[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XxSultanxX

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 20:43

heeft die van jou die plekken ook met deken dan ! die van mijn namelijk niet ....

ik smeer er nu elke x eczema balsem op , is dat ook goed ?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 20:45

ik ben vanmiddag vergeten foto te maken van ap zijn nek, in zijn manenkam zit ie er nu vol mee Verdrietig

op zijn hoofd kan hij ook zo een dikke korst hebben, of op zijn billen.
overal waar hij de huid dan kapot schuurd.

die eczema balm is vast wel goed denk ik,werkt ook wel tegen de jeuk toch?

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 20:51

ja werkt ook tegen de jeuk ja Lachen Hoe krijgt ap het dan ook op zijn rug ? kan hij met zijn rug ergens tegenaan jeuken ofzo ?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:21

Met die van mij gaat het momenteel niet zo goed...

We zijn net afgelopen weekend verhuisd naar een nieuwe stal... waar ze helaas niet naar buiten kan en dus op stal staat... wel met haar eczeemdeken, maar ze schuurt zich suf. Ook haar manenkam is behoorlijk dik... komt ook doordat ze daar op kuil staat... daar heb ik vandaag maar verandering in gebracht... hoop dat het helpt.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:57

ik heb Vera dinsdag weer onder de deken gezet, die stopte met eten en ging met haar achterhoef haar manenkam bewerken, wist niet dat ze zo lenig was Koe

Daarna ging ze als een idioot liggen rollen, dus hup deken weer op. Maarja gisteren dreigde het hard te gaan plenzen, dus dat ding maar weer af gedaan, maar goed ook want het bleef regenen.

Ik smeer nu haar manen en staart heel dik in met zonnemelk en dat helpt gelukkig wel redelijk. Niet zo goed als de deken, maarja het is even niet anders met dat rot weer hier Boos!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 22:17

Verafjord schreef:
ik heb Vera dinsdag weer onder de deken gezet, die stopte met eten en ging met haar achterhoef haar manenkam bewerken, wist niet dat ze zo lenig was Koe

haha zo lenig is ap ook hoor

Afbeelding

zo doet ie dat Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 22:18

XxSultanxX schreef:
ja werkt ook tegen de jeuk ja Lachen Hoe krijgt ap het dan ook op zijn rug ? kan hij met zijn rug ergens tegenaan jeuken ofzo ?

nou...gewoon zo:

Afbeelding

Tong uitsteken

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 23:16

ja zo doet Veertje dat ook, ongelofelijk he?

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 08:28

whaha wat een grappige fotos Tong uitsteken alleen de reden dat hij dat doet is weer minder ...

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 08:36

haha de mijne is luier Lachen die gaat gewoon aandringen bij de andere paarden (en mensen) om haar te krabben!
ik heb de deken er wel afgehaald aangezien het rotweer is. Ze heeft nu geen wondjes ofzo, dus spuit ik de manenkam en staart steeds met azijn in...

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 09:44

Ellepel, vorige week kreeg ik de Bit binnen en daar zat zo'n reclamablaadje bij een regendeken met hals instond.
Er stond alleen geen prijs bij..
En ik dacht nog moet even onthouden dan kan ik het hier zeggen maar ik weet echt niet meer van welk merk het was Haha!.
Harry Horse misschien?

Ik voerde de Pavo Natural's Best maar omdat ze bleef schuren heb ik de Subli Zonder gehaald. Voer dit nu een week of 3. Heb het idee dat het schuren alleen maar meer wordt..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 09:45

ik had al een regendeken met vaste hals gezien voor 60 euro,maar ik doe t toch niet,hoor er namelijk toch niet zulke goede berichten over.
een losse hals is makkelijker, dus ik ga op zoek naar een goedkope losse hals en die ga ik dan zo maken dat ie aan mijn eigen deken kan.

