Cushing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:02

@Marietje1000: Kan je dan uitleggen hoe je hond van Cushing genezen is? Heb je daar bewijzen van? Had ie wel Cushing. Cushing bij honden is namelijk nog ernstiger als Cushing bij paarden, is ook niet vergelijkbaar volgens de nieuwste onderzoeken. Is meestal ook dodelijk voor honden.

marietje1000

Re: Cushing

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:10

De hond had een gezwel aan de hypofyse. Aldus de dierenarts. Die adviseerde medicijnen, maar daar ben ik zelf geen voorstander van. Ik heb de hond een aantal keer laten behandelen met bioresonantie en de hond is al maanden klachtenvrij. Meer bewijs heb ik niet nodig. En uiteindelijk was het een stuk goedkoper dan levenslang medicijnen met de nodige complicaties.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:15

En is het gezwel dan ook verdwenen?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:20

Willen jullie proberen weer terug ontopic te gaan naar het onderwerp Cushing bij paarden.

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:26

De klachten zijn verdwenen. Ik ga geen geld uitgeven voor een nieuw onderzoek als de bioresonantie uitwijst dat er geen tumoren meer zijn en de bijnieren goed werken. Ik denk dat wat werkt voor de hond ook zeker kan werken voor paarden. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Het komt in ieder geval teveel voor bij mens en dier. En ik zou graag mijn steentje bijdragen om Cushing de wereld uit te helpen.
Hopelijk zijn we nu weer terug bij het onderwerp?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:08

Geerke van harte gefeliciteerd! Fijn dat Pablo lekker fit wordt!

Willy is de laatste dagen niet helemaal topfit, beetje van slag misschien door het koude weer ofzo. Hij toonde ook een beetje moe, onze "jonkies" hadden veel met en om hem heen gespeeld buiten waarschijnlijk. Vandaag hem maar even in de loopstal gelaten dan staat hij naast mijn geopereerde paard en de kleintjes buiten aan het spelen. Hij drinkt ook best veel met de kou en aangezien hij een aangepaste stal heeft geven we hem zelf water, zijn water was gisteren ook bijna op en daar was ie ook van slag van leek het. Hij had in ieder geval bijna al zijn kuil rondom hem verzameld en amper gegeten.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:20

Gefeliciteerd met je verjaardag Geerke :)

Fargo hopelijk voelt Willy zich snel beter.. hoe gaat het met Whizz?

Het ging zo goed hier met het pilletje voeren... maar blijkbaar heeft ze het nu in de gaten. Ik geef altijd twee stukjes appel, eentje met pilletje erin, en daarna een zonder. De eerste werd half uitgespuugd, gelukkig kon ik die snel terug stoppen. Maar bij de tweede hield ze haar tanden stijf op elkaar.
Nou wil ik het ergens anders in stoppen, maar hoe voorkom ik dat ze straks niks meer aanpakt?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:38

Gemske, het is vaak een fase dat ze lastiger worden, creatief zijn en goed op letten, een krentenbol of een boterham dubbelgeslagen wil nog wel eens helpen. Tegenwoordig krijgt Wil een boterham met pil en thijmsiroop (tegen hoesten e.a.) en hij vindt die siroop ook zooooo lekker dus boterham gaat hap slik weg ;-)

Whizz is nu weer stabiel. Doordat zijn kuil per week 1 kg verhoogd werd en inmiddels 9 kg per dag bedroeg, kreeg hij redelijk onverwacht ineens aantal keren last van gaskoliek in ongeveer 1 week, dus dat bracht weer aardig wat stress mee moet ik zeggen. Want in de weken daarvoor was er niets aan het handje. Nu is hij wel gevoelig voor gaskoliek ook bij weeromslagen maar dit was echt niet leuk, kreeg er zelf ook buikpijn en stress van uiteraard. Nu is hij terug gebracht naar 7 kg kuil en geef ik hem probiotica (yakult) en ga ik hem levend gist geven (als hulp tegen de extra gasvorming). Hij zag er vandaag stralend en fit en fris uit en hij bedelt zich helemaal gek ;-)

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:42

Ok, eens kijken wat ze echt graag heeft dus :)

Dat zal wel even schrikken zijn als hij weer wat koliekachtige dingen laat zien. Kan me voorstellen dat je daar zelf ook last van krijgt...

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:58

Oh, ik kan me goed voorstellen dat dat schrikken is Fargo, fijn dat het nu weer beter gaat!

Geerke gefeliciteerd met je verjaardag!

