[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:42

ik ook bij vidoma

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:45

Smeren jullie nu nog steeds dan? ik ben al sinds 2 weken gestopt, mijn paard heeft geen plekjes meer en schuurt ook niet. Volgens handleiding hoeft het dan ook niet gebruikt te worden.

tessa_floet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 15:03

mijn pony schuurt maar door. nu nog steeds..
ik ben al een paar keer naar de DA geweest en verschillende middeltjes gehad, maar niks werkt...
en laatst kwam een collega van mijn vader met een spuitbus, waarvan ze zij dat het zeker weten werkte.
nou niet dus.
ik vind het echt heel jammer, want mijn lieverd is heel mooi. alleen 's zomers... dan is ze iets minder mooi ;(

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 15:16

Oké dan ga ik hem daar ook bestellen, hier in België voor zover ik weet nog niet verkrijgbaar.
Ik had een proefflacon maar die was sneller leeg dan ik dacht. :+

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 15:26

Ik heb ook bij Vidoma besteld! :j.
Makkelijk bestellen, je wordt goed op de hoogte gehouden over je bestelling, snelle levering.. wat wil een mens nog meer! :D
En o ja, nu ook geen verzendkosten! :D

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 15:30

Ell_en schreef:
Ik heb ook bij Vidoma besteld! :j.
Makkelijk bestellen, je wordt goed op de hoogte gehouden over je bestelling, snelle levering.. wat wil een mens nog meer! :D
En o ja, nu ook geen verzendkosten! :D

Ja!! Ik heb het gezien, voor mij aan 50% verzending :D Voor Nederland is de verzending gratis.
Ik heb ineens 500ml besteld, zit daar ook zo'n handig teutje bij? Weet iemand dat?

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 15:31

Ik heb geen idee.. dat vroeg ik mij af of dat bij de 250ml zit?? :P

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:28

iana schreef:
Oké dan ga ik hem daar ook bestellen, hier in België voor zover ik weet nog niet verkrijgbaar.
Ik had een proefflacon maar die was sneller leeg dan ik dacht. :+

Op de site www.derfen.com staan een heleboel verkooppunten in belgie

RuiterL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:37

Hooi allemaal!
Dit jaar mijn eerste ervaring met een exceemdeken voor m'n merrie die ik nu een jaar heb, bevalt erg goed!!
Vind het alleen wel erg moeilijk beslissen vanaf wanneer ik hem aflaat, daarom ben ik benieuwd of er al mede exceemers zijn die hem al af hebben?

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 22:58

RuiterL met je even teruglezen, sommigen hebben de deken nog op, maarook een aantal met succes inmiddels af.

Derfen 250 ml heb ik sowieso tuitje bij gekregen overigens. Neem aan dat die bij 500 ml er ook bij zit.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 23:53

Muzefie, mooie bos al!
Pentium, wat zonde zeg!

Bij mijn merrie groeien de manen echt als kool.
Heeft nu ook een behoorlijke bos! Moest ze laatst zelfs een stukje trekken voor knotten op wedstrijd (slik deed even zeer om het er af te halen, is dan ook maar een mini stukje geworden... haha).

Heb de deken nu een ruime week af en gaat erg goed (*klopt het snel af*)

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 00:18

Hier nog steeds verder schuren, babyolie om te verzachten lijkt ook niet te helpen, vandaag eerste keer met Imaverol gewassen (mag dat trouwens elke dag??). Derfen is besteld en voeder wordt rustig aan aangepast, ben benieuwd...

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 08:47

Titsia schreef:
Hier nog steeds verder schuren, babyolie om te verzachten lijkt ook niet te helpen, vandaag eerste keer met Imaverol gewassen (mag dat trouwens elke dag??). Derfen is besteld en voeder wordt rustig aan aangepast, ben benieuwd...

Imaverol moet je om de 3 dagen wassen, dat staat op de verpakking :) Ik zou niet vaker doen, maar vergeet dan niet ook je borstels, dekjes, zweetdekens, halsters etc ook allemaal te doen, anders schiet het nog niets op.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 10:18

RuiterL schreef:
Hooi allemaal!
Dit jaar mijn eerste ervaring met een exceemdeken voor m'n merrie die ik nu een jaar heb, bevalt erg goed!!
Vind het alleen wel erg moeilijk beslissen vanaf wanneer ik hem aflaat, daarom ben ik benieuwd of er al mede exceemers zijn die hem al af hebben?

de vliegjes zijn niet meer actief onder de 5 graden,
dus eigenlijk kan dan pas de deken er af.
maar nu zijn de vliegjes minder actief dan zomers,dus worden de paarden minder geprikt,als je een dier hebt met een wat minder allergische reactie zou de deken er misschien wel af kunnen,is een kwestie van uitproberen.

mijn pony staar nog beschermd,maar de andere eczemer bij mij op stal staat al een week of 4 zonder deken en dat gaat supergoed :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:30

derfen 500ml heeft volgens mij geen schenktuitje zoals de 250ml.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:53

Ga toch eens op zoek naar dat Derfen.

