[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:58

Ik had gehoopt afscheid te kunnen nemen van dit topic, maar nee: de acth uitslag is zojuist binnengekomen en die staat op 120. Dus, vanaf nu weer pergolide gaan geven.
Nu de IR uitslag nog afwachten en dan weten we weer hoe de vlag hangt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:22

ojee,veel te hoog dus.IR zou mij ook niet verbazen.
Hopelijk krijg je haar weer stabiel met pergolide! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:36

Dat is mooi balen JP. Ben ook wel erg benieuwd naar de IR uitslag.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:48

Wat jammer JP........sterkte :(:)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:27

Ik blijf er maar positief onder, ik weet nu zeker waar de HB vandaan kwam. Tijdens haar eerste pergolide ronde deed ze het er best goed op, dus ik heb goede hoop dat we e.e.a. weer onder controle gaan krijgen. Eén ding is echter zeker: ze zal dus echt levenslang op de pergolide moeten blijven - het experiment om te stoppen.. was niet goed.
Aan de IR kan ik niet veel meer doen dan dat ik al doe: straf op dieet en wellicht over een tijdje weer wat weidegang ( maar mét masker). Daarnaast heb ik al contact gelegd met Mieke Verdonk - zij is de uitvindster van de Concord Leader/ Longe, een mooi touwwerkje om het paard te revalideren en terug in training te brengen. Zodra de voetjes geen pijn meer doen komt ze samen met mij een plan opstellen. De extra beweging zal dan naast het dieet, de IR (glucose) verder onder controle moeten houden.

Onze DA vertelde me vanmorgen dat BI in September/Oktober weer gratis testen gaat aanbieden.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:59

JP, maar ook voor paarden waarbij PPID is al geconstateerd gratis?

En wat balen van de waarde zeg. Dat valt even tegen. Hoop dat de pillen snel aan slaan.

Goldflower, ik ben 4 weken na starten met medicatie langzaam mijn paard gaan oppakken. Zij geeft aan wat er kan.
Nu ben ik weer volop aan het rijden en doet ze een behoorlijke intensieve les van 30 min met vingers in de neus. Ze peert er zelfs nog van tussen :')

Gras doen wij in mindere mate. Halve dagen op kort landje en verder paddock. Ik durf het niet aan. Ze mankeert al genoeg en HB kan ik er niet bij hebben.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:19

Volgens mij DA wel maar misschien doet hij dat uit aardigheid :). Pauli heeft haar eerste pil al weer achter de kiezen dus wachten we af hoe het nu verder gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:51

Sterkte JP.

En Dimple, zelfs al zou dat niet zo zijn met de gratis testen, dan is er toch geen DA , die dat gaat verklappen aan BI? Die begrijpen toch ook wel dat het allemaal een godsvermogen kost met een cushingpaard...

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:49

Ik ga mijn licht eens opsteken bij mijn DA..........een extra controle in die periode zou heel erg welkom zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:09

Hoe lang ben jij dan eigenlijk gestopt met het geven van prascend JP?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:38

Vanaf eind oktober 2013 tot nu.
Twee weken geleden opeens van de éne op de andere dag stok-bevangen op 4 hoeven.Verder totaal geen symptomen buiten een wat opgezette manenkam.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:54

Jannepauli schreef:
Vanaf eind oktober 2013 tot nu.
Twee weken geleden opeens van de éne op de andere dag stok-bevangen op 4 hoeven.Verder totaal geen symptomen buiten een wat opgezette manenkam.

niet de hoeven ontlasten?Jee,dat zie je dan ook niet aankomen.
Ze liep wel met graasmasker op het land toch,een aantal uur?
Bij Pablo gingen een paar sprieten dus ook fout.Het vreemde is,een stop daarop en binnen een aantal dagen zie je hem vooruit gaan.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:04

Nee, totaal niet.. hoeven niet warm, niet gevoelig lopen. Ik bracht haar bij wijze van spreken 's avonds gezond naar bed, en de volgende ochtend.. nou ja, je hebt het filmpje gezien.

