Zat op internet te kijken maar dan betaal je 19,95 verzendkosten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:Probeer toch op de dagen dat je niet kunt iets te regelen.
Is wel belangrijk nu dat er genoeg in komt.
Stalgenoot van me zet bakjes klaar, ik hoef er alleen water in te doen en een deksel er op.
Wat mijn eigen merrie betreft,maak ik vandaag klaar en morgenvroeg kan er gevoerd worden en dan heb ik ook voor morgenavond voer wat ook nog goed en fris is.
Wat de veeartsen betreft klopt het dat ze wat voeding voor oudjes betreft niet erg veel onderwijs krijgen en dus beperkt het tot seniores priores.
Leg uit dat er tegenwoordig heel veel voer is?
en mijn eigen mening is dat een goede groffe gras/kruidenbrok veel en veel beter aansluit bij de natuurlijke behoefte van een paard dan bietenpulp.( maar goed.dat lust die van mij dus niet)
Teveel luzerne zit je met de calcium/fosfor verhouding,maar ik geloof dat dat pas zo is als je meer dan drie kilo per dag geeft.
ellepel schreef:Wat een droppie ook zeg![]()
Ja jammer,ik herken het wel hoor.
Dan haalt de tandarts toch net iets weg waardoor ze het hooi niet meer kunnen malen.
Maar die myo flakes kan ze ook niet eten? wat vreemd want dat is wel een geschikte slobber.
Je laat het wel lang genoeg weken zodat het een papje word?
Ik geef de wiesencobs van Marstall met senioren slobberbrok van Masters.
En wat muesli er door vlak voor het voeren.
Denk dat je over moet gaan op volledig geweekt voer.
Probeer om de vier tot zes uur wat aan te bieden?
Daihyo schreef:Kun je de flakes tijdelijk niet aanmaken met wat slobber er door zodat ze niet alleen het water eruit zuigt? Of een grasbrok of luzernebrok weken die kleinere vezels heeft. De grasbrok van Hartog bijvoorbeeld. Zit wel wat melasse in, maar in dit geval is überhaupt eten het belangrijkste.
En hooi nat maken zodat het wat zachter wordt kan ook nog helpen.
Maris schreef:En je geeft geen sp of masters seniorenbrok ? Want die beide kunnen ruwvoer vervangen en zijn beide een slobber. Dus kauwen niet nodig.
monsera schreef:Hoe nat maak je het dan als het nog te slurpen valt?
Hier is het nat en uit elkaar gevallen, maar valt niets meer te slurpen.
Ik meng verschillende soorten door elkaar.
Maar vind die myo flakes wel echt een aanwinst juist door de vezels.
En ben helemaal weg van de masters senior slobber.
ellepel schreef:Ik begrijp hoe je je voelt![]()
Gaat hier momenteel ook niet zo denderend hoor.
Ben met de paarden verhuisd en de nieuwe stal heeft vrij goed hooi, wel in plastic maar het is echt heel droog….en grof.
Kelly kan er niks van kauwen![]()
Geef haar overdag meerdere emmers slobber,maar ze krijgt wel wat tekort nu…
Beetje balen, en ze is zo,opgewekt, staat zo dapper op dat hooi te kauwen wat ze vervolgens uitspuugt.
Echt lastig dit.
Astertjuhhh schreef:[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Dit zijn de foto’s van afgelopen dagen, het vele natte voer doet haar wel goed.
Ik hoop dat ze de winter nog door komt en dan in de lente weer de lekker de wei in. Dat natte en koude weer ben ik nu ook wel klaar mee, voor die stramme oudjes is het ook niet best.
Paintlinger schreef:Ze heeft wel lekker een deken enzo? Voor dr stramme gewichtjes en spieren?
Kan bij Bronco wel merken dat dat helpt. En hij gaat savonds wat eerder naar binnen (groepsstal) dan de rest, zodat hij lekker kan relaxen en eten.Astertjuhhh schreef:[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Dit zijn de foto’s van afgelopen dagen, het vele natte voer doet haar wel goed.
Ik hoop dat ze de winter nog door komt en dan in de lente weer de lekker de wei in. Dat natte en koude weer ben ik nu ook wel klaar mee, voor die stramme oudjes is het ook niet best.