Ben benieuwd of ze ook in kleine maatjes verkrijgbaar zullen zijn :)

Bij agradi va. maat 100

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:54

MXLISSA schreef:
die zebra deken staat op de site van agradi!

op de site van de paardendrogist ook maar bij agradi heb je nu 20% korting

MXLISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:05

Vind hem toch wel prijzig als ik eerlijk ben :=

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:00

Hihihi... leuk voor de toeristen die langs fietsen... Heeee daar staat een zebra!!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:04

vandaag mn eczeemdoos open gegooid. Alles is nog half vol.. Lastig ! wat nu te doen. Eerst opmaken of nu al nieuwe kopen. Heb van alles de naam opgeschreven en dan vanavond de prijzen zoeken op gewone sites. Als ik het goedkoper vind op equitana koop ik het daar vind ik het voor de zelfde prijs of duurder laat ik het uiteraard staan en bestel ik het thuis

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:15

ik meld me ook even. Sinds eind vorig jaar een vastgestelde excemer helaas. Vorig jaar en nu nog op 2 capsules prednisolon per dag (pony van 300 kg) Imiddels afgebouwd sind eind november naar 4 pillen prednisolon per week.

Ik twijfel nu, zal ik de prednisolon al opvoeren, of eerst afwachten wat alleen de deken gaat doen? Die heeft ze natuurlijk vorig jaar veel te laat opgekregen.

Wat zijn trouwens echt goede dekens? Ik heb er vorig jaar 2 gekocht in de uitverkoop bij ooteman, maar die bevallen niet erg.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:55

als ze nou eens exceem dekens in dat patroon maken dan koop ik ze meteen.heb je 2 vliegen in een klap(beschermd tegen de mugjes en minder vliegen),nu heb je er weinig aan voor een excemer

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:05

Ik ben alles nu ook maar aan het verzamelen, vind het ineens een stuk warmer worden.
Wil hem graag op alles voorbereid hebben.
Zou ook graag jullie mening hebben ove rhet volgende.

Mijn pony word volgende maand 2, en heeft dus eczeem.
Hij staat nu gratis op een wei met shetlanders en onbeperkt drinkwater.
Heb ook mijn hooi gratis en het enige wat ik koop is muesli en wortels a 35 per maand.
De rest van de kosten zijn niet nodig (entingen etc daar gelaten)
De man van de wei doet vanaf begin af aan vreemd in communicatie (blijkt hij om bekend te staan) en na dik 3 maanden doet hij nog steeds of Bradley een vreemde is.
Om lang verhaal kort te maken, natuurlijk trekt hij zijn shetten voor maar op een wel heel vreemde manier met de rare opmerkingen erbij gepaard.
Ja ik sta daar gratis maar het moet niet zo zijn dat mijn pony er straks onder gaat lijden en je niks kan zeggen (vind ik).
Hij staat aan een bosrand (garant voor veel vliegen) en aan een vakantiepark vosrijk van de efteling met een bospad ernaartoe langs de wei.
En dat staat duidelijk garant voor veel voerende bezoekers en dus veeeeel appels, de shetten kun je bijna rollen zo ongezond dik.
Overigens is het op een minicamping dus als het seizoen begint...
Dus ook niet best voor zijn rantsoen.

Bij mijn verzorgponys tegenover is een kleinschalige pensionstal waar ik ook de bak gebruik.
Binnenkort komt er een stal vrij.
Nu ben ik over en weer aan het onderhandelen om hem daar misschien te brengen.
Normaliter kost het daar 210 euro maar er kan misschien iets geregeld worden qua uitmesten etc.
Heel fijn natuurlijk want ik wil voor een 2 jarige natuurlijk niet de volle mep betalen gelijk en hij kan altijd buiten blijven hebben ze al gezegd.
Normaal overdag zo lang mogelijk buiten, zeker in de zomer vaak hele dagen en snachts op stal.
Kijk betalen ontkom je niet aan en wat moet dat moet maar jullie snappen misschien wel wat ik bedoel.
Heel fijn natuurlijk dat hij dan toch zijn eigen stal heeft en eventueel op heel warme dagen binnen kan blijven en je wat meer voorzieningen hebben.
Hij staat daar met meer soortgenoten van richting eigen hoogte en kan daar onbeperkt freten.
Ze zijn nu aan het nadenken over prijs omdat ik gezegd heb 4 a 5 dagen uitmesten en paddock schoon houden.
Ben benieuwd wat ze zeggen, oh wacht krijg nu een berichtje wat berekend is op 125 per maand en 4 dagen stal en eenmaal paddock (5 of 6 stallen totaal) ook hoef ik mijn bakhuur van 20 euro onbeperkt dan niet te betalen dus eigenlijk zit ik op 105 euro.
Rijd en longeer er diverse ponys.

