[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:15

miekjuh3 schreef:
wanneer doen jullie de eczemendeken nu op omdat het nu nog koud is en sneeuwt?
wij doen hem nu nog niet op ..maar het is per regio verschillend dat weet ik wel ..als de temperatuur iets omhoog gaat overdag en snachts gaat hij gauw op

LukieBradley

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:24

Volgens mij gingen na deze koude periode de temperaturen omhoog dus dan doe ik hem op.
Ik wou vanaf 1 Maart beginnen mits het dan nog zo koud is maar anders zsm daarna :)

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:33

Ik denk dat ik hem op ga gooien zodra de nacht temperaturen stabiel op 5 graden of hoger komt :)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:34

Zoiets had ik dus ook.. ik wil een richtlijn houden voor een bepaalde temp maar weet niet goed welke.
Vanaf welke temp kan het overdag "schadelijk" zijn?

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:35

10 graden dacht ik :)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:36

Thanks! :) hoop dat het mee gaat vallen maa je weet nooit

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:42

EquiPhoto schreef:
Ik ben zo langzamerhand weer bezig met alles klaar te maken, reserve dekentje wordt binnenkort gewassen, andere ligt klaar op stal.
Lijnzaadolie, foeneknof met zeewier liggen in het winkelmandje van de webshop. Ik zag nog appelazijn voorbij komen, of wordt dat teveel van het goede?

Verder had ik de vraag hoe jullie in GODSNAAM die vieze stank van derfen van je handen afkrijgen, ik stink een uur in de wind, ga vaak voor mijn werk (horeca) mijn paard insmeren, maar dat kan écht niet. Blijf mn handen wassen, heb bij de benzine pomp van die handschoentjes gepakt maar alles lijkt er doorheen te gaan.
Hoorde mensen over de plastic chirugendingen van de action, maar daar gaat de geur toch ook zo doorheen? :=

Je handen GOED scrubben, ik doe het met koffie, doet wel beetje zeer maar mijn handen stinken daarna echt niet meer :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:44

1mrt gaat die weer op standaard bij mij

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:22

Eind deze week wordt het hier in België 10 graden dus de deken gaat op eind deze week!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:06

Als het overdag boven de 10 graden blijft dan doe ik hem op.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:09

Ik zag vandaag al een paard staan in de deken met een masker. Rij er elke dag langs en zag dat hij hem nu om heeft. Ik zag de deken van Van ook weer opzoeken. Volgens mij ligt hij nog bij mijn moeder voor reparatie.
Ik gebruik bij derfen de handschoenen die we op werk gebruiken. Tandarts praktijk. Kleding gaat wel gelijk in de was en ik ga ook douchen na insmeren. Dan is de stank wel weg.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 00:06

ik ga hem nog even repareren,, allebij :(:) , en dan kunnen ze weer op :) ik wacht nog even..
ik weet dat je er optijd bij moet zijn maar toch haha. ik denk ook zeker voor einde van maart

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 08:02

Jones stond gisteren heel fanatiek aan een boom te schuren. Dat was vlak nadat hij terugkwam van de dierenarts, misschien was het stress.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 08:21

Ik heb dus echt geen last van Derfenstank :D
Ik gebruik trouwens gewone handschoentjes uit de Action, €2.99 voor een doos.
Maandag gaat de deken hier definitief terug op.
Liever te vroeg dan te laat, heeft hier vorig jaar goed gewerkt!
Derfen staat klaar, moet enkel nog handschoentjes kopen.
Deken en hoofdmasker liggen ook klaar.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 08:37

mijn merrie schuurt nu alleen als we terug komen van het rijden.effe lekker schuren maar daar heb ik geen moeite mee.en heeft ook niks met het ZE gebeuren temaken 1mrt lekker de deken op

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 08:55

Goedemorgen :)

Lees regelmatig dat jullie wassen met klitwortel van het kruidvat, heb nu al meerdere malen voor het shampoo schap gestaan, maar kan het niet vinden. Wat voor fles is het en staat het uberhaupt bij de shampoos?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 08:56

Ik gebruik ook de handschoentjes van de action. Ik zorg wel dat de kleding opgestroopt is, want uit je kleding krijg je het niet door die even onder de kraan te hangen.

