Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ellepel schreef:ik wist niet dat spirulina slecht voor de schildklier was,zie nu idd dat het word afgeraden bij mensen met schildklierproblemen.
goh?
nou ja, maakt niet uit,ik neem er zelf maar 2 terwijl ze er 6 per dag aanraden( ik heb zelf ziekte van Graves)
chlorella kan trouwens wel! heb die ook een tijd geslikt,en zou een van de beste ontgifter zijn voor zware metalen!
maar daar merkte ik geen verschil van, met spirulina voel ik me altijd wat fitter![]()
maar goed,ik zou het dus niet aan mijn paarden geven, heb ik gedaan en zag totaal geen verschil.
ik heb trouwens wel het idee dat die schwarzkummelöl werkt!
het kan toeval zijn,maar ap zijn neus is veel droger en hij heeft veel minder witte uitvloeiing na beweging![]()
ohw en nog helemaal terzijde...ap zijn koker is deze zomer tot nog toe niet dik geweest![]()
ginger18 schreef:Het is inmiddels al weer 3 jaar geleden dat ik er achter kwam dat mijn verzorgtinker last had van pollenallergie. Sindsdien heb ik met een netje gereden en had ze nergens last van. Alleen ze leek wel minder lucht te krijgen door het netje en ik heb het zo'n 2 maanden geleden af gedaan om eens te kijken of ze dan wat meer lucht kreeg. En dit was ook zo. Maar tot mijn verbazing schud ze nu nog steeds niet. Kan het zijn dat dit zomaar over is gegaan? Want eerst als ik eens zonder netje reed dan begon ze weer na 1 ritje, maar nu gewoon helemaal niet.
ginger18 schreef:@maris
Ze had het echt alleen maar met het rijden. Ook voor de kar had ze er geen last van. Misschien omdat je dan niet in de berm rijd. Maar ik rijd dus al 2 maanden zonder netje en ik rij zo'n 5 keer per week. Ik dacht ook eerst dat het misschien iets rij technish was, maar waarom zou ze het dan met netje niet doen. Ik ben hartstikke blij hoor dat ze het niet meer doet, maar ik vind het wel apart.
ginger18 schreef:Maar waarom deed ze het met een netje dan niet en als ik eerst het netje eraf haalde begon ze weer.
simodi schreef:Preston heeft het alleen in de wei en niet met rijden! Dus blijkbaar ook niet van niets dat in de lucht hangt?!
Ik heb overigens nog niks gevonden dat afdoende helpt. Neusbescherming niet en nostrilvet ook niet ....
ellepel schreef:honing word ook aangeraden bij hooikoorts he?
voor mensne ook, zo krijg je de pollen binnen waar je allergisch voor bent en kun je er vaak beter tegen.
ik geef appie altidj gekookte lijnzaad met een flinke scheo honing er doorheen.heb wel het idee dat dat werkt.
Maris schreef:Singasong, geen idee nog of de medicijnen al wat doen. Dat heeft nog wel even tijd nodig.

Citaat:Het is bekend dat hooikoorts wordt veroorzaakt door stuifmeel van planten, heesters en bomen.
Tijdens de bloei wordt het stuifmeel, ook wel pollen genoemd, door de wind meegenomen en via onze ademhaling komen wij er mee in aanraking. Hooikoortspatienten hebben een verhoogde gevoeligheid voor pollen. Zij reageren extreem als ze met stuifmeel in aanraking komen.
De slijmvliezen in de neus raken geïrriteerd en men begint veelvuldig te niezen. De slijmvliezen raken ontstoken en zwellen op, waardoor ademhaling via de neus onmogelijk wordt. Ook het oogvocht kan niet meer worden afgevoerd, zodat de patient last krijgt van tranende ogen. De oogleden zwellen op en raken al gauw geïnfecteerd. De symptonen maken de patient astmatisch waardoor slaapstoornissen ontstaan met alle gevolgen vandien.
Medicijnen
Er zijn in de loop der jaren verschillende medicijnen ontwikkeld, die hooikoortspatienten moeten helpen. er kwam zelfs een hooikoorts helm op de markt, een soort pastic kap met ingebouwde luchtfilter. Het apparaat kwam niet in trek omdat het bij het eten en slapen moest worden afgezet en patienten het niet prettig vonden om met zo’n ding op te lopen.
De verschillende soorten medicijnen hebben allemaal bezwaren. Ze zijn meer gericht op het bestrijden van de symptonen dan dat ze de oorzaak wegnemen. De verschillende bezwaren zijn: gevaarlijke bijverschijnselen, beperkte plaatselijke werking, kosten en moeilijk toe te dienen, waarbij moet worden opgemerkt dat niet elk medicijn dezelfde bezwaren heeft
Honingkuur
Een honingkuur tegen hooikoorts helpt alleen als aan een paar belangrijke voorwaarden wordt voldaan. De honing moet echte imkershoning zijn en dan ook gewonnen binnen een straal van maximaal 10 km van de woonplaats van de patient. De patient moet tenminste elke dag een flinke theelepel honing eten. Liefst het hele jaar door, doch zeker vanaf januari/februari tot na de zomer. Honing uit de winkel of honing die op andere plaatsen is gewonnen helpt niet, omdat daar niet stuifmeel inzit die voor de immuniteit zorgt.
Het onderzoek van dr Croft, die bij zijn onderzoek ook eerdere studies over de geneeskrachtige werking van honing bij patienten met astmatische aandoeningen heeft betrokken, heeft erkenning gevonden en aangetoond dat de oude imkers gelijk hadden met hun beweringen dat honing helpt.