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 09:50

Pony is trouwens wanneer ik in de buurt ben ook erg lui.
Als ik aan het poetsen ben steeds een pasje naar voren of terug zodat ik op de goede plek poets. Vooral bij dr bil.
En met dr hoofd steeds naar dr buik of bij dr achterbenen wijzen net zolang totdat ik daar ga poetsen Haha!. Als ze maar lang genoeg dr best doet krijgt ze meest dr zin wel haha.
En gekke bekken trekken is ze ook erg goed in Koe.

ellepel schreef:
ik had al een regendeken met vaste hals gezien voor 60 euro,maar ik doe t toch niet,hoor er namelijk toch niet zulke goede berichten over.
een losse hals is makkelijker, dus ik ga op zoek naar een goedkope losse hals en die ga ik dan zo maken dat ie aan mijn eigen deken kan.

Oke, ik heb er geen ervaring mee.
En dat losse halsstuk kan je er ook weer lekker afhalen als de eczeemdeken er niet meer onder hoeft!

silkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 11:12

ik laat die eczeemdeken dus gewoon op met de regen.
was door al jullie verhalen wel een beetje bezorgd dat ze nat en koud zou worden. Maar toen ik de deken in de regen af wou doen zag ik dat ze vrijwel droog eronder was, terwijl de rest van de paarden zeiknat waren. Ik heb de pagony eczema, maar snap echt niet hoe die van jullie zo nat worden onder de deken. Heb de deken nog niet zo lang en hij is nog nooit gewassen, misschien zit er nog een soort waterafstotend laagje op.

Verder is Silke minstens zo lenig als Ap, ze kan zelfs haar eigen staartwortel knabbelen (zelfs met haar neus bij de staartflap in) en met haar hoefjes rond haar ogen krabben. Leuk gezicht, maar ik had liever dat ze iets minder lenig was, ze richt nogal wat schade aan door dat gekrab

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 11:55

Nou mijn pony staat vandaag weer eens naakt in de wei. Is echt wel wennen om ineens een wit paard te zien ipv bruin met witte benen en hoofd. Gisteren had hij de pagony op en die is echt zeiknat geworden en ligt nog altijd te drogen. Hoop eigenlijk dat die vliegjes hem vandaag met rust laten en anders moet ik morgen de halsdeken maar opdoen. Maar aangezien het toch zou gaan regenen dan weer de regendeken. pfff wat een gedoe. Dacht altijd van ik wil geen deken in de winter want dat is veel gedoe en daarbij ook niet echt nodig is, maar een excemer is veel lastiger. Ben blij dat hij in de winter lekker mijn zijn eigen velletje kan staan.

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 12:00

silkie schreef:
ik laat die eczeemdeken dus gewoon op met de regen.
was door al jullie verhalen wel een beetje bezorgd dat ze nat en koud zou worden. Maar toen ik de deken in de regen af wou doen zag ik dat ze vrijwel droog eronder was, terwijl de rest van de paarden zeiknat waren. Ik heb de pagony eczema, maar snap echt niet hoe die van jullie zo nat worden onder de deken. Heb de deken nog niet zo lang en hij is nog nooit gewassen, misschien zit er nog een soort waterafstotend laagje op.

Verder is Silke minstens zo lenig als Ap, ze kan zelfs haar eigen staartwortel knabbelen (zelfs met haar neus bij de staartflap in) en met haar hoefjes rond haar ogen krabben. Leuk gezicht, maar ik had liever dat ze iets minder lenig was, ze richt nogal wat schade aan door dat gekrab

Ja ik ook. Had precies hetzelfde. Ik liep rond met een rotgevoel omdat ik dus ook de hele tijd aan een zeiknatte deken moest denken met als gevolg een ziek paard. Ik kwam precies hetzelfde tegen. Het regende al een hele tijd en de deken voelde vochtig aan aan de buitenkant maar Freya was, in tegenstelling tot de andere ponies vrijwel droog! Daar komt bij dat de deken bijna onmiddelijk droog is als het stopt met regenen. Al met al heb ik dus de stellige indruk dat mijn ponietje met deken droger (en dus warmer) is dan de andere ponies.

