Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Inge_Zorro schreef:ShadyCeline schreef:Dit is een topic voor mij! Mijn Frieze merrie heeft last van (zomer)eczeem. Nu gebruik ik een soort halsstuk zodat ze het er niet af kan schuren. Werkt top! Haar manen worden weer steeds langer!
Wat voor een halsstuk is dat dan? Zit dat vast aan de deken? Of er nog onder? Heb je een foto?
Ben wel benieuwd eigenlijk...
_Cher schreef:Ja deze denk ik: [ Afbeelding ]
Lijkt mij ook erg handig om onder de regen deken te doen dan hoeven ze niet de hele deken eronder. Vind het alleen jammer dat er ook een hoofd stuk aanzit, zou je die er ook af kunnen knippen?
golddigger08 schreef:even een vraagje:
Kan het zijn dat de paarden nu al last hebben van zomerexzeem?
Ik weet dat mijn paard het heeft maar hij begint nu al met schuren..
kan dat??
EquiPhoto schreef:Ik ben zo langzamerhand weer bezig met alles klaar te maken, reserve dekentje wordt binnenkort gewassen, andere ligt klaar op stal.
Lijnzaadolie, foeneknof met zeewier liggen in het winkelmandje van de webshop. Ik zag nog appelazijn voorbij komen, of wordt dat teveel van het goede?
Verder had ik de vraag hoe jullie in GODSNAAM die vieze stank van derfen van je handen afkrijgen, ik stink een uur in de wind, ga vaak voor mijn werk (horeca) mijn paard insmeren, maar dat kan écht niet. Blijf mn handen wassen, heb bij de benzine pomp van die handschoentjes gepakt maar alles lijkt er doorheen te gaan.
Hoorde mensen over de plastic chirugendingen van de action, maar daar gaat de geur toch ook zo doorheen?
Sammyoo schreef:Nivada, in plaats van Derfen kan je ook TKC97 lotion gebruiken. Helpt minstens net zo goed als Derfen en stinkt niet. Schrik alleen niet als je paard door het gebruik veel schilfers krijgt. Jones kreeg veel schilfers, maar had daar geen last van.
Ik ben benieuwd hoe het jeukseizoen voor ons wordt. De afgelopen twee zomers heb ik de jeuk in bedwang gehouden met Derfen / TKC97, de RSIH en qua voer dieetmix en een kort experiment met C4L. Ook zijn we nu ruim een jaar bezig met desensibiliseren.
Een paar weken geleden zijn we naar Den Hoek gegaan, een holistische paardenkliniek. Jones heeft druppels gekregen om zijn weerstand te verhogen. We zijn over op ander voer, muesli en spelt van bio-ron (Jones reageerde slecht op de C4L) en gaan door met desensibiliseren. Ik ben benieuwd..... Het bizarre met Jones is dat zijn symptomen exact hetzelfde zijn als iedere andere eczemer, maar hij dus niet allergisch bleek voor mugjes (wel voor bomen).
Jotoma schreef:zuma1 schreef:oke 2 vragen waar kan je evt halsstuk kopen??? en hoe los ik onderschijten van eczeemdeken op
Door vogels? Vogels afschieten?