chico_lama schreef:Laat je niet gek maken!
Al was de media hier niet zo in opgedoken was meer dan 80% van de mensen veel rustiger geweest.
Wij zijn vandaag naar da. geweest met paard en meteen gevraagd hoeverre het nou echt zo erg is dit jaar.
nou ze konden ons vertellen dat het niet erger is dan andere jaren!! en zelfs nog niet eens een echt bevestigd bedrijf is met rhino (kopvannoordholland) alleen geruchten en vermoedens maar deze zijn niet bevestigd!
vorig jaar waren er hier in straal van 25 km. 4 verschilende bedrijven met rhino.
Niet eens. Als het om rhino gaat, gaat het vaak om de verkoudheidsvariant of de abortusvariant. De laatste vind ik uiteraard heel erg voor de merriehouders, maar aangezien ik zelf niet fok kunnen beide varianten me niet erg ondersteboven helpen.
Dit jaar gaat het om de neurologische variant en daarmee heb ik wel een probleem. Niemand wil zijn paard verlamd zien raken en daarna zien sterven en er is geen enkele manier om het te voorkomen (enten ofzo). Zoiets moet je niet bagatelliseren. Ik wens de personen die momenteel vechten voor de levens van hun paarden dan ook heel erg veel sterkte.