De mijne heeft ook de pagony eczeem deken op.

Conclusie: De deken blijft echt op tot ik zeker weet dat die pestmugjes weg zijn!

LYNN05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 15:02

Sinds enkele maanden heb ik een leuke pony!
Toen ik haar kocht (in juli) had ze mooie lange manen, helaas schuurt ze sinds ze bij mij is lichtelijk haar manen.... Verdrietig
Niet extreem, maar de laatste weken toch wel erger. Een stuk manen is heel kort, een stuk uitgedund en haar voorpluk is gehalveerd..... Huilen
Nu denk ik er over om de Ivanhoe halsdeken aan te schaffen (in combinatie met een 'gewone' regendeken):

Afbeelding

Wat zijn jullie ervaringen met deze deken?
Blijven de manen mooi onder deze deken? Of schuren de manen hieronder juist (ben ik bang voor), aangezien de deken vrij strak zit ?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 15:09

Deze deken zit wel strak. Heb niet het gevoel dat ze daardoor schuren (heb er geen bewijs voor omdat mijn paard in de stal zonder deken staat en zich daar nog wel eens schuurt). Deken is wel erg handig met gebruik. Manen zitten wel door elkaar als de deken af gaat.

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:30

Ik heb maandag de exceemdeken af gedaan. Ze heeft nu een horseware amigo 0 grams met hals op, gaat perfect Knipoog

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:34

Doen jullie allemaal een regendeken op?
En hoelang laten jullie de eczeemdeken nog op? Want volgens mij kan die met dit weer best af Nagelbijten / Gniffelen

LYNN05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 17:00

Ik wil serieus NU nog een halsdeken aanschaffen, omdat ze de laatste tijd meer schuurt dan ooit tevoren!
De dierenarts gaf ook aan dat met dit weer (bewolkt, windstil, warm) JUIST veel vliegjes aanwezig zijn.
We wachten op (nacht)vors, van mij mag het gaan vriezen!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:35

Nu denk ik er over om de Ivanhoe halsdeken aan te schaffen (in combinatie met een 'gewone' regendeken):

Wat zijn jullie ervaringen met deze deken?
Blijven de manen mooi onder deze deken? Of schuren de manen hieronder juist (ben ik bang voor), aangezien de deken vrij strak zit ?[/quote]

Ik heb dezelfde deken,mijn andalusier heeft vorig jaar hetzelfde gehad, en nu zijn zijn manen alweer 20 cm aangegroeid, ik maak een hengstenvlecht eronder en dat gaat prima......
Ik heb hem zelfs tijdens mijn vacantie 2 weken ermee laten lopen, zonder af te doen en toen was de schade zelfs nog minimaal.
Ik heb maat L, vallen niet zo heel groot hoor, maar ze horen wat strakker te zitten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 19:25

LYNN05 schreef:
Ik wil serieus NU nog een halsdeken aanschaffen, omdat ze de laatste tijd meer schuurt dan ooit tevoren!
De dierenarts gaf ook aan dat met dit weer (bewolkt, windstil, warm) JUIST veel vliegjes aanwezig zijn.

huh?
het regent hier dus de hele week al Knipoog

ap staat nu zelfs onder zijn winterdek. zijn regendek was helemaal doorweekt vanmiddag en ik had een heeeeel boos en koud ponietje Tong uitsteken

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 19:34

bij ons plenst het de helle week ook al heel erg Tong uitsteken

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 19:41

LYNN05 schreef:

Hier is het absoluut niet warm en windstil.. Met deze regen en de koude wind heb ik in ieder geval nog geen vliegje voorbij zien komen. Ik heb ondertussen dus wel de exceemdeken af en de regendeken (zonder hals) op. Zn staart was altijd het ergst en die is nog steeds beschermd door de staartflap, ik heb hem daar ook nog niet aan zien schuren. Zn manen schuurt hij nu wel weer een beetje, maar dat kan gelukkig alleen aan de voerbak met een ronde rand (dus geen beschadigingen).