Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:56

stef schreef:
Ik weet diverse bedrijven die wel gemeld zijn bij de nr, maar hier niet tussen staan. Niet positief en niet negatief. Hoe zit dit?

Dat kan verschillende oorzaken hebben. Of er is gewoon geen sprake van rhino, of we hebben ze nog niet te pakken kunnen krijgen, of we zijn er nog druk mee bezig. :)

EliseXJoelle

Ik heb gehoord dat dit rhinovirus een gemuteerde rhino is, en er geen inenting voor werkt.
Ook kan het zijn dat meerdere paarden het al met zich mee dragen maar het bij hun niet werkt omdat hun 'gezond' genoeg zijn, en het dus bij de paarden die ietsje zwakker 'denk verkoudheidje of wat dan ook waardoor ze ietsje verzwakt kunnen zijn' ziek worden als ze er mee in aanraking komen. dan gaat deze verder muteren.

Bij ons op stal is er vandaag ingegaan dat er geen DA's (alleen in uiterste nood!) of instrectrices mogen komen. ook geen bezoek (helaas! ;( zou morgen iemand met mij mee gaan! en zaterdag moet ik wat voorbereiden voor de week erna! ook samen met haar, en ze komt momenteel niet eens bij andere paarden... baal er dus flink van!)
Zelf ben ik wel van mening schone kleren/etc en schoenen waar je niet mee bij andere paarden ben geweest, maar om helemaal niemand meer mee te laten gaan? :?

Heb geruchten gehoord dat er in *** en *** ook mogelijk rhino is :( komt dan toch wel érg dichtbij (hemelsbreed nog geen 6km! en andere paardje staat ergens in ***.. weet niet of het daar op stal is;)) hopelijk kloppen deze geruchten niet!
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 05-03-12 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnamen verwijderd.

Anoniem

Welke pagina staat er een overzicht?

UltimOo

Ja en alsof groningende enige plek is waar dat gebeurd is, in heel nederland zijn er gewoon wedstrijden doorgegaan, maar omdat daar geen uitbraak is hoor je ze er niet over..

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:57

Kan je lysine gewoon bijvoeren zonder dat het paard al iets mankeert???

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:57

russel schreef:

Hoe was het met jouw paard? Had je de DA nog laten komen? :(:)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:59

ik heb ook een extra lint gespannen bij ons op de weide,zodat er niemant meer aankomt,
ik maak me zelf veel zorgen,hier onder in het zuiden zijn veel mensen die er een beetje te gemakelijk over praten,het is toch boven in nl waar maken jullie je druk om?daar kan ik me echt nu aan ergeren,bij ons op stal waar ik mijn andere twee heb staan word er ook meegelachen en niks eraan gedaan.

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:59

ik ben ook nog op wedstrijd geweest dit weekend, er was nog helemaal niks in het noorden maar nu gaat alles hier ook op slot

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:00

sammy1 schreef:
ik heb ook een extra lint gespannen bij ons op de weide,zodat er niemant meer aankomt,
ik maak me zelf veel zorgen,hier onder in het zuiden zijn veel mensen die er een beetje te gemakelijk over praten,het is toch boven in nl waar maken jullie je druk om?daar kan ik me echt nu aan ergeren,bij ons op stal waar ik mijn andere twee heb staan word er ook meegelachen en niks eraan gedaan.

dat was hier in het noorden ook zo, dat zit toch in gelderland...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:00

Pauline schreef:
russel schreef:

Hoe was het met jouw paard? Had je de DA nog laten komen? :(:)

russel schreef:
russel schreef:
Ga ik doen.....ik weet dus niet of hij iets in zijn neus heeft wat irriteert en ondertussen een wondje is geworden....of dat hij pollenallergie aan het ontwikkelen is, hoop het niet, woon tussen boomgaarden..of idd een variant van Rhino.

ik hou jullie op de hoogte!!!!

DA vond het te vroeg voor pollenallergie...niks met Rhinoachtige dingen te maken..zit misschien iets in neus wat irriteert. Duurt dit te lang, laat ik scopie doen....bloed is afgenomen..

