Maris schreef:JudithO, ruggegraat die erop ligt klinkt als te weinig bespiering. Dit zou heel goed kunnen komen omdat je zo sober voert en daardoor ook te weinig ( goede ) eiwitten voert. Aminozuren ( eiwitten dus ) zijn nodig voor de spieren.
PPID verbruikt ook veel eiwitten toch ?
Ja, het is inderdaad ook weinig bespiering op de rug. Maar wat ik al zei, reageert hij heel gevoelig op eiwit in het voer. Dat maakt het nou juist zo lastig.. van die enorme eiwitplaten onder zijn buik lijkt me ook niet erg prettig.
Hij krijgt verder wel gewoon goed hooi, twee keer per dag. Daar minder ik absoluut niet op.
Zo sober wordt hij nou ook weer niet gevoerd... Vroeger kregen ze bij ons überhaupt nooit iets van brok. Dat is pas sinds een jaar. En dan nog niet eens door mijn ruin maar door mijn merrie.
Ik weet niks van dekens. Wat voor deken gooi je op een pony met dikke vacht? Waterdicht snap ik, maar dan. En is dat juist niet nadelig, want met een deken kan de vacht niet overeind gezet worden. Maar als je er een 200g op gooit, krijgt hij het dan weer niet te warm?