[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:27

Ik ben nu 2 dagen bezig met nostrilvet. De 1e keer ging ie daarna de wei in en begon even heel gek te doen en te rennen, vandaag gewoon gesprayd en niks aan de hand.
Vandaag ook minimaal een uur gewacht na het aanbrengen voor hij de wei in ging, maar het hielp nog niet. Zou dat nostrilvet al vanaf de eerste keer gebruiken moeten werken, wat zijn de ervaringen daarmee?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:14

ik wist niet dat spirulina slecht voor de schildklier was,zie nu idd dat het word afgeraden bij mensen met schildklierproblemen.
goh?
nou ja, maakt niet uit,ik neem er zelf maar 2 terwijl ze er 6 per dag aanraden( ik heb zelf ziekte van Graves)

chlorella kan trouwens wel! heb die ook een tijd geslikt,en zou een van de beste ontgifter zijn voor zware metalen!
maar daar merkte ik geen verschil van, met spirulina voel ik me altijd wat fitter ;)

maar goed,ik zou het dus niet aan mijn paarden geven, heb ik gedaan en zag totaal geen verschil.
ik heb trouwens wel het idee dat die schwarzkummelöl werkt!

het kan toeval zijn,maar ap zijn neus is veel droger en hij heeft veel minder witte uitvloeiing na beweging *\o/*
ohw en nog helemaal terzijde...ap zijn koker is deze zomer tot nog toe niet dik geweest :D :D

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:34

Simodi, ik denk dat de nostrilvet idd wel gelijk zou moeten werken. Het is immers niet echt een medicijn, het is meer een middel om de pollen en stof op te vangen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:55

ellepel schreef:
ik wist niet dat spirulina slecht voor de schildklier was,zie nu idd dat het word afgeraden bij mensen met schildklierproblemen.
goh?
nou ja, maakt niet uit,ik neem er zelf maar 2 terwijl ze er 6 per dag aanraden( ik heb zelf ziekte van Graves)

chlorella kan trouwens wel! heb die ook een tijd geslikt,en zou een van de beste ontgifter zijn voor zware metalen!
maar daar merkte ik geen verschil van, met spirulina voel ik me altijd wat fitter ;)

maar goed,ik zou het dus niet aan mijn paarden geven, heb ik gedaan en zag totaal geen verschil.
ik heb trouwens wel het idee dat die schwarzkummelöl werkt!

het kan toeval zijn,maar ap zijn neus is veel droger en hij heeft veel minder witte uitvloeiing na beweging *\o/*
ohw en nog helemaal terzijde...ap zijn koker is deze zomer tot nog toe niet dik geweest :D :D

Dat je je fitter voelt lijkt me een gevolg van een schildklier die sneller gaat werken. Daar krijg je lichaam dan een soort 'kick' van.

Ik begrijp het verband niet tussen de Chlorella en Spirulina. Is Chlorella iets om je weerstand te verhogen of af te vallen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 06:34

moet je even gaan zoeken op google,staat een heleboel info over chlorella.
mijn schildklier gaat niet harder werken van spirulina , ik moet nl regelmatig prikken en de t4 waarde was laatste keer juist iets aan de lage kant..

maar goed,daar gaat het hier niet over.

in sommige gevallen kan een bepaald voedingssupplement wel helpen bij mens of dier.
maar het is net als in het zomereczeemtopic.bij de een werkt dit en bij de ander werkt dat en bij sommigen werkt gewoon helemaal niks.

simodi lijkt mij ook dat het meteen zou moeten werken.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 07:15

Heb ik inmiddels gedaan en weet nu het verschil tussen die twee ;)

KimL86

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:28

Het is inmiddels al weer 3 jaar geleden dat ik er achter kwam dat mijn verzorgtinker last had van pollenallergie. Sindsdien heb ik met een netje gereden en had ze nergens last van. Alleen ze leek wel minder lucht te krijgen door het netje en ik heb het zo'n 2 maanden geleden af gedaan om eens te kijken of ze dan wat meer lucht kreeg. En dit was ook zo. Maar tot mijn verbazing schud ze nu nog steeds niet. Kan het zijn dat dit zomaar over is gegaan? Want eerst als ik eens zonder netje reed dan begon ze weer na 1 ritje, maar nu gewoon helemaal niet.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:09

ginger18 schreef:
Het is inmiddels al weer 3 jaar geleden dat ik er achter kwam dat mijn verzorgtinker last had van pollenallergie. Sindsdien heb ik met een netje gereden en had ze nergens last van. Alleen ze leek wel minder lucht te krijgen door het netje en ik heb het zo'n 2 maanden geleden af gedaan om eens te kijken of ze dan wat meer lucht kreeg. En dit was ook zo. Maar tot mijn verbazing schud ze nu nog steeds niet. Kan het zijn dat dit zomaar over is gegaan? Want eerst als ik eens zonder netje reed dan begon ze weer na 1 ritje, maar nu gewoon helemaal niet.