Bedankt voor het lezen van het verhaal, ik ben benieuwd wat jullie zouden doen omwille de pony en zijn eczeem straks.
Hij is pas 2 natuurlijk dus wie weet hoe het gaat uitpakken.
Betalen kan ik het gewoon, no problemo.
Maar was bang dat het alsnog veel zou zijn

@ keona, ja dat dacht ik dus ook

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:24

aisie schreef:
Mijn paarden waren test paarden voor hippo excema. Helaas geen goed resultaat op de langere termijn.

Ik was ook testpersoon. Merkte geen verschil bij mijn haf.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:32

EquiPhoto schreef:
aisie schreef:
Mijn paarden waren test paarden voor hippo excema. Helaas geen goed resultaat op de langere termijn.

Ik was ook testpersoon. Merkte geen verschil bij mijn haf.

ik heb net 1 minuut geleden dat spul bestelt omdat je er al vroeg mee moet beginnen.. ik hoop dat het bij mijn paard wel werkt!
ik ken ook een paar mensen die er goeie ervaringen mee hebben, hopen maar dat dat bij mij ook zo is. :)
ik ga nu ook derfen bestellen, dat werkt volgens mij bij iedereen wel goed.
ik ben inkopen aan het doen voor het eczeem seizoen :P

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 00:04

yvonnedv schreef:
gemske schreef:
Ik zat te zoeken naar een opmerking "verkrijgbaar vanaf volgende maand" ofzo, maar het lijkt nog serieus ook.
Ben benieuwd of ze ook in kleine maatjes verkrijgbaar zullen zijn :)

Bij agradi va. maat 100

Maatje 85 zelfs :wow: maar wel duur idd.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 00:09

Yuri schreef:
ik meld me ook even. Sinds eind vorig jaar een vastgestelde excemer helaas. Vorig jaar en nu nog op 2 capsules prednisolon per dag (pony van 300 kg) Imiddels afgebouwd sind eind november naar 4 pillen prednisolon per week.

Ik twijfel nu, zal ik de prednisolon al opvoeren, of eerst afwachten wat alleen de deken gaat doen? Die heeft ze natuurlijk vorig jaar veel te laat opgekregen.

Wat zijn trouwens echt goede dekens? Ik heb er vorig jaar 2 gekocht in de uitverkoop bij ooteman, maar die bevallen niet erg.

:x ehm heb je nog andere dingen aangepast? voer? test of ze allergisch is voro de mugjes? ik moet zeggen ben geen fan van dier zo lang op cortisone te zetten zeker in de winter terwijl die normaal gezien als die echt zomerexceem van de mugjes heeft niet zou mogen last hebben... :x

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 09:35

cyclo86 schreef:
Yuri schreef:

:x ehm heb je nog andere dingen aangepast? voer? test of ze allergisch is voro de mugjes? ik moet zeggen ben geen fan van dier zo lang op cortisone te zetten zeker in de winter terwijl die normaal gezien als die echt zomerexceem van de mugjes heeft niet zou mogen last hebben... :x

Mag ik even zeggen dat ik je smileys niet bepaald vriendelijk vindt overkomen?

Natuurlijk ga ik niet zomaar een pony op prednisolon zetten, a 100 eur per maand, zonder andere dingen uit te proberen.
Was al maanden aan het tobben, uiteindelijk op de kliniek gestaan en al.
Dier is dus getest, huidbiopten, bloedafname, etc. Voer was allang aangepast, dus dat is het zeker niet. Ik heb een eigen stalling en dus alles in eigen beheer.
prednisolon is op advies va da en Kliniek!!

afbouwen heb ik uiteraard ook al eerder geprobeerd, maar, direct weer schuren. Pas ergens eind november/ begin december ging het goed op 1 capsule.

