[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 11:00

Gisteren al de staartwortel heel goed gewassen en ingespoten met eczeemspray. De manen wassen vind ik nu nog net wat te koud...

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:41

Hoi, ik kom hier even binnenvallen (via zoekfunctie). Ik ben op zoek naar ervaringen/tips v.w.b. eczeempony, sloopgrage pony en de Horseware Rambo Sweetitch Hoody Fly Sheet
http://images.esellerpro.com/2362/I/249/8/hoody.jpg
Na tig verschillende eczeemdekens gehad te hebben... (duur, goedkoop, etc.)

Mocht iemand een tip weten waar ik deze het beste kan bestellen, dan hoor ik het graag. Gaat om een pony van 1.37cm.?? Hellup, de prijzen verschillen nogal veel van elkaar.

Alvast bedankt, PB mag ook.

Groet, Willeke

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:21

Ik heb een dekensloper :D
Mijn jonkie speelt heel erg graag en kan er soms best wel wild aan toe gaan.
Heeft de hele zomer de sweet itch hoody gedragen en de deken is nog helemaal heel.
Vind dit echt een hele fijne sterke deken.

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 15:39

Dank je wel, mag ik vragen war je die gekocht hebt?

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:28

Willekes, ik kan paardendrogist van harte aanbevelen. Ook super goede service!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 00:39

Willekes schreef:
Hoi, ik kom hier even binnenvallen (via zoekfunctie). Ik ben op zoek naar ervaringen/tips v.w.b. eczeempony, sloopgrage pony en de Horseware Rambo Sweetitch Hoody Fly Sheet

Mocht iemand een tip weten waar ik deze het beste kan bestellen, dan hoor ik het graag. Gaat om een pony van 1.37cm.?? Hellup, de prijzen verschillen nogal veel van elkaar.

Groet, Willeke

Paar posten terug

Biies schreef:
Ik heb nog 3 eczeem dekens te koop, 2 RSIH en 1 pagony compleet met buikflap.

Zie advertentie of prive berichtje voor meer info, moet er eigenlijk echt vanaf haha

Weet niet of het je maat is maar je zou het eerst met een tweedehandse kunnen proberen toch?

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 08:47

Nogmaals maar even het zelfde berichtje.
Want er word niet gereageerd. :)

Hallo allemaal!
Had even een aantal vraagjes...

Knoflookgranulaat,
Wie heeft er ervaring mee, kan iemand mij misschien vertellen of het werkt tegen minder jeuk?
En is dit wel goed voor een paard?
( Ik lees namelijk in dit topic: [VS] knoflook, houd het echt vliegen op afstand? dat het giftig is voor paarden.)

En wie kan mij nog meer tips geven om deze zomer beter door te komen met het zomereczeem.
Waarmee kan ik de jeuk verdraagbaar krijgen?
Vorig jaar was een hel. En super verschikkelijk.

2 maart word mijn shetlander geschoren en krijgt hij een deken op, met hoofd erbij!

Alvast super bedankt!

* Ik wil anderen best tips en dergelijks geven, maar ik ben een leek met zomereczeem.
En heb de goede weg nog niet gevonden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 09:53

http://www.zomereczeem.info/index.php

kijk daar even,staat heel veel info :j

appie krijgt straks gewoon weer de eczeemdeken er op
hij komt op kaal land te staan, dus weide die bijna afgegraasd is zodat hij de hele dag rond moet scharrelen om nog genoeg gras te eten.
er komt weer een zoutblok te liggen en hij krijgt dan een paar keer per week wat krachtvoer met multivitamine.
zo gaat het bij hem het beste :D

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:13

yvonnedv schreef:
Willekes schreef:

Groet, Willeke

Paar posten terug

Biies schreef:
Ik heb nog 3 eczeem dekens te koop, 2 RSIH en 1 pagony compleet met buikflap.

Zie advertentie of prive berichtje voor meer info, moet er eigenlijk echt vanaf haha

Weet niet of het je maat is maar je zou het eerst met een tweedehandse kunnen proberen toch?

het is maat 183 dus dat lijkt me net iets te groot,

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:16

lovelygirly schreef:

Hallo allemaal!

