Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nicole10 schreef:LYNN05 schreef:Ik wil serieus NU nog een halsdeken aanschaffen, omdat ze de laatste tijd meer schuurt dan ooit tevoren!
De dierenarts gaf ook aan dat met dit weer (bewolkt, windstil, warm) JUIST veel vliegjes aanwezig zijn.
We wachten op (nacht)vors, van mij mag het gaan vriezen!
Hier is het absoluut niet warm en windstil.. Met deze regen en de koude wind heb ik in ieder geval nog geen vliegje voorbij zien komen. Ik heb ondertussen dus wel de exceemdeken af en de regendeken (zonder hals) op. Zn staart was altijd het ergst en die is nog steeds beschermd door de staartflap, ik heb hem daar ook nog niet aan zien schuren. Zn manen schuurt hij nu wel weer een beetje, maar dat kan gelukkig alleen aan de voerbak met een ronde rand (dus geen beschadigingen).
kas_flower schreef:Help..
Mijn pony heeft voor de tweede keer luizen.
Ik weet nog dat ik twee jaar terug een spulletje voor honden heb gebruikt, op aanraden van de Dierenarts. Is een blauw met wit flesje, moet je eens spuiten voor de luizen en later voor de neten.
Maar nu heeft ze het volgens mij weer, allemaal zwarte beestjes, als ik ze doodknijp komt er echt bloed uit en ze heeft allemaal mini wondjes. En schuren natuurlijk.
Weet iemand iets dat goed werkt? Dat vorige spul was nogal prijzig en volgens mij is er genoeg op de markt..
Ik weet in ieder geval Neodicol, Sebacil en Imaverol, maar die moet je allemaal wassen, en dat lijkt me met dit weer niet zo verstandig. Veeluispoeder is misschien wel handig, maar dat werkt toch alleen op de lange termijn?
Iemand hier verstand van? Ik hoor het graag
EdskoTakens schreef:Er moet toch ook een andere oplossing zijn dan al die dekens. Onlangs las ik nog iets over een boek dat ging verschijnen. Het is geschreven door Nicolette Hebing en gaat over het succesvol behandelen van zomereczeem met een bepaald dieet.
Iemand die er al meer over weet?
Verafjord schreef:Ja dan liever met deken op land... Het is ook een suiker en eiwit vrij dieet dacht ik... Ik doe suiker en eiwit-arm dieet bij DenEdskoTakens schreef:het enige dieet waar ik wat van weet is in combinatie met bepaalde kruiden en dan mogen ze alleen nog maar op zandgrond, onbeperkt hooi en spelt. Verder mogen ze dan niets hebben, de resultaten zijn heel erg hoopvol, maarja hoe ga je een paard alleen op zand houden?Er moet toch ook een andere oplossing zijn dan al die dekens. Onlangs las ik nog iets over een boek dat ging verschijnen. Het is geschreven door Nicolette Hebing en gaat over het succesvol behandelen van zomereczeem met een bepaald dieet. Iemand die er al meer over weet?
EdskoTakens schreef:Er moet toch ook een andere oplossing zijn dan al die dekens. Onlangs las ik nog iets over een boek dat ging verschijnen. Het is geschreven door Nicolette Hebing en gaat over het succesvol behandelen van zomereczeem met een bepaald dieet.
Verafjord schreef:EdskoTakens schreef:Er moet toch ook een andere oplossing zijn dan al die dekens. Onlangs las ik nog iets over een boek dat ging verschijnen. Het is geschreven door Nicolette Hebing en gaat over het succesvol behandelen van zomereczeem met een bepaald dieet.
het enige dieet waar ik wat van weet is in combinatie met bepaalde kruiden en dan mogen ze alleen nog maar op zandgrond, onbeperkt hooi en spelt. Verder mogen ze dan niets hebben, de resultaten zijn heel erg hoopvol, maarja hoe ga je een paard alleen op zand houden?
kynshiri schreef:Dat in verband met voeding is niet uit de lucht gegrepen hoor! Zo hebben de 'dikkertjes' vaak (niet altijd natuurlijk) erger last van ZE dan paarden en ponies die scherp staan en afgetraind zijn.
Ik heb me wat proberen te verdiepen in een dieet dat voor mijn pony zou kunnen helpen en ga voor een suikervrij dieet met aangepaste graastijden (dus niet grazen op momenten met risico op hoog fructaangehalte in het gras). Das nog goed voor der lijn ook
Maar daarbovenop denk ik dat een deken toch nog fijn is voor der...
ellepel schreef:die fructaanindex kun je opzoeken;
http://www.paardnatuurlijk.nl/weetjes/index.htm
links even naar beneden scrollen,daar staat wel fructaan