Mimimi schreef:Mijn da vindt dat de medicatie ook zwaar voor zijn lichaam is. Maar als ik het echt wil dan is die keuze aan mij. Ik ben me aan het inlezen en verdiepen of ik toch tegen het advies van de da in pergolide wil gaan geven. Om het geld gaat het niet. Hij is nu nog heel vrolijk en heeft alleen moeite om op gewicht te blijven. Vandaar dat ik vroeg of er nog aanvullingen zijn op zijn voeding, buiten medicatie om.
Als je nu een matige dosis pergolide gaat geven, voorkom je ook dat alle nare symptomen om de hoek komen kijken, dat is beter dan dat je er 1 voor 1 door overvallen wordt en dat dan weer moet rechtbreien. Beter voorkomen dan moeilijk herstellen. Je geeft al wel provarium breeding dat scheelt natuurlijk wel.
Hoe zwaar is je paard, wat voor ras is het en zijn er echt dingen waar hij last van heeft? Bijv veel drinken, plassen en of zweten, vieze neus, vieze ogen, ingevallen spieren, onregelmatiger/zwakker in de achterhand, vacht, longontsteking, huidproblemen die je misschien nu nog niet in relatie hebt gezien tot de cushing??