[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

corinagirl

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:08

Dendie schreef:
Zucht.. Scheve mond Wanneer halen jullie de dekens eraf?

Ik laat de deken toch nog wel een tijdje op. Tijdens het poetsen heeft hij zelfs nog last van kleine vliegjes (vooral bij zijn koker dan). Ik laat de deken toch wel om tot eind oktober of eind november. Of het zou van te voren al moeten vriezen, maar daar reken ik niet op Vork .
Otello heeft wel een regendeken over zijn eczeemdeken. Vond het toch wel teveel regenen voor alleen de eczeemdeken.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:20

Gianna schreef:
Kan iemand mij vertellen hoe je de pagony excema hoofkap bevestig aan de deken?

aan je hoofdkap zitten 3 van die gespjes, 2 onder aan de hals en eentje aan dat lange stuk bovenaan. Je kan die klipjes uit elkaar halen en dan kan je het losse gespje in de deken naaien, mijn schoonmoeder heeft die lange op de rug van de deken gemaakt en die twee kleintjes op de plek waar de hoofdkap bij de deken samen komt. Tevens heeft mijn schoonmoeder over dat gespje wat ze op de rug heeft bevestigd een soort van kussentje gemaakt (gewoon een oude bodywarmer gesloopt), zodat die gesp niet op haar rug gaat schuren, werkt prima hoor, de kap blijft nu heel goed zitten. Hou overigens wel rekening met dat lange ding dat ze gaan grazen Clown Ik had daar dus geen rekening mee gehouden en dat ding lekker kort gemaakt, toen Vera ging grazen zag ze niets meer, trok ze die kap helemaal naar achter Bloos

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:12

ellepel schreef:
vandaar dat ik nu dus op zoek ben naar een beetje een goede betaalbare regendeken MET hals Knipoog
vrees toch dat dat de enige oplossing is voor als het behoorlijk regent.
zo blijft hij droog en als het droog is kunnen de vliegjes daar niet prikken.

hoi,
tip: gewoon een losse hals aan de regendeken vastezetten.Ik heb een losse hals van de fly protectionset altijd later aan de regendeken van HH gedaan, daar zaten ook ringen aan of ik zette er zelf D-ringen op. Gaat prima!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:14

nou weet je...ik had al een tijdje het idee dat zijn gewone regendeken niet zo denderend meer was, met een beetje stevige regen begint ie nu dus toch door te lekken op de kont.
ben nu dus bezig om via eenmaal andermaal een met hals te kopen.

want het was nu weer hetzelfde. 4 dagen met regendeken op, dus de hals bloot en hup dik eczeem er in Boos!

tip: geen dekens van QHP kopen dus, dit is net het 2e jaar dat ik em gebruik,vind ik toch zonde van het geld dan als ze na 1 jaar al doorlekken...

enne josefien;
die druppen van jou hebben toch echt hun werk wel gedaan hoor afgelopen zomer, want sinds ik gestopt ben heeft hij toch duidelijk meer last Knipoog

wat kost het nou om een kuur te volgen met die druppen?

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:02

ellepel schreef:
tip: geen dekens van QHP kopen dus, dit is net het 2e jaar dat ik em gebruik,vind ik toch zonde van het geld dan als ze na 1 jaar al doorlekken...

ik heb um net gekocht Sigaar

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:39

oepssss..
nou ap heeft em echt een vol jaar op gehad hoor,dag en nacht in weer en wind.
veeeeel rollen en veel gerammel van andere paarden eraan. Knipoog
en nu begint ie dus door te lekken..
met wat mazzel gaat die van jou langer mee Haha!

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 16:58

Even een off-topic vraagje Bloos Kun je een doorlekkende regendeken weer waterdicht maken met een spray oid? Heb hier ook een 'lekke' regendeken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 08:55

ja dat kan wel...ik heb bij een tentenzaak impregneer spray gekocht voor tenten en dat er op gespoten bij mijn vorige deken.
spuitbus kostte geloof ik 6 euro.
maar nadeel daar weer van was dat het dus een laagje over de deken legt, het ademt dan wel,maar gaat je dier veel rollen,dan gaat dat laagje er weer af.
dus ik heb na een tijdje toch een nieuwe deken gekocht
maar je kunt t proberen toch?

maramee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 09:55

ellepel schreef:
enne josefien;
die druppen van jou hebben toch echt hun werk wel gedaan hoor afgelopen zomer, want sinds ik gestopt ben heeft hij toch duidelijk meer last Knipoog

Hoi Ellepel,

Bedoel je met die kuur: drainage compositum, of gebruik je ook nog iets anders...

silkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:10

Silke moet nu overdag dus in het zonnetje, zonder deken. Maar zodra ik de deken afdoe, begint ze echt acuut weer in haar flanken te bijten. Echt binnen 10 sec. zo snel kan er absoluut geen mugje bij gekomen zijn. Vind het zo raar, waarschijnlijk jeuken die plekken nog steeds, maar met de deken op bijt ze veel minder.
Hebben die van jullie dat ook?

