zjeeel schreef:Kom weer even binnenvallen.. in april uitgebreide maagzweren geconstateerd bij mijn merrie. Inmiddels is ze absoluut niet meer lusteloos en zit ze goed in haar vel, maar we zijn er nog niet.
Geef nu twee schepjes abler+ per dag, half kilo gastro+ per dag, aangevuld met luzerne en lijnzaadolie. En onbeperkt hooi uiteraard.
Wil het biks gaan opvoeren naarmate ze meer in training komt (nog in opbouw na blessure). Paard heeft opgeblazen buik, is gevoelig bij aanraking (kan ook hengstigheid zijn) en komt bovendien niet terug in dr vacht (eind okt. geschoren en nog geen haar erop). Heeft iemand tips qua voeradvies? Ik zit te denken aan een vitamine/korrel en iets ter ondersteuning van dr darmen. Twijfel nu ook aan de gastro+, merk eigk geen positief verschil.
Mijn gedachte is dan ook meteen de gastro. Mijn paard krijgt het sinds ruim een maand en is nu ook zo opgezwollen als een skippybal...... Ook krijgt mijn paard meer klachten als ze luzerne krijgt.
Ik geef bij de Abler trouwens ook zakjes met probiotica. Ik ga het nu maar eens een week of 2 zonder gastro proberen. Heb voor mijn pony pavo vital, dus heb het toch al in huis.