Rosiewozie schreef:Hoi hoi ik meld me ook weer eens even. Ondanks alle benodigde voorzorgsmaatregelen heeft mijn merrie toch helaas zeer regelmatig recidief. Bij het minste of geringste is het weer raak.
Op advies van grote kliniek hier gestart met sucralfaat siroop, evt voor langere termijn preventief om de recidieven te voorkomen...
Maar wat een ramp spul is dat! Moet het verwarmen om de substantie goed te kunnen mengen. Dat is niet zo erg maar ik moet het klaar zetten voor de staleigenaar. Had het over de lucerne maar het zakt naar beneden en blijft plakken op de bodem van het bakje.
Iemand nog goede meng suggesties waarbij het beter met voer gemengd blijft en het klaar te zetten is voor de staleigenaar???
Ook doe ik eerdaags weer een bestelling bij Abler (dus ook de sucralfaatkorrels die volgens mij veel makkelijker in gebruik zijn), nog meer mensen die mee willen doen?
Wij hebben de fles in de warme kantine staan. Het moet ook meteen in de mond gespoten worden, mijn merrie is een ramp met zulke dingen maar ze vind het zo lekker dat ze haar mond al open doet als ik eraan kom.. spuit erin, kin even omhoog het zit er weer in.
Zou het een optie zijn om de spuit klaar te zetten dat hij het zo in de mond kan doen? Werkt toch echt alleen goed als het meteen in de mond komt in 1 portie is mij verteld in de kliniek. Die van mij krijgt 3x per dag 20 ml