Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
martina1 schreef:Hallo allemaal,
Ik had een vraagje, sinds twee weken schuurt mijn paard heel erg. Ik heb hem inmiddels al gewassen en zijn manen en staart ingesmeerd met azijn en daarover heen uierzalf.
Nu heb ik vandaag klitwortel gekocht en ik vroeg mij af of ik de klitwortel met de azijn kan mengen als een soort vliegenspray?
Daarnaast heb ik ook biergistpillen gehaald, hoeveel geven jullie je paard per dag? Ik zat er aan te denken om te beginnen met 1 en dan op te bouwen naar 3 per dag. ( Is de aanbevolen hoeveelheid voor mensen dus lijkt me niet schadelijk voor paarden). En hebben jullie nog meer tips om het schuren tegen te gaan. Want als het erger word zie ik mij toch genoodzaakt om een eczeemdeken om te doen.
Alvast bedankt!
Yvank_ schreef:Hoe reageren bij jullie de weidegenootjes op een hoofdkap ?
Behalve 1 paard die nu steeds bij mijne staat, vind de hele kudde haar namelijk eng
martina1 schreef:3 maal daags 3 pillen
leeneliefje schreef:Mijn pony heeft altijd, 24/7, dag en nacht een deken op, maar toch wordt ze gebeten door die *#$@@ vliegjes.
Hoe kan dat nou? de deken past gewoon, kunnen ze er door heen prikken ofzo?
itske schreef:Dan heb ik ook nog een vraagje.
Mijn merrie schuurt ook en die had ik onder een pagony excema maar daar begint ze behoorlijk onder te zweten.
Welke deken kan ik dan het beste nemen.