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:23

ja zowiezo ga ik daar voorzichtig meedoen ben ook doodsbang dat ze anders weer last krijgt.
Vandaag ook haar hoeven weer laten bekappen, en op haar voorvoet was ze toch nog wat gevoelig als je tikkie onder haar hoef gaf,, vond der ook weer wat slomer,, misschien down van de medicatie,, maar denk ook dat ze zich eenzaam voelt,, ze staat wel in een uitloop maar er is weinig leven om haar heen,, zet ik haar in de bak naast de wei dan leeft ze helemaal op, maar hier mag ze helaas niet de hele dag staan,, dus ze is beetje eenzaam :(
Daarom wil ik ook op zoek naar iets passends , waar meerdere paarden staan ,, zanduitloop ofzo os paddock waar ze toch vlakbij de paardjes staat,, want als ze depri en eenzaam word, bevordert haar gestel natuurlijk ook niet ten goede ;(

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:29

@ jannepaulie zo is het bij mij paard ook exact gegaan,, van de 1 op de andere dag ,, eerst helemaal goed en ineens niet meer lopen stokstijf op alle vier de voeten,, echt vreemd he !!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:46

Ik ga tijdens die gratis testen weer testen, in die periode is het precies een jaar geleden dat hij is getest, dus lijkt me een goed moment om het te doen. Ben zeer benieuwd. Zijn waarde was toentertijd 750+

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 23:45

Dan ga ik het ook zeker weer doen! Vorig jaar mei had ze 734, eind april 239. Sinds de laatste uitslag staat ze op een halve pil ipv een kwart en het gaat goed.

Vandaag haalde ik de paarden uit de paddock en Vlek komt vaak als laatste aangesjokt. Ik laat het draad altijd open, ze loopt zelf wel naar haar stal. Ik had mijn 3-jarige vast en ik hoorde ineens wat achter me galopperen. Komt Vlek daar als een gek aangegaloppeert! Ze rende door naar de shet en samen galoppeerden ze een andere openstaande wei in. Echt geweldig om te zien, hahaha.
Ze voelt zich echt goed. Ik was zaterdag begonnen met scheren en toen bleken m'n mesjes bot te zijn. Dus aan de linkerkant is een stuk af en de rest moet dus nog. Het ziet er niet uit, maar goed. Van het weekend weer tijd om de rest eraf te halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 06:41

Hahaha setteli, hier hetzelfde verhaal met toch wel botte mesjes, ik heb haar van pure ellende toen maar wel nog helemaal met de haren mee afgeschoren, maar het ziet er echt niet uit, maar echt hoor poep aan op het moment, want zelfs dit was al zo een grote opluchting voor haar, ik vind het wel even goed zo, want ik heb nog steeds geen idee waar ik hier mijn messen kan laten slijpen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:06

Dan heb ik geluk dat ik verhuisd ben hoop ik, nieuwe omgeving, nieuwe kansen zullen we maar zeggen...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:09

:(:) pauli en jp
Duim duim duim dat de prascend snel zijn werk gaat doen. Wel duidelijk waar de aanval vandaan komt. Hoe is het nu met Pauli? Scharrelt ze alweer een beetje rond?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:28

Pfff... gisteravond ( nacht) weer zo slecht dat ik een dubbele dosis pijnstiller heb gegeven. Vanmorgen weer een fractie 'beter'.. Ik wil het natuurlijk een kans geven maar.. wat een roller coaster :(

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:19

jp, heftig allemaal zeg, sterkte..

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:23

Vervelend zeg. :(:)

Heb je voor jezelf al wel duidelijk hoelang je dit voor je paard wilt volhouden? Want dit is toch ook niet fijn voor een paard?
Of heb je je hoop gevestigd op de pillen?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:34

We hebben gisteren pas de doorstart gemaakt - het lijkt me logisch dat ik dat eerst een kans geef.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:39

Sterkte met haar,ik hoop dat ze snel weer wat opknapt!!