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:30

ellepel schreef:
ja dat kan wel...ik heb bij een tentenzaak impregneer spray gekocht voor tenten en dat er op gespoten bij mijn vorige deken.
spuitbus kostte geloof ik 6 euro.
maar nadeel daar weer van was dat het dus een laagje over de deken legt, het ademt dan wel,maar gaat je dier veel rollen,dan gaat dat laagje er weer af.
dus ik heb na een tijdje toch een nieuwe deken gekocht
maar je kunt t proberen toch?

Okido, ik ga het in elk geval proberen, een nieuwe kan altijd nog. Ik koop me scheel voor die beesten Nagelbijten / Gniffelen

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 13:46

Tijd voor weer eens een update van deze kant.

Bijna aan het einde van het seizoen durf ik te zeggen dat Carina heel fijn het eczeemseizoen is doorgekomen!! Na jaren van problemen met tot bleodens toe opengeschuurde manenkam en staartwortel lijken we nu een oplossing gevonden te hebben. Ze staat nu onder de Rambo Hoody, wordt om de 2 weken geinjecteerd met Traumeel en krijgt omega 3,6,9 bijgevoerd. Hier doet ze het echt super op! Zelf heb ik het idee dat de traumeel het meeste doet. Uit ervaring weet ik dat een exzeemdeken bij C niet voldoende werkt, andere jaren reageerde ze er zelfs helemaal niet op. Ook nu zwelt de manenkam weer op en komen er kriebels wanneer ik een paar dagen te laat ben met injecteren. Zolang ik maar optijd spuit is er niks aan de hand, en schuurt ze totaal niet!!

Afbeelding

Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:08

Hoe kom je zo bij die Traumeel? Waar koop je dat en kun je dat zelf in de spieren injecteren?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:48

maramee schreef:
ellepel schreef:
enne josefien;

Hoi Ellepel,

Bedoel je met die kuur: drainage compositum, of gebruik je ook nog iets anders...

appie heeft bioresonantidruppels gehad van Josefien Haha!

ben er echt supertevreden over, 2x per dag 10 druppels op een stukje brood aan hem geven, en afgelopen jaar gewoon het eerste jaar in 5 jaar met bijna geen klachten.. Haha!
die zijn eigenlijk pas weer begonnen toen de druppels op waren Knipoog
alhoewel de klachten nu nog meevallen hoor,maar dat komt ook vast door de eczeemdeken en ander gras waar hij nu op staat.
zal ongetwijfeld mee spelen denk ik

als je nu meer info wilt over dei bioresonantiedruppels moet je josefien even een berichtje sturen

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:21

Jitske_ schreef:
Hoe kom je zo bij die Traumeel? Waar koop je dat en kun je dat zelf in de spieren injecteren?

ja daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar en eerlijk gezegt zou ik ook weleens willen weten wat traumeel precies is qua stof

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:24

http://www.degroeneos.com/
hier kan je het kopen en staan dus alle specificaties
ik gebruik zelf drainage compositum en dat lijkt zn werk ook goed te doen.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:32

fluffyfox schreef:
http://www.degroeneos.com/
hier kan je het kopen en staan dus alle specificaties
ik gebruik zelf drainage compositum en dat lijkt zn werk ook goed te doen.

die drainage compositum heb ik wel terug kunnen vinden op die site, maar hoe heet dat traumeel daar dan?

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:36

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 17:33

Jitske_ schreef:

Via bokt, iemand gebruikte dat (weet niet of ik haar naam zo bekend kan/mag maken). Was volgens mij "per toeval ontdekt" door haar duitse veearts. In Duitsland zijn de ampullen veel goedkoper dan hier in Nl, dus ik haal ze dan ook in duitsland. Toevallig heb ik begin dit seizoen een doos van 50 ampullen van betreffende bokker overgenomen, dus dara kan ik weer een hele poos mee vooruit.
Met mijn opleiding heb ik geleerd hoe je moet injecteren, vandaar dat ik het gewoon zelf doe. Ik zou je niet aanraden om als je het nooit gedaan hebt het zomaar uit te proberen, maar vraag even aan je veearts of hij het een keer voor wil doen. Wat hij officieel overigens niet mag!!