Beetje jammer dat er gelijk wordt gedacht dat ik niks heb onderzocht, teminste dat gevoel krijg ik een beetje door die smiley's in je post.

Aangezien de uiteindelijk vasstelling zomerexzeem dus pas in juni ofzo gesteld is, heb ik wel gelijk een deken op gedaan, maar dat doet dan niet zo veel meer helaas.
dus vandaar ook mijn vraag, zal ik het nu op deze dosering gaan proberen met een deken en wachten met de prednisolon, of toch weer op gaan bouwen. Want als ie weer gaat schuren ben ik verder van huis.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 10:12

Yuri schreef:
Mag ik even zeggen dat ik je smileys niet bepaald vriendelijk vindt overkomen?

Natuurlijk ga ik niet zomaar een pony op prednisolon zetten, a 100 eur per maand, zonder andere dingen uit te proberen.
Was al maanden aan het tobben, uiteindelijk op de kliniek gestaan en al.
Dier is dus getest, huidbiopten, bloedafname, etc. Voer was allang aangepast, dus dat is het zeker niet. Ik heb een eigen stalling en dus alles in eigen beheer.
prednisolon is op advies va da en Kliniek!!

afbouwen heb ik uiteraard ook al eerder geprobeerd, maar, direct weer schuren. Pas ergens eind november/ begin december ging het goed op 1 capsule.

Beetje jammer dat er gelijk wordt gedacht dat ik niks heb onderzocht, teminste dat gevoel krijg ik een beetje door die smiley's in je post.

Aangezien de uiteindelijk vasstelling zomerexzeem dus pas in juni ofzo gesteld is, heb ik wel gelijk een deken op gedaan, maar dat doet dan niet zo veel meer helaas.
dus vandaar ook mijn vraag, zal ik het nu op deze dosering gaan proberen met een deken en wachten met de prednisolon, of toch weer op gaan bouwen. Want als ie weer gaat schuren ben ik verder van huis.

ok sorry voor de smileys, was idd wat overdreven van mij, maar uit je post bleek niks van verder onderzoek en er zijn helaas nog altijd dierenartsen die direct cortisone geven maar ben blij te horen dat je dit in overleg en na veel testen gedaan heb mijn excuzes _/-\o_ . als ze nu goed is zou ik zelf proberen deken op tijd op te leggen dus zodra temperatuur omhoog gaat geloof dat ze spreken vanaf donderdag warmer hier allersinds? en dan heel goed opvolgen en hopen dat de dosis die je nu geeft genoeg is. Je kan voor de niet door deken afgeschermde delen cremes/lotion s gebruiken zoals derfen om te beperken dat ze daar gestoken wordt, bij de meeste paarden hier in het topic werkt dit afdoende. mocht je merken dat ze weer erge jeuk krijgt ondanks alles zou ik contact nemen met de kliniek maar normaal gezien betekend dit dan eenmalig ff vrij hoge dosis om cirkel te doorbreken en dan weer afbouwen naar een wss hogere onderhoudsdosis voor de zomer. Ik denk dat het zeker proberen waard is of je haar op de hele lage dosis kan houden en misschien volgend jaar nog wat zou kunnen afbouwen, zou beter zijn maar weet uit ervaring vnl bij honden met allergieen dat soms echt gewoon niet gaat ook hoor

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 10:18

JA dat klopt. Afgelopen jaar schuurde ze trouwens niet op het hoofd en de benen, maar meer op de hals, schoft en billen. Dus daar zou de deken tegen moeten helpen, alleen bij die ik nu heb zakt de hals omlaag. Misschien dat ik dus nog een andere ga kopen. Ik zie hier soms afkortingen van een paar letters als deken, welke is dat?