Vliegenmaskers schijn je ook iedere dag te moeten schoonmaken omdat anders de mazen verstopt raken met stof. dat zal bij een netje voor de neus ook wel zo zijn !
Misschien was er die dag dat je reed zonder neusnetje geen pollenverwachting ??
En hoe heb je het al die jaren dan op de wei opgelost ? Ook een neusnetje om ?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:42

Maris, hoe gaat het nu met je paard? Slaat de medicatie al aan?

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:11

@maris
Ze had het echt alleen maar met het rijden. Ook voor de kar had ze er geen last van. Misschien omdat je dan niet in de berm rijd. Maar ik rijd dus al 2 maanden zonder netje en ik rij zo'n 5 keer per week. Ik dacht ook eerst dat het misschien iets rij technish was, maar waarom zou ze het dan met netje niet doen. Ik ben hartstikke blij hoor dat ze het niet meer doet, maar ik vind het wel apart.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 13:50

ginger18 schreef:
@maris
Ze had het echt alleen maar met het rijden. Ook voor de kar had ze er geen last van. Misschien omdat je dan niet in de berm rijd. Maar ik rijd dus al 2 maanden zonder netje en ik rij zo'n 5 keer per week. Ik dacht ook eerst dat het misschien iets rij technish was, maar waarom zou ze het dan met netje niet doen. Ik ben hartstikke blij hoor dat ze het niet meer doet, maar ik vind het wel apart.

Als ze het echt alleen maar met rijden heeft en niet voor de kar of op de wei dan is het zeer waarschijnlijk geen pollenallergie. hihi die pollen stoppen niet bij de berm ofzo.

Singasong, geen idee nog of de medicijnen al wat doen. Dat heeft nog wel even tijd nodig.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 16:32

Maar waarom deed ze het met een netje dan niet en als ik eerst het netje eraf haalde begon ze weer.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 17:21

ginger18 schreef:
Maar waarom deed ze het met een netje dan niet en als ik eerst het netje eraf haalde begon ze weer.

Geen idee. Maar pollenallergie hebben ze echt ook op de wei en als ze voor de kar lopen.
Als ze het alleen onder het zadel heeft zou je eerder denken aan problemen met het zadel of het bit bijvoorbeeld. Dus waarom dan een neusnetje werkt ?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 17:49

Preston heeft het alleen in de wei en niet met rijden! Dus blijkbaar ook niet van niets dat in de lucht hangt?!

Ik heb overigens nog niks gevonden dat afdoende helpt. Neusbescherming niet en nostrilvet ook niet .... ;(

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 18:06

wat ik momenteel geef en ( even afkloppen ) is dagelijks een lepel honing , koudgeslingerd ..het mag niet verhit zijn volgens de imker omdat dan de beschermende en schimmelwerende stoffen eruit zijn! verder geef iknog steeds de puur pollen en de allegro mix...
de afgelopen 2-3 weken gaat het super..het rijden, in de wei..geen geschud, gebries of wat dan ook..alleen maar met het rijden zijn neus op het eind even afvegen aan zijn been...toch nog klein beetje jeuk..en dat ook op een goede, zonnige dag!
dus voorlopig gaat het weer super met hem!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:14

simodi schreef:
Preston heeft het alleen in de wei en niet met rijden! Dus blijkbaar ook niet van niets dat in de lucht hangt?!

Ik heb overigens nog niks gevonden dat afdoende helpt. Neusbescherming niet en nostrilvet ook niet .... ;(

Jammer ! had je deze link ook al bekeken ? ---> http://www.headshaker.eu daar behandelen ze oa met TMC kruiden ( speciaal afgestemd op je paard ) en homeopatische druppels. Al een paar reacties gelezen op een duits forum dat het goed werkt. Alleen mag je dan een aantal weken niet rijden omdat daarin ook een trigger kan zitten voor hoofdschudden ( voornamelijk stress, geloof ik ).

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:55

honing word ook aangeraden bij hooikoorts he?
voor mensne ook, zo krijg je de pollen binnen waar je allergisch voor bent en kun je er vaak beter tegen.
ik geef appie altidj gekookte lijnzaad met een flinke scheo honing er doorheen.heb wel het idee dat dat werkt.

ginger:
vor de kar had het paard vast een ander hoofdstel om dan met rijden?
kan best zijn dat het hoofdstel niet goed zat of het zweet irriteerd?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:03

ellepel schreef:
honing word ook aangeraden bij hooikoorts he?
voor mensne ook, zo krijg je de pollen binnen waar je allergisch voor bent en kun je er vaak beter tegen.
ik geef appie altidj gekookte lijnzaad met een flinke scheo honing er doorheen.heb wel het idee dat dat werkt.

Ik had wel begrepen dat je de honing moet hebben van de bijen die bij jouw paard in de buurt staan.