Gemske, ik wissel regelmatig met het voer waar ik de pillen in doe, maar wortels werken hier het best, denk omdat die vrij hard zijn en het halve pilletje dan niet zo snel opgemerkt wordt.

Bioresinantie deed voor mij met mn allergieën helaas helemaal niks, zal er ook nooit op gokken bij een ernstige ziekte om dat als enige therapie te gebruiken.
Als zoiets een wondermiddel zou zijn, dan zouden alle doktoren wel zo'n apparaat inzetten.

Pony gaat nog helemaal niet goed en het weer zit nu ook tegen, op die bevroren grond durft ze helemaal niks te bewegen en ze kan haar voetjes niet meer koelen in een plas. ;(
Vandaag zag ik ineens bij de pony van mijn zus allemaal slagen in het haar, die wil ze nu laten testen.. ik begin er oog voor te krijgen.. }:0

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:13

Nado schreef:
Hartje, heb je al bloed laten onderzoeken op nierwerking ?

Ik ga de overstap naar Marstal voer nog proberen en binnenkort een afspraak maken met de DA voor bloedonderzoek. Voor mijn eigen gevoel is het ook wel fijn om te weten als het loos alarm is en mocht er toch cushing of IR uitkomen dan kunnen we er mee aan de slag.
Merrie is verder in kwieke toestand :D en dan houd ik graag zo !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 13:45

@ Geerke
Beter laat dan nooit, nog van harte met je verjaardag!

@Kimmie
Gambit ziet er echt goed uit.

Voor de rest niet echt bijgelezen, sorry....

Hier is de slobber met pil de deur al weer uit. Ze had het door en liet de slobber staan.
Nu duw ik hem achteren in haar keel (zover als gaat) en dan hoofd in de lucht houden tot ze besluit hem niet meer uit te spugen. Gaat nog niet heel soepel maar andere opties heb ik niet meer. *zucht* heb toch wel een bijzondere dame moet ik zeggen......

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:13

gambit staat elke avond weer geduldig op zijn peentje ( met pil) te wachten,die heeft er gelukkig geen problemen mee hem op te eten,een handje muesli eet ie hem ook zo mee op...

kan je het anders niet vermalen en in een beetje appelmoes doen? met een oude wormenkuur spuit kan je het zo naar binnen spuiten.of een boterham met stroop,daar zijn ze vaak gek op ,pilletje erin vermalen en kijken of dat wil lukken?

mdooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:02

Hallo allemaal,
ik heb hier al eens een paar keer eerder gepost over mijn 24 jarige KWPN merrie met cushing. Ze staat nu op 0.75 mg vanaf de kerst (daarvoor 0,5 mg, wat in de zomer wonderbaarlijk goed ging voor zo'n lage dosis). Vanaf de kerst, en eigenlijk al daarvoor, gaat het al wat slechter. Dik been, antibiotica, veel afgevallen, spierverlies en erg passief. Vooral de laatste weken staat ze alleen maar bij haar schuurtje, ook omdat ze pijn had aan een hoef na de bekapping. Dat been was er zelfs dit door.
Waarschijnlijk moet ik maar gauw met de 1 mg beginnen, of niet? Haar vacht ziet er goed uit, wel iets meer droger, ruwer en meer oranje dan vroeger. Geen bolle ogen. Maar haar conditie gaat zo achteruit!

Helaas is permax hier in Noorwegen ontzettend duur (250 euro per 100 tabletten). Ik vroeg me dus af of er iemand nog wat tabletten over heeft? Ik wil ze graag overnemen voor Nederlandse prijs

Groetjes
Maaike

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:12

Hebben ze geen ander goedkoper merk in Noorwegen? In nl zit daar ook flink prijsverschil in, Permax is hier ook de duurste? Of kan je het niet online in nl bestellen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:14

je kunt het op internet bestellen met een recept van een (noorse)dierenarts.
bij efarma.nl
Ik zou inderdaad maar 1mg gaan geven....dorre oranje vacht ken ik :j

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 09:18

Toch weer een dipje hier. Moon heeft in een korte tijd zo ontzettend veel haar aangemaakt...
haar achterhand gaat er gelukkig wat gezonder uit zien, maar haar nek...
haar hoofd lijkt ook zo enorm met al dat haar erop.

Ik merk ook dat ze heel vaak ontzettend staat te pompen met ademen, terwijl er niks gevraagd/gedaan is.
Bekend verschijnsel of word het tijd om de DA erbij te vragen?

