[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 12:01

paardendrogist verkoopt inderdaad de Befix. Maar er zijn ook paardensportwinkels die het verkopen. Ik heb er nu een proefflacon van en ben ook zeer tevreden over. De prijs weerhoudt me een beetje :=. Wil nu eens die leovet bio huidolie uitproberen, kost maar 8/9 euro en schijnt ook erg goed te werken, is wel een heel verschil met die bijna 40 euro voor de Befix/liberate :=.

Ik had ook proefflacons van van de Ivanhoe huidolie en Jeuk-stop maar die gaven duidelijk minder resultaat als de Befix bij mijn paard. Heb ook nog een bijna volle fles manenliquid van Leovet staan en een volle pot itch free van GN, en ik heb nog een proefmonster Cojosol staan. dus als iemand interesse heeft om deze producten te testen bij zijn/haar paard ;).

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 13:03

Jenny21 schreef:
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaringen hebben met Horsol?

Ik heb horsol gebruikt, het werkte bij mijn pony erg goed. Maar het is bijna nergens meer te verkrijgen en redelijk prijzig. Dus ben overgestapt naar andere alternatieven. Ook vind ik het erg heftig spul dat ik liever niet te vaak gebruik. Sinds ik mijn deken heb hoef ik mijn pony bijna niet meer in te smeren, zo wel gebeurt dat 1 keer in de 2 weken met TKC 97.

Jaime_

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 13:48

:wave:

Mijn fjord schuurde vorige zomer lichtelijk, zowel aan manen als staart.. Zijn manen bleven aardig in takt, maar het wit van de staart knapte allemaal af ;(
Heb toen aardig wat middeltjes gebruikt en dat hielp redelijk, maar geen wondermiddel gevonden..

Hij schuurt niet dusdanig erg dat hij zich tot bloedens toe openschuurt, maar hij schuurt wel. En hij heeft écht jeuk..

Ik wil dan dus ook een eczeemdeken gaan proberen omdat ik zelf weet hoe verschrikkelijk jeuk is (heb zelf zonneallergie).

Nu wil ik zometeen een Pagony eczeemdeken gaan kopen, in de hoop dat hij minder last heeft van de jeuk en vliegjes :)

2 vraagjes;

Ben ik niet te laat met zo'n deken? Naar mijn mening beter laat dan niet? Toch?

én ik las hier dat de pagonydekens klein vallen? Klopt dat? Dus ik kan beter een maatje groter nemen?

Groetjes

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 14:10

pagonydeken inderdaad een maat groter menen, vallen klein,ik heb zelfs 2 maten groter (brede welsh) na het wassen op 30 graden,krimpen ze iets.
te laat ben je nooit,kunnen de mugjes in ieder geval geen verdere schade meer aanrichten.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 14:50

Nathalie84 schreef:
paardendrogist verkoopt inderdaad de Befix. Maar er zijn ook paardensportwinkels die het verkopen. Ik heb er nu een proefflacon van en ben ook zeer tevreden over. De prijs weerhoudt me een beetje :=. Wil nu eens die leovet bio huidolie uitproberen, kost maar 8/9 euro en schijnt ook erg goed te werken, is wel een heel verschil met die bijna 40 euro voor de Befix/liberate :=.

Ik had ook proefflacons van van de Ivanhoe huidolie en Jeuk-stop maar die gaven duidelijk minder resultaat als de Befix bij mijn paard. Heb ook nog een bijna volle fles manenliquid van Leovet staan en een volle pot itch free van GN, en ik heb nog een proefmonster Cojosol staan. dus als iemand interesse heeft om deze producten te testen bij zijn/haar paard ;).

Bij Senna werkt de Bio Huidolie erg goed. Haar huid blijft mooi soepel en bijna tot geen jeuk. Het enige probleem is dat de olie in combinatie met de deken een beetje verstikkend is waardoor de manen af en toe een beetje uitvallen. Ik heb ook Itch Free gebruikt en dat had toch minder resultaat dan de Bio huidolie.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 16:29

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 16:32

Bij valt de pagony iets kleiner, ze heeft altijd 175 en van de pagony ook maar normaal zijn de dekens jurkjes en dat is bij deze niet zo

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 16:41

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 16:43

oehh dat klinkt verleidelijk, maar komen er dan niet ontzettend veel verzendkosten overheen ?

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 17:11

Hoi,

Ik gebruik ook sinds kort leovet bio huidolie. Mij bevalt het erg goed. Ik heb het bij de paardendrogist gekocht. Ik smeer het elke avond op voordat ze op stal gaat. Tot nu toe heeft ze weinig jeuk. Even afkloppen, want het is nu weer warmer ;) .

Ze heeft tenminste al haar manen nog. Vorig jaar moest ik ze er afknippen omdat ze er hele happen eruit had. Paar weken geleden zag het er ook naar uit dat het dit jaar weer moest. Maar nu met de huidolie gaat het heel goed.