Grote dosis in 1x ben ik dus voor deze pony geen voorstander van, ze is een welsh x shet die gepensioneerd is, en bij een grote shot in 1x vergroot je ook de kans op hoefbevangenheid aanzienlijk (ook met de pillen, maar das geleidelijker)

Geeft niet hoor, maar denk kop hem ff terug ;)
In eerste instantie dachten we zelfs nog aan mijt etc, maar dat was het allemaal niet. toen prednisolon, toen knapte ze op. Toen wilde ik dus uitsluitsel en moest hij ervan af voor de testen. Dat was dus een waar drama, helemaal tot bloedens toe open.
Biopten laten nemen, bloedonderzoeken. En toch eczeem. Hoewel ze de symptomen had, had ik het toch niet echt verwacht. Pony wordt dit jaar 20 en heeft het nooit eerder gehad.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 10:29

Dat is de Rambo Sweet Itch Hoody (RSIH) Deze deken bevat uitsparingen waar je de oren door kunt doen hierdoor zakt hij minder snel van de hals af. Ik ga dit seizoen voor het eerst met deze deken beginnen bij allebei mijn paarden.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:05

bedankt, ga eens ff zoeken.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:32

Barbara88 schreef:
Dat is de Rambo Sweet Itch Hoody (RSIH) Deze deken bevat uitsparingen waar je de oren door kunt doen hierdoor zakt hij minder snel van de hals af. Ik ga dit seizoen voor het eerst met deze deken beginnen bij allebei mijn paarden.

Ben benieuwd hoe hij je gaat bevallen. Ik zag er hier eentje op bokt te koop in een kleine maat. Ik zal Vän vanavond even opmeten. Als het zijn maat is, wil ik er wel een bod op doen.
Ik dacht postieve berichten over de deken te lezen.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:59

Ik zie kleine maat, Agradi heeft ze niet in mijn guppies maat.
Maar ze zijn er dus welk kleiner. Ga ik nog eens zoeken op andere sites.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:39

Ja ik lees eigenlijk ook alleen maar positieve berichten over deze deken. Het is wel even slikken bij de aanschaf maar goed als het goed is, is hij het waard.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:46

Mijn eczemer heeft deze deken ook .wel tevreden over alleen de oren blijven bij mij niet erin zitten hoor. na 10 minuten zijn ze oren eruit.
deken blijft evengoed netjes liggen. :j

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:47

Ik ben redelijk tevreden. Had binnen een aantal maanden wel 3 gaten ter groote van een duim. Maar verder het heel seizoen goed gegaan. Over de oren blijft bij mij alleen zitten als het halster erover heen zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:49

Zie het topic weer steeds meer & meer omhoog komen in mijn berichtenlijst.. het seizoen komt er weer aan.. joepie 8-)

Hier moet ik eens dringend alles gaan verzamelen en naar de winkel brengen, heb geen enkele deken meer die heel is :=
Zit te twijfelen of ik dan meteen zou kijken voor een Rambo of dat ik zou afwachten wat het dit jaar gaat doen .. Hij staat nu weer wat langer op deze plek, staat op een vast rantsoen van voer (vorig jaar was ik nog zoekende maar nu voer ik al een hele tijd hetzelfde), zit goed op gewicht en in zijn vel en zijn manen zijn gekortwiekt .. Verder heb ik spul van leovet in de kast staan .. Ergens hoop ik dat de deken misschien niet eens nodig gaat zijn dit jaar O:) Maar waarschijnlijk zal dat teveel gevraagd zijn :P

Maar wat zouden jullie doen? De dekens die je al hebt laten maken en pas kijken voor een Rambo als het toch nodig blijkt? Of nu alvast kijken voor die Rambo (vraag me af of de prijzen in het seizoen niet hoger liggen :+ of misschien is dat wel juist zo vlak voor het seizoen.. ). Reden dat ik voor een Rambo wil kijken is omdat het toch dikkere stof is dan de dekens die ik nu heb. Reden die mij tegenhoudt is dat ik mij afvraag of hij 'm wel gaat aanhouden.. Maarja, vroeger stonden er paarden bij hem die nogal graag aan vanalles knabbelde, [***] doet dit totaal niet (durft ook niet in de buurt te komen :P ) dus op dat gebied.. zelf uitdoen lijkt me wel heel moeilijk, niet? :')

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:03

Als je de Rambo wil halen zou ik wachten tot de feestdagen. Dan hebben Divoza e.d. wel vaak stickerkorting, ik denk dat 20 a 25% wel leuk meegenomen is.

vwb zelf uitdoen: bij ons zijn 2 paarden (waaronder die van mij) die dekens incl. hals uit hebben gehad in 't land terwijl ze er een hals bij op hadden...