Haar ogen en neus vind ik de afgelopen tijd wel schoner, sinds de 0,5 mg verhoging.

jufloontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:01

Lastig te zeggen Nefertarie, La Vie is ook een ontplofte haarbal. Ze lijkt wel op een hamster met die wollige wangen. Norm haar ook vaak zo.
Misschien ook wel met het koude weer te maken? Mijn ervaring is dat ze toch vaak wat moeite hebben met zich warm te houden, ondanks dat ze nog wel eens sneller willen zweten. La Vie staat nu onder 500 gram zonder dat ze geschoren is.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:25

nefertarie,waarom scheer je dan niet?

volgens mij hebben paarden echt helemaal niets aan zo'n vacht ,dus waarom laten zitten ,nu ben ik vrij makkelijk met scheren hoor,maar als een paard zo staat te puffen onder het haar is het echt heel snel eraf hier.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:23

Wij waren ook nooit zo van het scheren, maar als ze echt zo lopen te pompen en zweten en benauwd zijn, ja dan is de keuze bij ons toch uiteindelijk wel gemaakt. Desnoods doe je een patroon, waarbij je delen van het lijf scheert, dat kan toch heeeel veel verlichting geven. Dat hebben wij de eerste paar keer ook gedaan, onderkant nek en hals, buik en benen kaal. En evt verder uitbreiden als je het niet voldoende vindt.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:10

hier gaat elk paard met teveel haar kaal,ik heb echt zo'n hekel aan die wintervacht,vind het zo armoeiig staan,dus alles wat wat langer haar krijgt gaat kaal,gambit standaard ook,die wordt nu zo'n 16 jaar dat ik hem heb 2x in de winter geschoren,de afgelopen jaren ook zomers omdat hij niet meer uit zijn vacht kwam,of in juli een mega vacht aanmaakte,waardoor hij in augustus als een wollig paard rond liep.

nee, vachten kan je prima vervangen met dekens,en als de vacht van een paard echt zo mega is door een ziekte dan heeft het volgens mij ook de functie niet die die moet hebben...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:14

Die vacht kost zoveel energie, die ben je liever kwijt dan rijk, dan kunnen ze die energie beter benutten voor de rest van hun lichaam. Dat te warm zijn en een thermostaat die van slag is vreet echt energie!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:18

ja precies,die vachten trekken zoveel energie weg...dan is eraf beter als eraan laten zitten...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:24

dat denk ik ook kimmie261....ze maken zo een vacht aan vanwege de cushing,niet omdat de natuur het zo bedoelt ;)

Nefertarie@...kun je niet ,wat Fargo ook schrijft,gedeeltes scheren?
Ik denk dat een paard zich absoluut niet prettig voelt als hij het te warm heeft.

Pablo heeft niet een hele dikke vacht,maar wel langer dan normaal.
Als hij zweet is het in de liezen iets en achter zijn voorbenen bij de ellebogen....minimaal dus.
Ik krijg er wel de zenuwen van hoor....voel steeds maar op die plekken onder de deken of hij het niet te warm heeft ;)
Het komt ook regelmatig voor dat ik overdag ook dekens wissel.
Vannacht een 300 grams op,het zou -7 worden.Dan ga ik om 11 uur nog voelen of hij het niet te warm heeft(en poepruimen en hooi geven ;) )
Nu heeft hij een 300 weidedek op....er waait hier een ijskoude wind :brr:
Wat een gedoe....maar ja,ik wil dat hij zich lekker voelt :j

Scheren is nu nog niet nodig....maar ik houd er rekening mee in de toekomst misschien wel?
Maar dan scheer ik alleen de plekken waar hij zweet.
Moet ik eerst een tondeuse kopen,of het moet met een honden tondeuse gaan maar dat denk ik niet.

Pablo verliest nog geen enkele haar!
Die van jullie wel?
Er zijn haren die doorschieten....dus langer zijn de de rest...wat is dat?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:30

Geerke: wel opletten, jij bent nog niet zo lang bezig met de pergolide, juist doordat de thermostaat en hormoonhuishouding zo van slag is kan een cushing paard ook ZWETEN terwijl hij het toch koud heeft!! Dus gewoon zorgen dat er wel een goede deken op ligt want de signalen van het lichaam kloppen in deze fase nog niet helemaal...
Die rare doorschieters qua haren, tja daar moet je je maar niet te veel van aantrekken, dat is toch de cushing die een beetje meepruttelt.. Gaat wel weer over!