Yep...

i_risss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:01

Is er bij de neurologische vorm nou eigenlijk kans op genezing, of is het gewoon zeker dat je paard eraan zal overlijden?..

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:02

Hoe stom kan je dat je nog naar wedstrijd bent gegaan dit weekend. Vorige week was er al sprake van. Onverantwoord.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:03

i_risss schreef:
Is er bij de neurologische vorm nou eigenlijk kans op genezing, of is het gewoon zeker dat je paard eraan zal overlijden?..

Er is zeker kans op genezing. Wel kans op blijvende schade aan ruggenmerg.

Dieuwke_

Bij ons op stal zijn inmiddels voorzorgsmaatregelen ingegaan en de DA komt morgen langs om adviezen te geven aan de pensionklanten en de stalhouder. Ben benieuwd wat hij gaat zeggen.

xVerax

Re: Rhinovirus

Niemand die een antwoord weet op mijn vraag? ;)
Zou het toch graag willen weten :+

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:04

Marga schreef:
stef schreef:
Ik weet diverse bedrijven die wel gemeld zijn bij de nr, maar hier niet tussen staan. Niet positief en niet negatief. Hoe zit dit?

Dat kan verschillende oorzaken hebben. Of er is gewoon geen sprake van rhino, of we hebben ze nog niet te pakken kunnen krijgen, of we zijn er nog druk mee bezig. :)

Dan is dit in mijn ogen ook geen betrouwbare informatie die jullie geven!

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:05

Vraagje, is er nou een transportverbod of niet??

Pauline

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:05

Russel gelukkig!

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:06

Esmeetje_xD schreef:

Volgens mij niet.

Daffie9

Wij voeren de paarden L-Lysine uit voorzorg idd. 12 gram per dag verdeeld over de krachtvoer beurten. Paarden met Rhino moeten inderdaad min. 1x zoveel krijgen.
Je kunt L-Lysine bestellen in poedervorm, even googlen voor de goedkoopste. Ik haal het uit duitsland, 500 gr.pure L-Lysine voor 30,=

Tooske

Esmeetje_xD schreef:

Nee een advies. En naar mijn mening kun je je daar het beste even aan houden.

Daffie9

Wij voeren de paarden L-Lysine uit voorzorg idd. 12 gram per dag verdeeld over de krachtvoer beurten. Paarden met Rhino moeten inderdaad min. 1x zoveel krijgen.
Je kunt L-Lysine bestellen in poedervorm, even googlen voor de goedkoopste. Ik haal het uit duitsland, 500 gr.pure L-Lysine voor 30,=

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:07

Hallo, ik kom even binnenvallen... Ik vroeg me wat af. Het virus heeft zich hier in de Achterhoek volgens mij nog niet verspreid, maar ik heb een eigen paard, en loop stage op een handelsstal met Friesen waar regelmatig nieuwe friesen binnenkomen. Ik weet niet in hoeverre die besmet kunnen zijn... Maar ik houd rekening met mijn kleding, en ik weet niet of ik me eerst moet douchen voordat ik naar mijn eigen paarden ga?

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:08

Dieuwke_ schreef:
Bij ons op stal zijn inmiddels voorzorgsmaatregelen ingegaan en de DA komt morgen langs om adviezen te geven aan de pensionklanten en de stalhouder. Ben benieuwd wat hij gaat zeggen.

Wat voor voorzorgsmaatregelen als ik vragen mag? Ga ik ook voorstellen bij ons op stal, Winsum is erg dichtbij nl

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:08

Bij ons op stal hebben we vandaag een mail gekregen dat we geen mensen mee naar stal mogen nemen (ook geen smid, alleen in overleg) en er wordt verzocht niet in contact te komen met vreemde paarden, dus vreemde stallen te bezoeken.
Het is maar een kleine privestal, maar toch.
Het verspreid zich nu zo snel.

Iemand al iets gehoord of het in Limburg zit?