Ik heb nu nog 200gr op, vanaf woensdag ga ik naar 100 gr + hals, dat houdt de eerste vliegen ook tegen en bij verschijnselen van jeuk (overigens zit hij nu zwaar in de rui) begin ik met derfen.
Als het wat constante temperaturen zijn rond de 10 graden en de regendeken gaat af, dan pas gaat de rsih op.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 08:57

@minka: een wit, matte, ronde fles met paarse dop. Het stond bij ons inderdaad bij de shampoo's (onderaan). Overigens hiep het bij mij voor geen meter en kreeg hij er juist meer jeuk van.

xNinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 09:02

Hoi, sorry dat ik zo ineens binnen kom vallen maar bij mijn verzorgpony dichtbij staat een shetlander en die hele rug lijkt wel of die helemaal met gel is de haren zijn super hard!
En heeft allemaal schuurplekken. Heeft die shetlander ook exceem ?

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 09:52

daar zal ik een dierenarts naar laten kijken dat lijkt me meer een of andere huidprobleem bijvoorbeeld schimmel of bacterie of misschien idd wel schuurplekken door parasieten. Voor echte zomerexceem is het te koud nog. Let wel op afhankelijk van de oorzaak kan dit evt besmettelijk zijn...

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:00

LOL
Afbeelding
Bucas Buzz-Off Full Neck 95 Zebra

Met deze deken is uw paard optimaal beschermt tegen die vervelende vliegen en andere steekbeesten. Recente wetenschappelijke studies die zijn uitgevoerd op universiteiten in Hongarije en Zweden hebben aangetoond dat op een zebra patroon veel minder vliegen afkomen. Dit in tegenstelling tot andere kleuren en patronen. De manier waarop het licht weerkaatst door het streeppatroon van zebra s zorgt ervoor dat zij niet aantrekkelijk zijn voor vliegen en dazen. Deze ontdekking heeft geleid tot de introductie van de Buzz-Off Zebra, een zwart-wit gestreepte deken en een hierbij passend masker. Op deze manier kunt u uw paard optimaal beschermen tegen vliegen zonder hiervoor chemische middelen te hoeven gebruiken. De Buzz-Off Zebra is gemaakt van een speciaal ontwikkelde lichtgewicht fijnmazige stof die zelfs de kleinste insecten tegen houdt.
- Blokkeert UV-straling
- Met vaste hals
- Clickn Go in rvs uitgevoerde, gepatenteerde voorsluiting, welke met een handbeweging kan worden geopend en worden vastgemaakt
- Nylon gevoerd bij de borst
- Buikflap
- Staartflap
- Staartkoord

Let op, het bijpassende masker is los verkrijgbaar, dit word niet met de deken meegeleverd.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:09

Zit nog steeds te twijfelen wat te doen. Het is nog steeds niet zeker of mijn paardje eczeem heeft. Heb wel voor de zekerheid een deken aangeschaft. Wat is wijsheid, de deken gewoon op doen, of wachten als hij tekenen geeft van jeuk. Momenteel zit hij echt super in zijn vacht, manen zijn ook weer goed gegroeid en zijn staart ziet er ook super uit.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:42

Ik zat te zoeken naar een opmerking "verkrijgbaar vanaf volgende maand" ofzo, maar het lijkt nog serieus ook.
Ben benieuwd of ze ook in kleine maatjes verkrijgbaar zullen zijn :)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:52

ik heb net m'n vliegen uitrij deken binnen, eczeemdeken is gewassen, teershampoo gekocht en ga zo ook nog derfen en hippo ex-cema bestellen. dan ben ik klaar voor de zomer, laat die muggen maar komen :Y) }>

MXLISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:56

die zebra deken staat op de site van agradi!