Mirjam

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 17:33

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 17:33

MSophie schreef:
oehh dat klinkt verleidelijk, maar komen er dan niet ontzettend veel verzendkosten overheen ?

13 dollar volgens mij..

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 17:34

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 17:39

hihi, had niet hoger gekeken daarnet :D

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 18:55

heeft iemand ervaring met he tgeneesmiddel Hippo-ex-cema ?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:20

ik haal de liberate in mijn ruitershop! Het is zelfs in de huis-tuin-en dierzaak hier te verkrijgen :D

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:25

Heaven d'r staart wordt echt aanzienlijk beter met de Liberate! Ik smeer het inmiddels 5 dagen aan één en dan straks om de dag. Zien of het zo mooi blijft gaan. Met 2 daagjes weer even foto van de staart, zodat ik het verschil toch blijf zien. :P

Tigarida

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 10:17

Ik gebruik al enige tijd biohuidolie van Leovet,heb daar zeer goede ervaringen mee!

Tigarida

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 10:24

Ik heb ook nog een site waar goede producten worden verkocht en allemaal op natuurlijke basis en betaalbaar.

kijk eens op www.aphythom.nl

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 12:25

Ik heb net een aantal testmonsters besteld bij de paardendrogist! Kan niet meer als er zo een paar uitproberen... Alleen jammer dat de Horsol niet in proefformaat te krijgen is en de Liberate hebben ze helemaal niet... Jammer

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 13:01

Liberate is nu Befix ;) dus die hebben ze wel bij de paardendrogist. Zou nog even een mailtje sturen, kunnen ze hem nog meesturen.

IK ga toch de Befix bestellen, gisteren met de leovet gesmeerd en toch jeuk gehad vannacht. Met Befix/liberate had hij helemaal geen jeuk.

Nevaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 15:02

Mijn verzorgshetlandertje, schuurt zijn hele hals kapot en zijn rug. Vooral bij de manen schuurt hij alles eraf. Ik weet niet wat het is, maar hij heeft het pas sinds vorig jaar, jaren daarvoor nooit last van gehad. Dit vind ik wel heel erg zonde, want hierdoor gaan al zijn manen er af. Ik zoek eigenlijk een zalfje tegen jeuk voor paarden, iemand die zo'n zalfje kent? (Deken is geen optie, hij staat met nog een paar andere en die bijten dat ding helemaal aan gort. De inloopstal sluiten, heeft ook niet veel effect, want dan bijt hij zichzelf wel of gaat hij met zijn hoef langs zijn hals heen) Iemand die mij hierbij tips kan geven?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 15:33

heeft er wel eens een veearts naar gekeken?
het is niet je eigen dier he,wat zegt de eigenaar er van?

je kunt naar de dierenarts/veearts toe gaan ,of bellen en uitleggen wat er aan de hand is
kan namelijk ook een mijt of schimmel zijn die de jeuk verooraakt en dan moet je met een speciaal daarvoor geschikt middel gaan behandelen.
zeker omdat het ook op de rug it en dat is toch niet meteen een hele typische zomereczeemplek
denk dat je dus in dit geval beter eerst contact kunt zoeken met een veearts en overleggen met de eigenaar wat het beste is voor het diertje?

mochten zij wel denken dat het zomereczeem is dan kunnen zij je ook helpen met een goede zalf tegen de jeuk.
en anders bij de ruitersportaak even informeren welke je het beste gebruiken kunt

dicdee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:17

Cavalesse is een product wat nicotinamide bevat. Nicotinamide speelt een belangrijke rol bij de celademhaling. |Het is de stof waarmee co-enzymen NAD (nicotinamide-adine-dinucleotide) en NADP (nicotinamoide-adine-dinucleotide-fosfaat) worden gevormd, die bij dit proces van belang zijn. Via de celademhaling wordt bochemische energie uit de voedingsstffen omgezet in nATP (adenosinetrifosfaat) waarbij afvalproducten vrijkomen. ATP wordt dan gebruikt om processen te stimuleren die energie vereisen. De ontsteking die wordt veroorzaakt door overactieve immuuuncellen brengt deze energiekringloop uit balans. Nicotinamidesupplementen kunnennhelpen om deze cyclus in balans te houden en de activiteite van immuuuncellen en ontstekingsmediatoren te verminderen..

Nicotinamide blijkt de afgifte van histamine door de mestcellen te verminderen

Nicotinamide is een NAD-remmer.
-Nicotinamide zou de oxidatieprocessen in de mestcellen remmen en zo de energieproductie verlagen. Door deze interferentie met de stofwisselingsprocessen zou ook de afgiftevan histamine worden verminderd..

-Nicotinamide werkt in op de elementen in het ontstekingsproces, waardor de ontstekingsreactie wordt verzacht en in om vang wordt beperkt...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:23

?

voor wie is dit bericht bedoeld?