Knoflookgranulaat,
Wie heeft er ervaring mee, kan iemand mij misschien vertellen of het werkt tegen minder jeuk?
( Ik lees namelijk in dit topic: [VS] knoflook, houd het echt vliegen op afstand? dat het giftig is voor paarden.)

En wie kan mij nog meer tips geven om deze zomer beter door te komen met het zomereczeem.

2 maart word mijn shetlander geschoren en krijgt hij een deken op, met hoofd erbij!

Alvast super bedankt!

* Ik wil anderen best tips en dergelijks geven, maar ik ben een leek met zomereczeem.

Knoflook helpt niets om vliegen weg te houden en het paard heeft er ook niet minder jeuk van. Heb het ook wel geprobeerd net als velen met mij maar geen enkel resultaat dus je kunt je geld beter in den goede deken stoppen. Knoflook schijnt ook niet eens goed voor een paard te zijn.

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:21

lovelygirly schreef:

Hallo allemaal!

Knoflookgranulaat,

Alvast super bedankt!

Ik heb 3 jaar geleden een heftige eczemer gekocht, in de zomer rende hij heen en weer uit ellende, met poetsen kon hij geen seconden stil staan, met rijden ging het wel oke maar dan wel in draf. oftewel het was 1 drama en echt super zielig,

nu 3 jaar later staat hij de hele zomer jeukvrij op het land, met poetsen kan zijn deken af en zelfs met wat kouder weer in de zomer kan hij zonder deken staan,

Wat ik doe:
Ik smeer met NIKS!
Ik was hem NIET
hij staat het hele jaar op streng dieet, dat wil zeggen ENKELT hooi, af en toe krijgt hij subli pony brok, zeewier knoflook en lijnzaad olie.
De deken gaat bij mij op 1 maart, tenzij het super koud blijft, maar eigenlijk boven de 10 graden = deken op.
De hele zomer blijft hij met deken staan, na 4 uur gaat de deken niet meer af ivm dat de vliegjes er dan het meeste zijn. ook met regenachtige vochtige dagen deken niet af. dus alleen met heel warm helder weer kan de deken af.

Ik spray soms de onbedekte delen in met derfen ( ik gebruik derfen ls vliegenspray dus ik meng het ) en ook rond de ogen smeer ik met derfen gemengd met uierzalf,

maar tegen de jeuk smeer ik niks en ik was hem ook niet.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, maar begin eerst bij de voedig. je kan ook als je je voer veranderd een reinigings kuur geven, drainage bijvorbeeld.

Ik ga als mijn zeewier en ales op is MSM aanschaffen, dit blijkt goed te zijn voor bijna alles en er zit geloof ik ook alles in wat goed is, ga me er nog verder in verdiepen maar volgens mij klonk dit wel goed in de oren,

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:23

aisie schreef:
lovelygirly schreef:

Hallo allemaal!

Knoflookgranulaat,

Alvast super bedankt!

Knoflook helpt niets om vliegen weg te houden en het paard heeft er ook niet minder jeuk van. Heb het ook wel geprobeerd net als velen met mij maar geen enkel resultaat dus je kunt je geld beter in den goede deken stoppen. Knoflook schijnt ook niet eens goed voor een paard te zijn.

Als je er niet te veel van voert dan kan knoflook geen kwaad, ik voer het ook aan mijn paard en die heeft er nog nooit zo goed uitgezien

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:48

Allemaal super bedankt voor de fijne en goede tips! :)
Dit helpt me al een heel stuk vooruit! :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 08:15

Gisteren was het hier 8° en heb paardlief al zien stampen met de achterbenen en zien slaan met de staart.
Het gaat nu nog vriezen de komende dagen, maar het zit er in elk geval aan te komen :\
Ik gok nog anderhalve week en dan is het terug dekentje op :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:00

Hier nog een 200 gr op, normaal 100 gr minder, maar paard heeft het er niet te warm onder. Laat t maar zo tot na t vriezen. Als het echt weer boven 0 blijft gaat eerst de 100 gram met hals en dan afbouwen naar 0 gr met hals en daarna rsih. Ik durf toch niet over te stappen op alleen derfen en vliegendeken zonder hals, hoe graag ik dat ook wil. Een vliegendeken laat toch steken door en eczeemdeken zonder hals of losse hals ben ik nog niet tegen gekomen, jullie?

