Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MissPK schreef:Zowiezo heeft in paniek raken geen zin Marga!Maar gewoon stom doorgaan, tegen beter weten in dus, met wat je altijd doet is dan wel weer de andere kant op gaan imo...
http://gemeente-groningen.citysite.nl/l ... +neer.html
MissPK schreef:Tuurlijk wel! Hoe weet je nou of ze misschien al zieke paarden op stal hadden staan dan?
Jeanneee_ schreef:MissPK schreef:Zowiezo heeft in paniek raken geen zin Marga!Maar gewoon stom doorgaan, tegen beter weten in dus, met wat je altijd doet is dan wel weer de andere kant op gaan imo...
http://gemeente-groningen.citysite.nl/l ... +neer.html
Ik vind het wel apart dat de media doet alsof alle wedstrijden doorgingen, terwijl het grootste gros hier in Groningen gewoon werd afgelast..
just_kiki schreef:Kan het via hoesten/slijm/snot/kwijl (lekkere woorden) afgegeven worden aan andere paarden als ik binnen 7(?) uur een ander paard aai(of wat dan ook?)
Marga schreef:Hou even in de gaten dat in Winsum de arbortusvorm is gecontstateerd, heel erg vervelend voor mensen met drachtige merrie's maar dit komt elk jaar voor en is niet iets om gelijk over in paniek te raken.
Al helemaal niet als je geen drachtige merrie hebt staan.
S_en_Z schreef:Lekker dan.(wbt de CDA)
just_kiki schreef:ik dacht misschien weten jullie dit.
Ik zit op een paardenhouderij en loop 2 dagen stage + een halve middag praktijk (op school)
tevens heb ik zelf 3 paarden op 3 verschillende stallen (waarvan 1 opfok)
Wat vinden jullie? Ik ben van mening dat school moet zeggen even 2/3 weken geen stage +praktijk ivm besmettingsgevaar. Ik kom (mede vanwege verkoop veulen) op dit moment dus op 5 stallen! (niet in de zelfde regio) Mijn merrie moet (proberen we athans) dit jaar drachtig te krijgen dus ik vind het risico erg groot![]()
Ik heb even de 1e bladzijde (incl) linken gelezen, maar het is mij niet helemaal duidelijk. Kan het via hoesten/slijm/snot/kwijl (lekkere woorden) afgegeven worden aan andere paarden als ik binnen 7(?) uur een ander paard aai(of wat dan ook?)
DubbelDun schreef:Dat weet je niet, dat weet je van niemand....daarom heeft het ook geen zin om het die mensen kwalijk te nemen.
Met een ziek paard zullen ze echt niet op wedstrijd gaan en als iedereen zijn paard op stal moet houden omdat ie een snotje heeft dan kan er nooit geen enkele manege/pensionstal meer open en kunnen er nergens meer wedstrijden gehouden worden.
Nikass schreef:Wat afschuwelijk voor manege De Veerkracht. En terecht de opmerking dat zij mogen "piepen" en dat anderen zich een beetje gedeisd moeten houden. Dit stukje las ik hier in dit topic:
Een goed overzicht van het voorkomen van de neurologische-vorm van rhinopneumonie in Nederland is niet mogelijk omdat veel eigenaren van maneges of andere paardenbedrijven niet openlijk uitkomen voor eventuele problemen en paarden met verlammingsverschijnselen direct opruimen. Een bedrijf dat openlijk uitkomt voor de problemen, de paarden probeert te behandelen en onderzoek toelaat, draagt er aan bij meer over de aandoening te leren en in de toekomst misschien zelfs te kunnen voorkomen. Eigenaren van paarden dienen zich te realiseren dat de neurologische-vorm van rhinopneumonie zich overal in Nederland kan voordoen en dat alleen openheid en voldoende kennis van zaken het probleem kunnen beperken.
en volgens mij is dat dus het grootste probleem!
just_kiki schreef:ik dacht misschien weten jullie dit.
Ik zit op een paardenhouderij en loop 2 dagen stage + een halve middag praktijk (op school)
tevens heb ik zelf 3 paarden op 3 verschillende stallen (waarvan 1 opfok)
Wat vinden jullie? Ik ben van mening dat school moet zeggen even 2/3 weken geen stage +praktijk ivm besmettingsgevaar. Ik kom (mede vanwege verkoop veulen) op dit moment dus op 5 stallen! (niet in de zelfde regio) Mijn merrie moet (proberen we athans) dit jaar drachtig te krijgen dus ik vind het risico erg groot![]()
Ik heb even de 1e bladzijde (incl) linken gelezen, maar het is mij niet helemaal duidelijk. Kan het via hoesten/slijm/snot/kwijl (lekkere woorden) afgegeven worden aan andere paarden als ik binnen 7(?) uur een ander paard aai(of wat dan ook?)