[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo89

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 11:47

Hier gaan dekens onder de naaimachine. En evt extra stuk erover als ergens wat zwakker wordt.
Maar weg gooien nee hoor. Hou dekens allemaal eigenlijk. Of ik haal er onderdelen af.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 12:09

Vierkantje achter zetten :)
Vorige lappendeken ging 4 jaar mee, nu is hij reserve :P

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:42

Als ik een scheur heb laat ik deze altijd maken waar ik ze ook laat wassen. Zelf ben ik niet zo handig en het valt goed mee qua prijs :D

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:43

Marjo89 schreef:
renee16 schreef:
Hebben jullie ervaringen met schimmelenting voor zomereczeem?

Afgelopen jaar heb ik mijn paard deze enting laten geven omdat hier (schijnbaar) postieve effecten voor ZE zijn. Nu was dit het eerste jaar dat ik mijn paard had, dus merk ik geen verschil. Nu ben ik al wat laat, maar twijfel of ik ze nog laat zetten (moet 2x met periode van 6 weken ertussen).

Ben benieuwd hoe jullie hierover denken

Niet doen. Zonde van je geld. En slecht voor paarden die gevoelig zijn voor hoefbevangenheid.

Tnx.
Ik heb even gebeld, de prijzen zijn schijnbaar enorm gestegen, dus de enting is nu 90,- ps (zonder voorrijdkosten !) en dit 2x. Ik zie er vanaf dit jaar, dan zie ik ook meteen het verschil tussen vorig jaar MET enting en dit jaar ZONDER enting.

Ik wist niet dat het ook nog een risico was voor hoefbevangenheid. Heeft de mijne gelukkig geen last van, maar dat wil ik natuurlijk ook zo houden.

Gewoon een dekentje, poedertje vam Marstall, Klambu gel voor verkoeling/rustgeven en verder zo min mogelijk geks ga ik dit jaar proberen. Ik ben benieuwd.

Veearts raadde me nog Z-itch aan, maar hier twijfel ik nog over.
Al eerder in dit topic gelezen dat er veel ervaringen zijn, hoevaak moeten jullie dit gebruiken?

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:23

@renee16 ik gebruik Z-itch 1x in de week.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:41

bruintje123 schreef:
@TinePine
Hoeveel tecktonic gebruik jij en op welke manier?
In de manen? Of streep over de rug?

20 ml 1 keer per vier weken dus nu.
Met kwast streep langs manenkam links en rechts. Streep over kont naar staart. Zadelplek hou ik vrij.
Nog een streepje over de buiknaad en wat ik over heb bij achterbenen richting liezen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 20:08

Dank voor de uitleg.

Hoe zwaar is je paard?
Neem aan dat de ml daarin verschilt per paard?

Ik denk dat ik ook ga bestellen.
Heb geen zware eczemer. Maar wel genoeg om manen kapot te schuren en zich druk maken om de muggen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 21:09

Ik ben eeeeeecht niet handig hoor
Kleine rechte scheuren oké, dit is wat anders :')

Vind het zo vervelend om dat deken 24/7 op te laten :(

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:20

Even een update: nadat hij niet goed reageerde op hypo eczema ben ik begonnen met de druppels van puur allergie...
nu dik een week verder; korsten zijn geheeld, haren staan er weer op en hij schuurt minder....

Fingers crossed dat de druppels goed blijven helpen! Ik combineer het (nog) niet met de culicio druppels want hij heeft ook al puur pollen voor zijn hooikoorts en daar zitten ongeveer dezelfde werkzame stoffen in zag ik..

Dus tot nu toe ben ik tevreden! :)

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 23:07

Mi_Amore schreef:
Ik ben eeeeeecht niet handig hoor
Kleine rechte scheuren oké, dit is wat anders :')

Vind het zo vervelend om dat deken 24/7 op te laten :(

Gewoon doen. Wordt je vanzelf handiger.
Ik vind niet vervelend die deken. Het is nu eemmaal zo. Zonder zetten is veel erger.
Zorgt dat er zo min mogelijk te schuren is.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 06:58

Ja dat wel maar vraag me dan af of alles wel eens genoeg kan ademen :)

Ik ben nu op zoek naar een halsdeken alleen, voor tijdens de agility en het rechtrichten en het rijden.

Want dat is toch wat onpraktisch mét deken op :')

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 08:02

lissie_zigor schreef:
Even een update: nadat hij niet goed reageerde op hypo eczema ben ik begonnen met de druppels van puur allergie...
nu dik een week verder; korsten zijn geheeld, haren staan er weer op en hij schuurt minder....

Fingers crossed dat de druppels goed blijven helpen! Ik combineer het (nog) niet met de culicio druppels want hij heeft ook al puur pollen voor zijn hooikoorts en daar zitten ongeveer dezelfde werkzame stoffen in zag ik..