Hebben jullie al gestemd bij de veulen verkiezingen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:00

haha,liever op fayah stemmen,die heb ik opgegeven :D
maar dat is merrieveulen,ik wil wel op die van jou stemmen hoor

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:05

Hé ik voel me bijna schuldig als ik hier de berichten lees van schurende paardjes... Bregh heeft één keer íets geschuurd, daarna nog steeds niet. En ze staat nog steeds onder haar regendekentje.

Doen degenen die het voer aanpassen dat alleen in de zomer, of voer je dat het hele jaar door? Bregh doet het er goed op, ziet er goed uit dus ik zit hard te denken om gewoon door te voeren.

Want stel dat het helpt, en ik voer iets anders en die pokkedingen komen op een mooie dag weer terug, is alles voor niks geweest.

Overigens staat bij ons op stal een nieuwe, ook een excemer, en die staat nu heerlijk in zijn blote billen. Doet het dus ook goed. De andere excemer staat ook onder alleen een regendekentje, wel met onderdeken omdat ie geschoren is.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:07

Ik denk niet dat ik meer het voer ga aanpassen..
Als de derfen goed werkt...

Morgen krijg ik als het goed is mijn 250 ml derfen binnen.
Eigenlijk had ik vandaag moeten smeren, maar het is niet anders.

Ze heeft ook nog niet geschuurd! :n :D

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:19

opisop_shop schreef:
derfen 500ml heeft volgens mij geen schenktuitje zoals de 250ml.

:n idd niet. Schenktuitje pas ook niet op de 500 ml maar ik heb die 250 ml fles bewaard en schenk van de 500 over naar de 250 zodat ik nog steeds dat schenktuitje kan gebruiken.

Hier ook geen geschuur meer. Ik smeer nog maar sporadisch met Derfen, alleen als ze duidelijk jeuk heeft of geschuurd heeft. Ze had gisteren trouwens wel last van vliegjes. Ze stond op de wei weer fanatiek naar d'r buik te trappen :=

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:23

@Breghje: De voer aanpassingen gaan bij mij het hele jaar door.
Ik heb in maart 2008 Sybrich 3 weken op kuil gehad, en toen stond ze al met een deken op en bijna alleen maar op stal, maar ze begon toen alweer als een gek te schuren. Manenkam bikkelhard, dikke ribbels erin. Dus het is voor haar gewoon geen optie om kuil te krijgen.
Het blijft een intolerantie voor de spullen die in het voer zitten, die intolerantie zelf wordt niet minder in de winter, wel de uitwerking iets.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:51

Sanet schreef:
@Breghje: De voer aanpassingen gaan bij mij het hele jaar door.
Ik heb in maart 2008 Sybrich 3 weken op kuil gehad, en toen stond ze al met een deken op en bijna alleen maar op stal, maar ze begon toen alweer als een gek te schuren. Manenkam bikkelhard, dikke ribbels erin. Dus het is voor haar gewoon geen optie om kuil te krijgen.
Het blijft een intolerantie voor de spullen die in het voer zitten, die intolerantie zelf wordt niet minder in de winter, wel de uitwerking iets.

Ik heb zelf ook zo iets van never change a winning team, dus dat doorvoeren is een strak plan. Bregh haar manenkam wordt nu ook nog steeds zachter, dus dat is heeeeel erg fijn. Ze krijgt geen kuil maar reageert echt heel erg hyper op de suiker in langer gras, ondanks dat overal wat ik nazocht liever wat langer dan korter (gestressed) gras werdt geprefereerd. Maar niet voor mijn meisje dus, die krijgt wel wat extra hooi. En af en toe een illegaal happie uit de sluis, kan ik ondertussen mooi de wei dichtmaken :D

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:00

Ik houd het "dieet" hele jaar aan, anders maken ze slechte start in lente ivm ophoping afvalstoffen. kuil is nl ook voor mijn paard geen optie meer.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:02

pentium schreef:
Ik houd het "dieet" hele jaar aan, anders maken ze slechte start in lente ivm ophoping afvalstoffen. kuil is nl ook voor mijn paard geen optie meer.

Ik heb ook alvast een reinigingskuur liggen van de Groene Os. Dat durf ik tegen die tijd wel aan, ook krijgt ze af en toe tussendoor een brandnetelkuur en idd zo min mogelijk troep.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:54

indi schuurt ook weer :'( stalgenootje doet zo haar deken maar weer om... :s