[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ItsMe2

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:52

Hmm dat is wel flink balen! :(

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:59

ach weet je, ik vind het ergens zo sneu dat dat dier altijd maar helemaal in zo'n deken staat ingepakt, je ziet alleen zijn hoofd en zijn benen en verder is mijn o zo mooie pony helemaal verstopt :D

dus gister dacht ik van ach,,zet hem lekker zonder hals,het regent toch en het kan nu wel.

nou ja,ik zie morgen de schade wel!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:29

ghehe ik vind het altijd ook wel wat hebben.
Niemand die je paard echt ziet als ware.
En zoals bij mij op stal, ziet niemand haar, omdat ik er meestal ben als er niemand anders is.
Voor hun dus altijd een vraag hoe mijn pony er nou echt uitziet in de zomer, haha.
En kan ik lekker alleen genieten van mijn mooie meid :D en niemand anders, lekker pûh!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:30

haha,zo is het! :P

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:47

Hopelijk heeft Ap niet te veel geschuurd Ellepel!

Sen staat het jaar rond onder een deken dus stalgenootjes zien haar erg weinig zonder. Die vinden het vaak wel leuk om haar zonder deken te zien.
Bij ons in stal zitten nog viel vliegen. Sen had ik gisteren even zonder deken staan om te poetsen en daarna snel weer haar deken op, want ze werd echt gek van de vliegen.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:09

DA is langs geweest, volgens hem geen ZE maar samenloop van een beetje vanalles, in de gaten houden, nogmaals wassen met Imaverol en tussendoor babylotion.
Ingespoten is ze volgens hem ook niet geweest aangezien ze een perfecte manenkam had en anders kon je nog wel eerdere sporen van schuren terugvinden. (heb ze nog maar sinds einde juli)
Ben nu echt wel benieuwd naar de derfen :j

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:21

ellepel schreef:
ik denk dat ik morgen een probleem heb :=

het was gister echt vies weer dus heb ik appie zonder hals aan zijn deken buiten gezet.
nu staat hij dus met een bloot halsje en het is nu 16 graden en de zon schijnt!!!!!!!!!!!!
:(

ik kan morgen pas weer dus denk dat ik dan wel een flink aantal manen mis |(

Is er niemand die voor je naar stal kan gaan en zijn dekens opdoen?!?
Hier schijnt de zon trouwens helemaal niet, en het waait en het is koud..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:25

het is hier nu ook een stuk somberder hoor.
ja ik kan wel sms-en naar stal of dat ze zijn eczeemhals aan zijn deken willen knopen,maar dat vind ik dan weer zo raar om daarvoor te sms-en :o
ik zie het morgen wel,wie weet valt het wel mee

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:59

nou, hier was het vanmiddag heerlijk weer bij stal, weinig wind, zonnetje, lekkere temperatuur.

Als alles een beetje meezit kan de deken ergens volgende week of de week erop, er eindelijk af.
Dan zakt de temperatuur.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 21:08

Ik heb nog nooit zolang de deken op laten zitten. Maar paardje heeft nog steeds jeuk. Af en toe staat ze een dagje zonder als het regent en waait. Maar inderdaad als van de week de temperatuur zakt dan gaat de deken hopelijk af.

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:50

Nou ik ben echt compleet verrast en blij: zondag voor het eerst met Derfen ingesmeerd, en nog onder de regendeken met hals (dacht ik kan het lekker intrekken alvast), maandag deken erafgelaten en gisterenochtend superbenieuwd naar stal: NIET GESCHUURD. Ik kon het eigenlijk niet geloven. Voor de zekerheid nog een keer de behandeling herhaald, want ik dacht dat ik het misschien niet goed had gezien door de dikke derrie van de Derfen, vanavond mijn bijrijdster gebeld: weer niet geschuurd! Weet niet of het nou ook einde seizoen is en het zowiezo een beetje klaar was voor haar, maar heb zo het idee dat die Derfen helpt! De echte testcase komt natuurlijk van het voorjaar, wie weet moet ze dan ook gewoon weer deken op maar voor nu ben ik blij dat ze zonder deken de winter in kan zoals het er nu naar uitziet.... Hoera! Molly had van blijdschap ook enorm in de modder liggen rollen, eindelijk weer gewoon smerig, hehe :D

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 23:36

ook de derfen binnen..

is het bij jullie ook zon drek zooi?? ons hele land is n zeker hoefdiepe modderpoel geworden, wordt dan altijd gelijk ongerust over pezenwerk en zo..... bah

Dicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 14:59

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:11

kim1207 schreef:
ook de derfen binnen..

is het bij jullie ook zon drek zooi?? ons hele land is n zeker hoefdiepe modderpoel geworden, wordt dan altijd gelijk ongerust over pezenwerk en zo..... bah

werken in een zware bek is vele malen erger hoor, die blub daar kunnen ze bij ons nog makkelijk omheen lopen

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:20

Ik moet vanavond ook weer smeren met Derfen..
De manen gaat erg goed, de staart is ze toch nog iets gevoeliger..
Maar goed blijven smeren en dan komt het goed! :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:43

bij ons geen drek gelukkig want de paddocks zijn net opnieuw afgegraven, met zand gevuld en voor een deel verhard. Ideaal dus :D

Ik doe al een paar week niets aan wisse's eczeem. Hij heeft nog wel wat groeven staan maar dat duurt heel lang voor die wegtrekken denk ik.
jeuk heeft ie in elk geval niet meer :)

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 18:51

Liza heeft op een of andere manier heel haar hoofdkap in stukken gekregen :( heel de kap is kapot! (Niet door schuren. Maar op een of andere manier is hij over dr ogen en mond gekomen en heeft ze er gaten in gebeten) alle gespen en clipjes zaten nog wel vast. Nu staat ze dus zonder kap buiten, ik hoop dat ze niet gaat schuren! Als de temperatuur vanaf volgende week onder de 10 blijft haal ik misschien de deken er ook maar af.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 19:00

Ik heb mijn merrie nu 3 weken zonder deken staan... nog niet geschuurd (klopt het gauw af)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:03

appie had in elk geval geen jeuk zo zonder zijn eczeemhals om.
misten wel een paar haren,maar ik heb het wel af gelaten.
de huid leek goed en geen jeuk dus we gokken het er maar op :D

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 19:07

ik wil hem morgen afhalen omdat de temperaturen nu goed dalen (volg al dik een maand continue de weersberichten en voorspellingen).

Maar durf nog niet

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 19:48

_CS_ schreef:
ik wil hem morgen afhalen omdat de temperaturen nu goed dalen (volg al dik een maand continue de weersberichten en voorspellingen).

Maar durf nog niet

Ja klopt vanaf morgen zou het onder de 10 graden blijven. Ik volg de temperaturen ook al een hele tijd haha.
Ik durf alleen ook nog niet zo goed. Sinds gister staat ze zonder kap en ze heeft totaal geen jeuk.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 19:51

nou, die van mij heeft de hele zomer geen eczeemkriebels gehad, en dan nog durf ik het niet, haha.

Ben zo bang dat het net nog te vroeg is ofzo, en ik dan weer op stal kom, en het toch mis is.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 12:50

oeh echt? nou ik wacht het nog even af hoor... was laatst ook al te optimistisch :s

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:46

nee, doe het toch maar nog niet, misschien eind van de week.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 18:17

Bij Rosa gaat het nog steeds goed (klopt het weer even af).

Hier een foto van vandaag (net geschoren)... zie haar mooie manenbos (en dan heb ik ze een tijdje terug nog wat korter getrokken):

Afbeelding