Mag ik vragen waar je aan kon zien dat hij niet goed reageerde op hippo ex cema?

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 00:42

_PatriciaH schreef:
lissie_zigor schreef:

Mag ik vragen waar je aan kon zien dat hij niet goed reageerde op hippo ex cema?

Dat was niet zo moeilijk. Na een week had hij zich niet alleen helemaal in de wonden open geschuurd maar was ook zijn hoofd gedeeltelijk opgezwollen. Toen heb ik het niet meer gegeven en na een dag was de zwelling al weg. Denk dus een allergische reactie anders misschien puur toeval geen idee. Maar vind het wel jammer want de paarden op mijn werk reageren echt fantastisch op hypo eczema.. niks van ZE te zien bij hun..

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 09:41

[/quote]

Mag ik vragen waar je aan kon zien dat hij niet goed reageerde op hippo ex cema?[/quote]

Dat was niet zo moeilijk. Na een week had hij zich niet alleen helemaal in de wonden open geschuurd maar was ook zijn hoofd gedeeltelijk opgezwollen. Toen heb ik het niet meer gegeven en na een dag was de zwelling al weg. Denk dus een allergische reactie anders misschien puur toeval geen idee. Maar vind het wel jammer want de paarden op mijn werk reageren echt fantastisch op hypo eczema.. niks van ZE te zien bij hun..[/quote]

Dat is wel erg extreem... Hier ook een lusteloos en schurend paard dus geeft het niet meer.

Marisfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:00

Ik meld mij ook even als stille meelezer :)

Helaas heeft mijn haflinger ZE. ze draagt al weer enkele weken haar RSIH deken. Deze deken helpt haar enorm. Daarnaast smeer ik af en toe derfen op haar manenkam en onder de buik.

Helaas bedekt deze deken haar buik/uiers niet goed. En hier krijgt ze dan ook geregeld jeuk en gaat ze liggen schuren.

Nu heb ik de afgelopen dagen meedere positieve verhalen gelezen over Z-itch. Ik heb bij mijn dierenarts gevraagd naar dit spulletje. Maar hun leverancier levert dit helaas niet. Volgens de DA was het dan een product wat 'vrij' te krijgen was online, of bijvoorbeeld alleen in het buitenland te koop is.

Kan iemand mij helpen en vertellen waar ik Z-itch zou kunnen kopen?

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:29

Z itch is alleen via de dierenarts verkrijgbaar
eff bij een andere DA vragen

Marisfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:51

Weet iemand een DA dan in de omgeving van Gieten/Veendam die het wel heeft?

esmee1233

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:04

Wel fijn om te zien. Mijn paard staat nu op boxrust ivm blessure en opeens helemaal geen jeuk meer! Snap dat het logisch is maar alsnog zo fijn om je paardje te zien zonder jeuk! :D

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:13

Wie van jullie paard heeft een droge huid en wat doen jullie er tegen waar je ook echt verschil mee ziet? Dierenarts is geweest voor bloedprikken, dus even wachten op de uitslag. Ze was er mee eens dat hij erg schilferig en droog was en dat je daardoor natuurlijk ook jeuk van kan krijgen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:24

Appie krijgt het van graan in zijn voer.
kijk dus of je dat voert.
en droge huid kan ook door weinig drinken komen he..weet niet of dat aan de orde is?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:39

Ik geef sinds kort Fibra en de de eczeem variant, heb het idee dat het wel mee helpt. Hier ook extra jeuk en schilfers van granen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:45

Marisfleur schreef:
Weet iemand een DA dan in de omgeving van Gieten/Veendam die het wel heeft?

Peter punte weet ik niet.
Klaas braam heeft wel iets. Of t z itch is weet ik niet precies.
Maar dat kwam omdat ik vroeg om tektonic.
Huub werkt met auriplak... maar waar permetrin in zit adviseert hij.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 07:26

Hier ook met Z-itch begonnen. Vrijdag heb ik mijn twee eczemers ermee behandeld en sindsdien hebben ze niet geschuurd. Ze staan nu zelfs allebei zonder eczeemdeken en vrijdag heb ik ze voor de behandeling voor het laatst ingesmeerd. Nu is het ook koud en zie ik weinig knutten, dus even afwachten of dit door de Z-itch is. Ik hoop zo dat het werkt.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:25

Fijn Sammyoo! Ik heb dus met de Tectonik nu hetzelfde. Zie hem helemaal niet schuren, nooit. Ook geen sporen van. Maar ik durf de deken dus niet af te doen....Maar voorheen met alleen deken had hij nog wel jeuk. Nu dus voor zover ik kan beoordelen niet. Maar ja het is ook nog maar april.

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:17

waar bestellen jullie z itch? of kan dit alleen via de dierenarts....