Destijds heb ik alle imkers afgebeld op zoek naar honing die vlakbij Andor gemaakt werd. Het was me wel gelukt trouwens ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:08

hier in de buurt zijn gelukkig wel imkers,en klopt dat het beste is als je honing uit je eigen omgeving neemt.
maar andere honing mag wel dahct ik

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 11:21

Maris schreef:
Singasong, geen idee nog of de medicijnen al wat doen. Dat heeft nog wel even tijd nodig.

Wss wel. Denk dat als ze aan gaan slaan je een heel ander paard krijgt ;)

Tylando, fijn dat het met die van jou zo goed gaat!

Ellepel, is de honing kwa 'werking' te vergelijken met 'bijenpollen'?
http://www.bijenpollen.nl/
http://www.goedgezond.info/Bijenpollen. ... 3wodnFxLuQ

Niek is gelukkig weer schudvrij. Helaas is de bacterie die het deze keer veroorzaakte nu via zijn huid er uit aan het komen. Was bij zijn maatje ook al het geval. Die heeft het op zijn benen (en een paar op zijn neus), wat ook wel als 'mok' gezien wordt. Bij Niek zit het nu aan de zijkant op zijn bil. Gebruik er de zink/zwavel zalf voor, die werkt goed.
Nu hopen dat de collodiaal zilver gaat aanslaan en Niek weer wat meer weerstand krijgt tegen dit soort dingen. Moet het minstens 4 wk. geven.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 11:55

de imker zei dat het koudgeslingerde honing moest zijn.. ik koop gewoon de bloemenhoning bij het kruidvat ...1tje is daarvan ook koudgeslingerd en dat werkt prima...gebruik het ook voor scheurtjes in zijn hoeven.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:39

Even een - waarschijnlijk domme - vraag: wat doen jullie met die honing? Voeren of smeren? :o

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:41

simodi schreef:
Even een - waarschijnlijk domme - vraag: wat doen jullie met die honing? Voeren of smeren? :o

Ja, dat vraag ik me nu ook af? Dacht dat het om in te nemen was. Vandaag dat ik met die bijenpollen aankom :o

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 14:21

ik geef elke dag een eetlepel honing gewoon om te voeren en voor de rest gebruik ik het op zijn hoeven...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 17:00

word ook gebruikt bij white line disease he?

ik vind dit:

Citaat:
Het is bekend dat hooikoorts wordt veroorzaakt door stuifmeel van planten, heesters en bomen.
Tijdens de bloei wordt het stuifmeel, ook wel pollen genoemd, door de wind meegenomen en via onze ademhaling komen wij er mee in aanraking. Hooikoortspatienten hebben een verhoogde gevoeligheid voor pollen. Zij reageren extreem als ze met stuifmeel in aanraking komen.
De slijmvliezen in de neus raken geïrriteerd en men begint veelvuldig te niezen. De slijmvliezen raken ontstoken en zwellen op, waardoor ademhaling via de neus onmogelijk wordt. Ook het oogvocht kan niet meer worden afgevoerd, zodat de patient last krijgt van tranende ogen. De oogleden zwellen op en raken al gauw geïnfecteerd. De symptonen maken de patient astmatisch waardoor slaapstoornissen ontstaan met alle gevolgen vandien.

Medicijnen
Er zijn in de loop der jaren verschillende medicijnen ontwikkeld, die hooikoortspatienten moeten helpen. er kwam zelfs een hooikoorts helm op de markt, een soort pastic kap met ingebouwde luchtfilter. Het apparaat kwam niet in trek omdat het bij het eten en slapen moest worden afgezet en patienten het niet prettig vonden om met zo’n ding op te lopen.
De verschillende soorten medicijnen hebben allemaal bezwaren. Ze zijn meer gericht op het bestrijden van de symptonen dan dat ze de oorzaak wegnemen. De verschillende bezwaren zijn: gevaarlijke bijverschijnselen, beperkte plaatselijke werking, kosten en moeilijk toe te dienen, waarbij moet worden opgemerkt dat niet elk medicijn dezelfde bezwaren heeft

Honingkuur
Een honingkuur tegen hooikoorts helpt alleen als aan een paar belangrijke voorwaarden wordt voldaan. De honing moet echte imkershoning zijn en dan ook gewonnen binnen een straal van maximaal 10 km van de woonplaats van de patient. De patient moet tenminste elke dag een flinke theelepel honing eten. Liefst het hele jaar door, doch zeker vanaf januari/februari tot na de zomer. Honing uit de winkel of honing die op andere plaatsen is gewonnen helpt niet, omdat daar niet stuifmeel inzit die voor de immuniteit zorgt.

Het onderzoek van dr Croft, die bij zijn onderzoek ook eerdere studies over de geneeskrachtige werking van honing bij patienten met astmatische aandoeningen heeft betrokken, heeft erkenning gevonden en aangetoond dat de oude imkers gelijk hadden met hun beweringen dat honing helpt.

bron:
http://www.mamamoer.nl/bijenvereniging/ ... matie.html