[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 23:31

Ik heb ook zo mijn vraagtekens bij vlooienspullen voor je paard hoor. Ik vraag me af of het wel goed is als hij dat binnenkrijgt. Een paard is toch heel eits anders dan een hond.

Mijn paard heeft zijn deken gesloopt. De gespen aan de weerszijden van de schoft gaan het begeven. De rechter was al doormidden en de linker zit vol scheuren. Ik heb de rechter maar gewoon even met een steekje vastgezet, maar dat kan niet zo blijven zitten.
Hebben meer mensen dat die gespen kapot zijn gegaan? En iemand misschien enig idee waar ik gespen kan kopen? Ik kán natuurlijk een van de hoofdkap gebruiken. Ik gebruik daarvan niet alle gespen, maar ik heb liever ook nog wat reserve als die dingen zo fragiel zijn. :=

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 23:40

naaiwinkel?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 07:02

Welke gesp bedoel je precies?

Ik heb nog nooit gespen/clippen kapot gehad, behalve van de buikflap; door onkundige verzorgster heeft Darren daar met zijn vorige deken meerdere malen op mogen staan ;)

Kijk anders eens op deze site: http://www.sabineke.nl/productlijsten/g ... tlijst.htm

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 07:19

@annetje; bij mij was de elastiek bij die gespen doorgerot.. :+
heb het terug vastgenaaid..
bij mij is nu de hele deken aan het instorten...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 07:20

Wordt het dan niet tijd voor een nieuwe?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 07:21

die heb ik liggen ;)

rotte feit is dat alle reparaties van vorig jaar kapot lijken te gaan :+ en dat zijn er veel..
ook wordt hij weer flink gebeten door weidegenootje..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 07:23

Lastig is dat :(
Welke had je en welke heb je nieuw?

Ook al zo vroeg op trouwens ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 07:28

ja ik heb zo een show met wat haflingers, moet om half 9 daar aanwezig zijn op stal, maar word altijd graag met een goed ontbijtje rustig wakker :))

hij heeft nu een equitheme op, opzich fijne deken, maar hij gaat het misschien net 1,5 seizoen volhouden, waarschijnlijk maar 1 seizoen (vorig jaar een half, en nu een half :+ )
en dat terwijl ponylief hélemaal geen ernstige eczemer is (altijd erg genoeg natuurlijk..)

ik heb een ivanhoe liggen :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 07:31

Tja beetje hetzelfde als een Pagony dan dus, die houden het hier ook niet zo lang vol; eigenlijk maar dik 1seizoen terwijl ze bij ons ook niet schuren inderdaad.

Succes met je show :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 07:38

ja, hij is ook nog goedkoper dan een pagony.. achja, ik had toen het vooruitzicht dat de deken maar 1 dag heel zou blijven en dan in reepjes in de wei zou liggen..
(eerder een paard bij die anderen met een winterdeken en die flosten ze eraf :+ )
dat is meegevallen gelukkig :D ik blijf gewoon braaf alle gaatjes dichtmaken en we zien wel wanneer ik het beu ben :))

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 07:52

Kun je er geen lapjes achternaaien?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 07:57

goedemorgen.

eigenlijk moest er voldoende van die stof te koop moeten zijn zodat je zelf makkelijk kunt repareren.
bij appie zitten er ook al aardig wat lapjes op de deken

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 07:57

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaringen hebben met Horsol?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 08:00

Iemand had toch een mail gestuurd naar Boett om te vragen welke stof het is en of deze evt. verkrijgbaar is ivm reparaties?
Ben al naar de Jan Sikkes geweest maar die hebben ditzelfde niet liggen, wel iets anders ademends, misschien kan dat ook wel.
Ga straks eens kijken hier op de stoffenmarkt of ik daar wat kan scoren, misschien zijn daar ook wel clippen enz op de kop te tikken :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 08:07

op de markt vaak wel, ritsen etc kun je er ook wel kopen.

pyamastof komt er haaast nog het dichste bij in de buurt vind ik.
dat rekt ook, is haast net zo dus.
ik heb wel gemaild, met boet,maar kreeg geen antwoord met ze :D :P

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 08:30

Ik heb thuis een C-pony staan, die is niet van mij die rij ik in voor iemand. De pony heeft ontzettend last van eczeem, heel zielig. De eigenaar is ontzettend lax erin, krijg hier een keer wat mee, en daar.... En verder wordt het vergeten.