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:32

In Marstall Vito zit altijd knoflook dus zo slecht lijkt me het nou ook niet.
Wordt speciaal geadviseerd bij paarden met stofwisselingsproblemen.
Citaat: knoflookvlokken (stimuleert de stofwisseling, ontslakt en is insectenwerend).

Wat het insectwerend betreft bij de een helpt het wel bij de ander niet, maar het kan iig geen kwaad en is niet giftig (als je gewoon normaal voert en geen emmers tegelijk ;))

Niwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 15:23

Ik heb het boekje "Zomereczeem met voeding opgelost" gelezen. Mijn ijslander staat nu al 1,5 jaar op alleen (biologisch/ natuur) hooi en aan het einde van het seizoen een paar uurtjes op onbemest grasland. Eerdere jaren stond hij er in het eczeemseizoen bij als een ridderpaard: met Boett-deken en kap. Nu kan hij zonder deken lopen. Hij krijgt geen granen of melasse en ook nauwelijks appel/ wortel, wel beperkt Wiesencobs, EquiLife F4F en selenium. Ik smeer beperkt met een Fins middel (Relaxant). Ik ben ervan overtuigd dat aanpassing van het dieet heel veel winst oplevert bij eczeem.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:30

Even een vraagje.
Misschien dat iemand er ervaring mee heeft.

Dit jaar wil ik ook een ''hoofd'' voor het eczeemdeken halen.
Nu heb ik dat mijn shetlander echt groot en grof is.
Voor dekenmaat heb ik 145
en halster pony
Welke maat voor hoofd moet ik hebben, want ze werken met s, m, etc?

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:32

Denk dat maat pony sowieso een S is. Cob zal wel een M zijn en Full een L.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:04

Dit is een topic voor mij! Mijn Frieze merrie heeft last van (zomer)eczeem. Nu gebruik ik een soort halsstuk zodat ze het er niet af kan schuren. Werkt top! Haar manen worden weer steeds langer! *\o/*

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:56

ShadyCeline schreef:
Dit is een topic voor mij! Mijn Frieze merrie heeft last van (zomer)eczeem. Nu gebruik ik een soort halsstuk zodat ze het er niet af kan schuren. Werkt top! Haar manen worden weer steeds langer! *\o/*

Wat voor een halsstuk is dat dan? Zit dat vast aan de deken? Of er nog onder? Heb je een foto?
Ben wel benieuwd eigenlijk... :o

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:32

Geven jullie je paarden ook magnesium? Las dat dit kan helpen bij Ze'ers, ben wel benieuwd naar ervaringen :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:38

ShadyCeline schreef:

Is dat niet zo'n paarden BH?

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:20

Jotoma schreef:
Geven jullie je paarden ook magnesium? Las dat dit kan helpen bij Ze'ers, ben wel benieuwd naar ervaringen :)

Mijn paarden krijgen sinds kort magnesium bij, maar kan nog niet zeggen of het helpt tegen de exzeem.
Ze krijgen het trouwens wegens een tekort, en niet speciaal voor de exzeem maar mocht het helpen dan is dat natuurlijk mooi meegenomen. :)

Ben erg benieuwd hoe het hier dit jaar gaat, ik hoop zo dat mijn pony wat minder last heeft.. Met mijn paard ging het vorig jaar erg goed, had geen hele erge jeuk dus hoop dat dat dit jaar ook zo is.

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:22

Giolli schreef:
ShadyCeline schreef:

Is dat niet zo'n paarden BH?

Ja deze denk ik: Afbeelding
Lijkt mij ook erg handig om onder de regen deken te doen dan hoeven ze niet de hele deken eronder. Vind het alleen jammer dat er ook een hoofd stuk aanzit, zou je die er ook af kunnen knippen?