Voor gebruik van de Puur producten moet je even lezen wat ze aanraden.
ik gaf 's morgens allergie en 's avonds cullico, gewoon op klein inimini stukje brood, ging er goed in!
deze zomer niks, ook weer afwachten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sarah_Fons schreef:xMathilde schreef:Mijn DA raad het gebruik van Butox af voor paarden maar Z itch was hij wel positief over, dus dat ga ik dit seizoen eens proberen. Verder was gelukkig alles goed met zijn vitamientjes, dat scheelt toch weer.
Heeft hij ook gezegd waarom hij Butox af raadt?
angelax schreef:Heeft iemand trouwens enig idee of de RSIH ergens in de aanbieding is? Of waar je hem het goedkoopst kan halen? Mijne krijgt zijn eerste scheuren namelijk
angelax schreef:Heeft iemand trouwens enig idee of de RSIH ergens in de aanbieding is? Of waar je hem het goedkoopst kan halen? Mijne krijgt zijn eerste scheuren namelijk
TinePine schreef:Waar bestellen/ halen jullie de Z-inch? Ik gebruik sinds eind vorige zomer tectonic maar ik voel mij prettiger met product voor paarden. Werkzame stof is dezelfde maar dosis en gebruik voor paarden is iets anders.
Mi_Amore schreef:ik heb echt 1 klein stukje manen dat wat droog is e eenvoudig uitvalt in de zomer.
Zou het helpen om daar uiercreme te smeren?
kim1207 schreef:Dat ijzer overschot kan ook nog uit je hooi komen! Misschien laten analyseren ? Weet je waar t vandaan komt en wat voor bodem t groeide?
TinePine schreef:Als aanvulling op mijn vorige post heb ik eens gekeken wat precies de concentratie permitrin is per eenheid.
Tectonik: 26 g/L (= 26mg/ ml als ik mij niet vergis)
Z-itch: 40 mg/ml
Ergens eerder hier gelezen dat een dierenarts adviseert de tectonik onder te doseren.
Tectonik is advies op verpakking 20 ml per 8 weken (per koe)
Z-itch adviseert 1 keer per week 40 ml voor 400 kg paard!
Ben ik nou raar! Dan slaat onderdoseren met Tectonik dus helemaal nergens op.
Of heb ik nu een rekenfout gemaakt?
En als men zich druk maakt over leverbelasting etc is de Tectonik dus eigenlijk beter dan de Z-itch....Als men doet wat er op de verpakking staat krijg je paard over 8 weken met Tectonik 520 mg permithrin binnen en bij de Z-itch maarliefst 12800 mg. Dat is 24keer zoveel! (of ik moet een rekenfout hebben gemaakt) EDIT ik kom op verschillende sites verschillende waardes tegen voor Tectonik. Als ik vanavond op stal kom zal ik eens op de verpakking kijken....wordt vervolgd
xMathilde schreef:Wellicht hebben de verschillen te maken met de samenstelling van de stof? Of het een pure stof is of er een dragerstof oid aan vast zit. Geen idee hoor ben geen scheikundige eerlijk gezegd.
Dan heb ik het over het aantal ml die je mag toedienen.