Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sandra_H schreef:Balsamic air had ik voor de flexineb al in huis via de dierenarts, voor over het voer. En dat ben ik als het nodig was vervolgens ook gaan vernevelen toen ik de flexineb eenmaal had. Dat werkte overigens beter dan ventipulmin (dat eigenlijk helemaal NIETS deed) in de flexineb. Silvaplex heb ik gewoon zelf besteld. En datzelfde geldt voor de Myonal. Dat laatste heb ik kort gebruikt (overigens net als balsamic air verdund met zoutoplossing) toen de hooistomer een paar dagen bevroren was en hij vervolgens weer een paar keer kuchte.
Ik gebruik verder grof gezegd 90 tot 95 procent van de tijd zoutoplossing, en een heel enkel keertje silvaplex tussendoor, en verder alles (heel erg onderbouwd, ik weet het) op gevoel.
Vleddertje1 schreef:Hier ook goede ervaringen met balsamic air( door voer en verneveld)
Is wel sterk, dus goed verdunnen met zoutoplossing..
Connie76 schreef:Sandra H: is dat al lang geleden die zouttherapie? Ben benieuwd hoe lang ze daarna klachtenvrij zijn.
Sandra_H schreef:Ik doe het eigenlijk bijna elke dag. Met zoutoplossing kan dat ook prima. Het is vaste routine. Hij staat lekker te dampen en ondertussen poets ik en zadel ik op.
Omdat we ivm de coronamaatregelen bij voorkeur alleen op stal moeten zijn om paard te doen en er geen toeschouwers in de bak mogen zijn etc hadden we in het begin bedacht om dan op rijdagen niet te vernevelen, zodat degene die "schoonmaak- en cateringdienst" had niet al te lang hoefde te wachten. Maar toen begon hij toch weer af en toe te kuchen. Dus we hebben echt het idee dat dit, naast de andere aanpassingen (gestoomd hooi, aangepast voer, etc) helpt om hem goed te houden.
Juangi schreef:Het werkt als antihistamine en werkt tegen allergien, vaak voor hooikoorts gerelateerde klachten ingezet maar is in principe allergie breed (bijvoorbeeld bij mensen ook tegen schimmels).
Ik kwam een klein onderzoek van Utrecht tegen waaruit lijkt te blijken dat de groep head shakers die wél op cetizirine reageert, tekenen vertonen van luchtwegproblemen (kortademigheid en hoesten). Daarom vond ik het wel interessant!
Clinical trial of cetirizine in seasonal headshaking horses - A.D Nijmeijer