Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bix schreef:Kan het ook een onderliggende oorzaak hebben? PPID bijvoorbeeld?
Het suiker en zetmeelpercentage in die slobberbrok is eigenlijk wel te hoog. Beter streven naar producten die rond de 10% zitten, liever nog iets minder. Ik zou als ruwvoervervanger een goede, kwalitatieve grasbrok kiezen (bijv. Agrobs, Marstall), en iets wat voorziet in eiwitten. Die Coolstance is een goede optie, en veilig! Myo Flakes zijn ook prima als eiwitbron, maar niet te geven als 100% hooivervanger. Juist vanwege het hogere percentage eiwitten.
Nu ze mogelijk bevangen staat, zou ik het vooral zo basic houden. Evt. magnesium bij geven.
ellepel schreef:Misschien is deze ook geschikt?
De soft en fibre,ik vind het er heel mooi uit zien.zou zoiets voor mijn merrie ook wel willen proberen![]()
https://www.vitalstyle.nl/ruwvoermix-soft-fiber
Zorrolily schreef:Ik kom ook even om advies vragen. Ik zal dit topic ook nog even goed doorlezen maar alvast vragen kan vast geen kwaad.
Ik heb een 28 jarige shetlander. Begin dit jaar Eotrh vastgesteld en sinds een paar weken zijn al zijn snijtanden er uit. Kiezen zijn nog vrij goed. Hij is rap afgevallen: na de ingreep kreeg hij koorts en at hij slecht. Ook was hij iets verstopt. Inmiddels is dat weer in orde maar mag hij nog wel goed aankomen.
Hij kreeg altijd al SP, de laatste maanden aangemaakt met appelsap. Hij is daar duidelijk op uitgekeken. Ik heb nu Fibrenuggets, wat hij lekker vindt, maar sinds ik hem ook Pavo Weightlift bij geef, laat hij de fibrenuggets staan...
Kan het kwaad als hij (naast onbeperkt hooi) alleen Weightlift krijgt? Dat smult hij als een malle weg.
Energie is verder goed. Nooit eerder hoefbevangenheid gehad en tot na de ingreep ook nooit koliekerig. Hij kauwt goed. Hooi heb ik niet zo enorm goed zicht op, maar ik zie het hem vaak eten als ik op stal aankom.
Hij staat op een zorgboerderij waar eigenlijk de deal was dat zij door de week voor hem zorgen en ik in het weekend. Echter omdat hij zo kwakkelde ben ik er elke dag. Voer weken is wat lastig voor hun dus dat maak ik vooraf. Ik zou iets wat niet (of niet lang) hoeft te weken echt top vinden.