Verafjord schreef:
ja daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar en eerlijk gezegt zou ik ook weleens willen weten wat traumeel precies is qua stof

Hepar sulfuris 1000mg in homöopathischer Verdünnung
Mercurius solubilis Hahnemanni 0ml D10
Arnica montana 93mg D4
Symphytum 4mg D8
Atropa belladonna 3mg in homöopathischer Verdünnung

Chamomilla recutita 3mg D12
Echinacea angustifolia 0ml D3
Aconitum napellus 0ml D4
Bellis perennis 0ml D4
Hamamelis virginiana 0ml D4
Hypericum perforatum 6mg D4
Aristolochia clematitis 1000mg in homöopathischer Verdünnung
Echinacea purpurea ex planta tota 0ml D4
Calendula officinalis 42mg D2
Achillea millefolium 0ml D4

Dit zijn de ingredienten van een ampul traumeel. Onder andere verkrijgbaar bij:

http://www.medvergleich.de/Preisverglei ... +50St.html

Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 17:42

Hoe injecteer je deze? Via de spieren (in de hals of borst) doe ik zelf wel gewoon, dus dat is geen punt. Of injecteer je in de ader?

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 17:49

Jitske_ schreef:
Hoe injecteer je deze? Via de spieren (in de hals of borst) doe ik zelf wel gewoon, dus dat is geen punt. Of injecteer je in de ader?

In een spier idd. Zelf wissel ik af, ene keer de linker halsspier, andere keer de rechter halsspier.

Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 17:57

Carina, de borst is wat veiliger (en makkelijker). Daar zou je eigenlijk bij voorkeur moeten spuiten. Ik heb geleerd in de hals te spuiten maar toen mijn latere dierenarts dat zag, kreeg ik op de kop. Hij heeft daar een grote hekel aan omdat je zo dicht bij de halswervels zit. Sindsdien spuit ik altijd in de borst.

Bedankt voor je tip overigens. Ik ga die Traumeel bestellen!

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 18:08

injecteren is voor mij geen probleem, ik ben officieel dierenarts assistente en spuit ook zelf elk jaar de jaarlijkse influenza bij mijn paarden. Ik zie dat het homeopatisch is, vandaar dat ik het nog niet kon vanuit mijn opleiding
Ik zit zelf niet ver van Duitsland, dus ik ga me er eens op oriënteren voor volgend jaar Haha!

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 18:15

Jitske_ schreef:
Carina, de borst is wat veiliger (en makkelijker). Daar zou je eigenlijk bij voorkeur moeten spuiten. Ik heb geleerd in de hals te spuiten maar toen mijn latere dierenarts dat zag, kreeg ik op de kop. Hij heeft daar een grote hekel aan omdat je zo dicht bij de halswervels zit. Sindsdien spuit ik altijd in de borst.

Bedankt voor je tip overigens. Ik ga die Traumeel bestellen!

Klopt, maar die van mij reageerd heel gevoelig op een injectie in haar borstspier. Ze gaat acuut kreupel lopen, en dat is natuurlijk niet handig als je ze met enige regelmaat moet spuiten. Mijn veearts spuit op mijn verzoek ook altijd in de halsspier, en heeft er nooit moeilijk over gedaan gelukkig. Maar je hebt absoluut gelijk.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 18:21

Als ik jullie zo hoor heb ik nog redelijk geluk met mijn pony. Hij heeft ook eczeem maar ik kan niet beoordelen of het in een erge mate is, heb hem namelijk pas sinds juli.

Toen ik hem kreeg was ie al een punker.. Toen is hij dag en nacht het land in gegaan en heeft een kameraadje hem geholpen en een stuk kaal geplukt.. Opzich gaat het wel redelijk, zolang ik hem maar om de (ongeveer) 5 dagen was met Derma shampoo, daar zit tea tree oil in, en de schilfers verdwijnen gelijk.

Maar hoe kan ik dat het beste doen als het kouder weer word?? Want hij staat nu nog dag en nacht buiten, en wanneer het kouder is kan ik hem toch moeilijk buiten zetten.. met een natte manenkam en staartwortel?? Clown

Toen het laatst redelijk weer was had ik hem gewassen, maar toen werd het een stuk kouder.. Ik ben natuurlijk bang dat ie anders ziek word Clown en had hem mn zweetdeken opgegooid met hals.. en een half uurtje binnen laten staan.. Was hij dus helemaal bezweet Clown Nadat hij daar van opgedroogd was heb ik hem weer naar buiten gedaan..

Ik ben zelf heel erg bang dat ie verkouden of iets dergelijks word.. Moet ik hem met minder weer dan zonder deken even binnen laten staan of niet??

Ik kan wel van alles uitproberen maar vraag het hier liever... Sorry als het een domme vraag is Clown