Nu ben ik zelf aan het smeren. Ik smeer er rond een uur of 10 azijn met olijfolie op. De olijfolie houdt het vet. En azijn wil ook wel eens helpen tegen de insecten. Rond een uur of half 11/11 uur zet ik ze buiten, en spuit ik er ook anti-mosquito

Maar gisteren haalde ik de pony binnen en het eerste wat ze deed wat schuren.. Echt ze zat bijna op haar kont zo erg jeukte het.. Zo zielig.. Toen heb ik eczema balsem gepakt, weet ff niet welk merk en toen heb ik dat er echt heel dik opgedaan, het ruikt een beetje naar mint (dus het koelt het ook af, waardoor de jeuk wat minder wordt) En ook bij de manen.. Ze ging gewoon bijna liggen toen ik daar even voor hem ging krabben, vooral op de schoft werd ze helemaal gek. Dus ook daar flink wat opgedaan, ze deed haar hoofd wat omhoog en net voor de schoft op de hals kwamen echt rimpels van wel 3 tot 4 cm dik. Het voelde alsof er heel veel lucht in zat.. alsof het bijna ging klappen als het nog strakker kwam te staan. Ook daar ongeveer een hele fles Eczema balsem opgedaan. En ook een beetje op de hele hals, wat op de rug/buik en kont. Welk merk voor tegen de jeuk kan ik het beste kopen?..
Ik wil wel een deken voor hem kopen, maar de pony is niet van mij, idd moet de eigenaar daar zelf heel hard voor naar de winkel rennen, maar dat doet hij niet makkelijk, en ik vind het gewoon zo zielig voor het beestje.

Klopt het trouwens dat de mugjes overal prikken?... want ik voelde namelijk onderaan de schouder kleine bultjes zitten..En ook bij de lendenen/kruis krabt hij iedere keer.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 08:50

lady,de mugjes prikken overal, vooral de manen,voorpluk, bovenkant van de staartaanzet en onder de buik.
ik heb al paarden gezien die dus hun hele lijf tegen de stalwand aan zetten en geheel hun vacht eraf hadden geschuurt.
daarom vind ik het erg belangrijk dat ze een eczeemdeken op hebben (tja ook als ze eronder gaan zweten met warm weer,lijkt me minder erg dan de jeuk, heb zelf maar eens jeuk!) ;)
paard nummer 2 is bij mij ook al begonnen aan haar staart,mooie ragebol gisterenmorgen :( gelukkig heeft zij het niet zo extreem als sun en kan ik met sioskin (laat een filmlaagje over de plekken zodat de mugjes er niet doorheen kunnen prikken) goed behandelen.
sun kan er niet tegen, helaas,sioskin droogt wat uit en DAT gaat weer jeuken bij sun, die heeft nu weer TKC97.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 08:59

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 09:05

ladylynn:
kijk alstjeblieft uit met olijfolie.
als je jezelf er mee in smeerd en je gaat in de zon zitten verbrand je namelijk dubbel zo snel!

gebruik het liefst producten die echt speciaal voor eczeem gemaakt zijn,die zijn huidvriendelijk.
kan best zijn dat er wat anders aan de hand is hoor.
er zijn namelijk wel meer huidaandoeningen die jeuk geven en bultjes.
die bultjs op de schouder kan ook teveel vet gras zijn,staat dit dier veel in het gras?

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 09:32

ellepel schreef:
ladylynn:
kijk alstjeblieft uit met olijfolie.
als je jezelf er mee in smeerd en je gaat in de zon zitten verbrand je namelijk dubbel zo snel!

gebruik het liefst producten die echt speciaal voor eczeem gemaakt zijn,die zijn huidvriendelijk.
kan best zijn dat er wat anders aan de hand is hoor.
er zijn namelijk wel meer huidaandoeningen die jeuk geven en bultjes.
die bultjs op de schouder kan ook teveel vet gras zijn,staat dit dier veel in het gras?

er zit maar een mini scheutje olijfolie in hoor ;) geen hele fles hihi. Gewoon om het niet uit te laten drogen.

Nee het is echt duidelijk zomerjeuk.. Ten eerste de jeuk zelf, ten tweede de staart en manen zijn de dupe van de jeuk en heel zn hals staat vol rimpels. Ik rij direkt naar de ruitershop, en ga toch maar een deken halen, dan maar uit mn eigen spaarpotje, maar ik doe het puur voor het paard, als je zelf onder de muggenbulten staat dan word je ook gek.

Hij staat vanaf een uur of 11 tot 4 buiten, als enigste, want ik wil hem voor de schemer echt binnenhebben. Maar een ander paard, wel eentje van mij staat van half 8 sochtends tot een uur of 10 buiten. En 3 andere van mij van 11 tot 10.

