Nado schreef:Eleonora, wat verdrietig van je paard en wat kan het snel gaan allemaal...
SA, fijn dat de metacam in ieder geval de andere dingen weggenomen heeft.
Ik had een vraag qua pergolide geven, moet je altijd rond dezelfde tijd geven of is dat niet heel belangrijk als je maar steeds dezelfde dosering geeft ? Ik ben vrijdag begonnen met 0,05 mg, gisteren ook, en vandaag ook en dan wil ik vanaf morgen 0,1 mg gaan geven in 2 delen, dus 2x 0,05 mg. Dat dan een week volhouden en dan weer iets omhoog gaan. Ik heb pillen van 0,05mg en pillen van 0,25 mg. Ik kan ze allebei in 2en delen. Is het een te grote sprong om van 0,1 naar 0,25 te gaan, ook verdeeld over 2x per dag ? Van de DA zou hij op 0,6 pd moeten zitten, maar dat wil ik dus heeeeeel rustig opbouwen.
Jij maakt nu wel hele kleine stapjes, maar goed dan heb je bij de jouwe misschien wel meer kans dat het gaat lukken, want eerder was je toch gestopt? Of heb ik dat nu verkeerd onthouden? 0,6 is een kul hoeveelheid (sorry
). Dan ga je dus in de praktijk op 0,5 zitten. Net als wij ipv op 1,2mg op 1 gaan zitten. Want eigenlijk geef je ook liever minder dan meer en mocht het toch niet voldoende zijn kun je altijd bijstellen.
Voor wat betreft het tijdstip, hoeft dat niet op het uur gelijk te zijn hoor. Het gaat erom dat je met goede regelmaat het geeft. Dus wij geven bijvoorbeeld door de weeks om ongeveer 10 uur 'savonds. Maar in het weekend is dat bijvoorbeeld om 8 uur, dat maakt echt niets uit hoor, zulke verschillen. Het is belangrijk dat het niet over geslagen wordt, maar het is niet op minuut nauwkeurig nodig.