[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:51

Ik denk het niet.De hals glijd dan naar beneden.
Ze hebben wel alleen borststukken tekoop. Schouder en borst. Zit nu op telefoon dus kan even niet laten zien!

Edit, dom van me. Dat maakt natuurlijk geen hol uit want dan heb je de manen er niet onder zitten. Geen optie dus!

Lottegold

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:59

even een vraagje:
Kan het zijn dat de paarden nu al last hebben van zomerexzeem?
Ik weet dat mijn paard het heeft maar hij begint nu al met schuren..
kan dat??

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:42

Biies schreef:
het is maat 183 dus dat lijkt me net iets te groot,

Onze poown is 1.44 en die heeft een 191 en een 183 De 191. heb ik bij de schoft dubbelgeslagen en vast genaaid en die zit mooier als de 183. Hals is langer, meer ruimte bij de schouder en de buikflappen sluiten mooier af.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:30

Inge_Zorro schreef:
ShadyCeline schreef:
Dit is een topic voor mij! Mijn Frieze merrie heeft last van (zomer)eczeem. Nu gebruik ik een soort halsstuk zodat ze het er niet af kan schuren. Werkt top! Haar manen worden weer steeds langer! *\o/*

Wat voor een halsstuk is dat dan? Zit dat vast aan de deken? Of er nog onder? Heb je een foto?
Ben wel benieuwd eigenlijk... :o

Sorry dat ik nu pas reageer, had over je reactie heen gelezen haha!
Het is een halsstuk onder de deken, gewoon strak. Met gaten voor haar neus, ogen en oren. Ziet er raar uit, maar wel beter voor haar manen! haha.

Hier een foto:
(het rode ding is het)
Afbeelding

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 00:00

_Cher schreef:
Ja deze denk ik: [ Afbeelding ]
Lijkt mij ook erg handig om onder de regen deken te doen dan hoeven ze niet de hele deken eronder. Vind het alleen jammer dat er ook een hoofd stuk aanzit, zou je die er ook af kunnen knippen?

Dan kan je ook eens kijken naar de Ivanhoe halsdeken.
Dat is het zelfde idee als de foto die jij hebt geplaatst, maar dan zonder hoofd.

Deze doe ik altijd bij de regen deken aan.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 08:23

golddigger08 schreef:
even een vraagje:
Kan het zijn dat de paarden nu al last hebben van zomerexzeem?
Ik weet dat mijn paard het heeft maar hij begint nu al met schuren..
kan dat??

Mijn paard stond deze week (toen het 7° was en heerlijk warm buiten door het zonnetje)
al flink te trappen en zwaaien met haar staart voor iets dat ik niet zag.

Maar het kan ook zijn met het verharen dat paarden kriebeltjes krijgen :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:15

er zijn nu echt geen vliegjes hoor, dus dat gekriebel heeft een andere oorzaak.
bij ons kriebelen er ook al een paar,maar komt van verharen :j

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:45

Er zijn nu zeker geen vliegjes, als die er zijn dan zie ik ze meteen maar het is veel te koud daarvoor. Dus als ze nu schuren is het zeker weten geen exceem.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:42

Ik ben zo langzamerhand weer bezig met alles klaar te maken, reserve dekentje wordt binnenkort gewassen, andere ligt klaar op stal.
Lijnzaadolie, foeneknof met zeewier liggen in het winkelmandje van de webshop. Ik zag nog appelazijn voorbij komen, of wordt dat teveel van het goede?

Verder had ik de vraag hoe jullie in GODSNAAM die vieze stank van derfen van je handen afkrijgen, ik stink een uur in de wind, ga vaak voor mijn werk (horeca) mijn paard insmeren, maar dat kan écht niet. Blijf mn handen wassen, heb bij de benzine pomp van die handschoentjes gepakt maar alles lijkt er doorheen te gaan.
Hoorde mensen over de plastic chirugendingen van de action, maar daar gaat de geur toch ook zo doorheen? :=

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:46

EquiPhoto schreef:
Ik ben zo langzamerhand weer bezig met alles klaar te maken, reserve dekentje wordt binnenkort gewassen, andere ligt klaar op stal.
Lijnzaadolie, foeneknof met zeewier liggen in het winkelmandje van de webshop. Ik zag nog appelazijn voorbij komen, of wordt dat teveel van het goede?

Verder had ik de vraag hoe jullie in GODSNAAM die vieze stank van derfen van je handen afkrijgen, ik stink een uur in de wind, ga vaak voor mijn werk (horeca) mijn paard insmeren, maar dat kan écht niet. Blijf mn handen wassen, heb bij de benzine pomp van die handschoentjes gepakt maar alles lijkt er doorheen te gaan.
Hoorde mensen over de plastic chirugendingen van de action, maar daar gaat de geur toch ook zo doorheen? :=

ja handen insmeren met babycreme, sudocreme of iets anders.
Dan van die mooie schoonmaak handschoenen aan. Kunnen je handen wel naar rubber gaan ruiken dus goed smeren met de creme ;)

Ik gebruik dus altijd sudocreme :p krijg je lekkere zachte handen van!

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:47

Goede tip!
Waar haal je een paar goede schoonmaak handschoenen? Kan beter een keer iets goeds aanschaffen dan iedere keer dat halve werk..