Teveel vet gras?.. mmh, ik weet niet of je het aan het gras kunt zien, maar het is redelijk kort. Ze staan swinters ook buiten, dus het stond redelijk kaal,toen hebben we het laten injecteren en na 1,5/2 weken er weer op gezet. Dus er staat nog niet heel veel op, het heeft niet echt tijd gehad om uit te kunne groeien. We hebben wel een stuk ingezaaid omdat ze dat kapot hadden gelopen, maar daar staat wéér een ander paard op, en die heeft ook geen bultjes.

Hij staat ook niet helemaal onder de bultjes, maar ik ging m even inspecteren, en toen vond ik 3 a 4 bultjes van een 0,5 cm bij elkaar onderaan de schouder. Dazen/horzels hebben we ook nog niet, maarja, er hangt natuurlijk zoveel gespuis in de lucht.

Maar goed, even de eigenaar weer aanspreken en een deken halen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 10:03

Muzefee schreef:
Ik smeer nu 4 dagen Liberate/Befix en moet zeggen dat mevrouw haar staart nog steeds erg rustig is, misschien zelfs nog wel rustiger als met Tea Tree! Geen nieuwe schuurplekken, hoewel ze soms nog wel wil schuren als ik net gesmeerd heb, wat ze natuurlijk erg lekker vind, maar het is gewoon erg rustig!

Ik heb vorig jaar ook een hele zomer met liberate gesmeerd en ben er ook fan van :D Ik gebruik het nu nog steeds samen met de deken en heb nu geweldige resultaten van complete rust :D

voordeel van de deken is dat ik minder liberate moet smeren en dus bijgevolg langer toekom. Ik gebruik de versie in de fles ipv de pot, merk dat dat veel gemakkelijk en zuiniger is!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 10:19

Hmmzzz... Net naar de stad gereden, blijkt dat hier met stoffenmarkt doodgewone kledingmarkt wordt bedoeld. Lekker dan :(

Niets kunnen kopen dus helaas...

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 11:20

opisop_shop schreef:
Hmmzzz... Net naar de stad gereden, blijkt dat hier met stoffenmarkt doodgewone kledingmarkt wordt bedoeld. Lekker dan :(

Niets kunnen kopen dus helaas...

Dat is wel balen zeg!

Ik ben sinds gisteren eens serieus begonnen met Shapleys MTG, dit omdat ik hier een klein flesje van had en dat geprobeerd had. Het werkte redelijk tegen de jeuk en dus meer over dit middel opgezocht bleek er een topic op bokt over te zijn waar men er ook positief over is. Heb gisteren dus een grote fles gekocht en eens goed en gericht gesmeerd. Vanochtend geen ragebol :) ik ben zo blij!

En ja ik weet dat je dan je paard niet in de zon moet zetten ;) Heb nu even een vliegendeken te leen maar hoop binnen 2 weken mijn bestelde Hoody binnen te hebben. (wat een uitgaves....bah)

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 11:38

chipieke schreef:
Muzefee schreef:
Ik smeer nu 4 dagen Liberate/Befix en moet zeggen dat mevrouw haar staart nog steeds erg rustig is, misschien zelfs nog wel rustiger als met Tea Tree! Geen nieuwe schuurplekken, hoewel ze soms nog wel wil schuren als ik net gesmeerd heb, wat ze natuurlijk erg lekker vind, maar het is gewoon erg rustig!

Ik heb vorig jaar ook een hele zomer met liberate gesmeerd en ben er ook fan van :D Ik gebruik het nu nog steeds samen met de deken en heb nu geweldige resultaten van complete rust :D

voordeel van de deken is dat ik minder liberate moet smeren en dus bijgevolg langer toekom. Ik gebruik de versie in de fles ipv de pot, merk dat dat veel gemakkelijk en zuiniger is!

kun je liberate alleen bij een paardendrogist halen, of hebben ze dat toevallig ook gewoon bij de boerenbont? :o

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 11:47

Muzefee schreef:
Moet je met zoiets als Defendog niet uitkijken met wondjes? En als andere paarden er aan bijten (wat hier nog wel eens gebeurd) heeft dat nog gevolgen voor degene die er aan zit?

Mijn eczemetje heeft ook wondjes en staat met mijn andere pony op de wei dus knabbelen ze ook aan elkaar, volgens de DA kon dat allemaal geen kwaad en ik moet zeggen dat het eczemertje ook niet meer (of minder, ze heeft nl nog steeds een hekel aan sprayspul) reageerde toen ik haar aan het sprayen was.