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:53

EquiPhoto schreef:
Goede tip!
Waar haal je een paar goede schoonmaak handschoenen? Kan beter een keer iets goeds aanschaffen dan iedere keer dat halve werk..

Jeetje.. uh, action, blokker, wibra, zeeman ?
Zijn volgens mij allemaal zelfde kwaliteit.

Afbeelding

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:09

Oke :j Hoop dat 't werkt.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:58

Nivada, in plaats van Derfen kan je ook TKC97 lotion gebruiken. Helpt minstens net zo goed als Derfen en stinkt niet. Schrik alleen niet als je paard door het gebruik veel schilfers krijgt. Jones kreeg veel schilfers, maar had daar geen last van.

Ik ben benieuwd hoe het jeukseizoen voor ons wordt. De afgelopen twee zomers heb ik de jeuk in bedwang gehouden met Derfen / TKC97, de RSIH en qua voer dieetmix en een kort experiment met C4L. Ook zijn we nu ruim een jaar bezig met desensibiliseren.
Een paar weken geleden zijn we naar Den Hoek gegaan, een holistische paardenkliniek. Jones heeft druppels gekregen om zijn weerstand te verhogen. We zijn over op ander voer, muesli en spelt van bio-ron (Jones reageerde slecht op de C4L) en gaan door met desensibiliseren. Ik ben benieuwd..... Het bizarre met Jones is dat zijn symptomen exact hetzelfde zijn als iedere andere eczemer, maar hij dus niet allergisch bleek voor mugjes (wel voor bomen).

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:09

Sammyoo schreef:
Nivada, in plaats van Derfen kan je ook TKC97 lotion gebruiken. Helpt minstens net zo goed als Derfen en stinkt niet. Schrik alleen niet als je paard door het gebruik veel schilfers krijgt. Jones kreeg veel schilfers, maar had daar geen last van.

Ik ben benieuwd hoe het jeukseizoen voor ons wordt. De afgelopen twee zomers heb ik de jeuk in bedwang gehouden met Derfen / TKC97, de RSIH en qua voer dieetmix en een kort experiment met C4L. Ook zijn we nu ruim een jaar bezig met desensibiliseren.
Een paar weken geleden zijn we naar Den Hoek gegaan, een holistische paardenkliniek. Jones heeft druppels gekregen om zijn weerstand te verhogen. We zijn over op ander voer, muesli en spelt van bio-ron (Jones reageerde slecht op de C4L) en gaan door met desensibiliseren. Ik ben benieuwd..... Het bizarre met Jones is dat zijn symptomen exact hetzelfde zijn als iedere andere eczemer, maar hij dus niet allergisch bleek voor mugjes (wel voor bomen).

Ik gebruik vaak de derfen creme om de billen in te smeren. Er is nog geen andere lotion die een creme heeft toch?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:34

TKC is olie-achtig, inderdaad lastig voor billen! Ik gebruik Derfen creme voor liezen, buik en benen, TKC voor staart en manen.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:35

Heeft er hier ook iemand ervaring met Hippo Ex-Cema? (dit spul: http://www.ej.nl/products/10000163/7900 ... CEMA+COMBO )
Ik hoorde gister van iemand dat dat erg goed helpt, maar het lijkt me fijn om meer ervaringen te weten.
Het is best wel duur spul wat ik niet ga kopen als hier heel veel mensen zeggen dat het niet werkt. ;)

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 22:22

Mijn paarden waren test paarden voor hippo excema. Helaas geen goed resultaat op de langere termijn.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 22:25

aisie schreef:
Mijn paarden waren test paarden voor hippo excema. Helaas geen goed resultaat op de langere termijn.

okee, dankjewel voor je reactie!
als meer mensen dat zeggen ga ik geen spul van 80 euro kopen :)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 22:33

Zoekt er iemand nog een Rambo sweet itch maatje 125 / 135? Heb er eentje te koop, nieuw :o

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 11:15

oke 2 vragen waar kan je evt halsstuk kopen??? en hoe los ik onderschijten van eczeemdeken op

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 11:22

zuma1 schreef:
oke 2 vragen waar kan je evt halsstuk kopen??? en hoe los ik onderschijten van eczeemdeken op

Door vogels? Vogels afschieten? :+

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:22

Hallo,

Ik heb een vraagje, wij hebben hier ook een pony met zomereczeem, maar doordat hij aan het eind van vorig jaar zijn eczeemdeken kapot had geschuurd en toen een aantal uur zonder liep omdat wij een nieuwe aan het halen waren, is de helft van zijn manen korter dan de andere helft, dit ziet er een beetje slordig uit maar juist doordat hij eczeem heeft ben ik zo trots op dat stuk lange manen wat kan ik beter doen het allemaal gelijk knippen zodat het dit jaar weer mooi staat of het zo laten...

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:28

Jotoma schreef:
zuma1 schreef:

Door vogels? Vogels afschieten? :+

haha nee ons eigen paardje poept elke x zijn eigen deken onder oftewel het blijft hangen in zijn flap :9 dus staan wij elke morgen bij land eerst zijn billetjes schoontemaken ...dacht zelf dat het elastiek niet lang genoeg was en misschien dat ik er stukje tussen kan zetten

miekjuh3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:10

wanneer doen jullie de eczemendeken nu op omdat het nu nog koud is en sneeuwt?