[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 08:39

ik weet dat als ik dat bij appie zou doen hij de hele tijd gaat lopen flehmen :P
volgens mij moest het ook alleen maar in de neus hoor, en niet er op?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 08:44

mirgino schreef:
kom net van stal en hij gaat super!

op de wei word hij vrijer en springt nu over de greppels heen naar het andere stuk
eerst liep hij om ,wij ook met uit de wei halen
hij knort al als hij me op de dijk aan ziet komen <3
laat zich makkelijk pakken
zijn rug gaat er steeds beter uitzien, de bobbels zijn zo goed als weg,ongelooflijk :wow: hij loopt er al vanaf nov mee
en de osteo kon er niets mee en nu met druppels en multi milk verdwijnen ze :D

ik heb nu echt al een ander paard dan 4 weken geleden :j

hopelijk gaat het steeds beter en kan ik er dit jaar nog op rijden *\o/*

*\o/* Ik ben heel blij voor jullie!!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 08:51

Amanda schreef:
Zeker :j
Maar waar kan ik die vinden? :+
En gebeurt dat aan de hand van bijvoorbeeld een haar-analyse?

Nee, daar kun je namelijk niet een volledig beeld mee krijgen.

Een arts of therapeut met een Lecherantenne komt bij je paard en meet hem met het instrument helemaal door. Alle organen komen aan bod, blokkades, virussen, bacterieen, schimmels... eigenlijk alles. Mits je iemand hebt die daar ook op kan meten. Niet iedere therapeut heeft een complete lijst me alle frequenties voor elke kwaal/probleem. Je moet dus iemand zoeken die dit kan. Op bokt loopt er volgens mij een topic over waar die te vinden zijn in Ned.
Als je niet te ver uit de buurt woont zou je ook kontakt op kunnen nemen met mijn therapeute (en die van Mirgino en Superroos). Dan kun je haar om advies vragen. Ik weet zeker dat ze jouw paard kan helpen ;) Ze woont in Elst (Utr.), moet je zelf even kijken hoe ver reizen dat voor haar is. Ze houdt max. 1,5 uur reistijd aan.

Daihyo

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:45

Heb je contactgegevens van haar?
Mag ook via pb :D
Kan in ieder geval even contact opnemen wat de mogelijkheden zijn.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:04

hoi,

deze ;)
het is op de foto`s niet heel goed te zien maar ze waren best fors
Afbeelding
Afbeelding

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:45

Dat zijn idd beste bulten zeg!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:22

en omdat hij er last van het ,liet hij bij het elkaar wassen de fries ook op die plek bijten
en liep er vanaf de ruggengraat naar beneden aan beide zijdes ook een verdikking
ook deze word al zachter en kleiner

ik smeer het ook op zijn voorbeen waar hij ooit iets aan zijn pees gehad heeft daar zit een verdikking en ook deze word al minder
die multi milk is super goed spul! :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 18:29

Fijn dat'ie multi-milk zo goed werkt! Hoe gaat het nu met dat been /voet waar hij mss aan geopereerd moest worden volgens de kliniek?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:48

ze hadden tijdens foto`s maken toen hij bevangen was een los botstukje gezien in het koot gewricht
en omdat hij onverklaarbaar kreupel was ineens ging hij in eerste instantie ervan uit dat het daardoor kwam

maar hij loopt weer goed en dan opereren ze niet
het zit er waarschijnlijk al jaren

maar het wel aan datzelfde been waar een verdikking op de pees zit
ik denk dat hij ooit iets gehad heeft aan dat been en daar dus een pees blessure heeft gehad
al zeiden de vorige eigenaren dat hij nooit wat gehad heeft :+

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 08:37

mirgino schreef:
ze hadden tijdens foto`s maken toen hij bevangen was een los botstukje gezien in het koot gewricht
en omdat hij onverklaarbaar kreupel was ineens ging hij in eerste instantie ervan uit dat het daardoor kwam

maar hij loopt weer goed en dan opereren ze niet
het zit er waarschijnlijk al jaren

maar het wel aan datzelfde been waar een verdikking op de pees zit
ik denk dat hij ooit iets gehad heeft aan dat been en daar dus een pees blessure heeft gehad
al zeiden de vorige eigenaren dat hij nooit wat gehad heeft :+

Ik vroeg me eigenlijk af wat mijn therapeut op die plek had gevonden en of zij dat ging behandelen?

Fijne vorige eigenaren :+

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 09:51

Sylvia is wel met de Lecher erlangs gegaan maar het was bijna genezen
en dat klopt omdat hij er niet kreupel op is, en waarom hij nu zo kreupel was in de kliniek is mij een raadsel :?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:23

Fijn dat het al bijna genezen is ;)

Niek die geeft af en toe weer een knikje ;( ben alsdedood dat hij weer zo heftig begint als de vorige keer.
Zijn maatje loopt op het moment met een Staphylococcen infectie (uit zich in mok) dus ik ben bang dat dat er wat mee te maken heeft.
mijn therapeut morgen maar even bellen, wil niet wachten totdat het erger wordt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:28

ik zag appie vanmiddag ook weer schudden, niet in de bak tijdens het werk,maar wel in het land.
maar kon ook zijn dat er toch wat vliegen hem in de weg zaten want die waren er vandaag flink veel

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:29

Mijn neus zit overigens ook al weer potdicht maar ben niet verkouden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:41

valt me de laatste tijd ook op dat er bij ons ook best wel wat paarden staan te hoesten.
niet steeds,maar ik hoor toch regelmatig wel een kuchje.het is ook nog zo droog steeds he?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:34

Dat is wel vreemd. Mss een virus ofzo?!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 12:38

Heb het pakketje afgeleverd, nu afwachten wat ze kan vinden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 12:40

nee geen virus hoor,maar het is erg droog bij ons.
veel zand ook wat rondwaait.
alhoewel het net echt vreselijk hard geregent heeft,dus scheelt dat weer in het stof

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 16:15

Tot nog toe valt het vandaag heel erg mee :? snap er werkelijk geen hol van.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 16:40

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:10

Hoi! Ik meld me hier ook ....

Onze ruin heeft overdag met grazen erg last van kriebels aan zijn neus. Hij loopt dan met zijn hoofd te schudden en zijn neus af te vegen aan de grond of zijn voorbeen, en hij proest heel veel en heel hard.
Als hij 's middags een uurtje in de wei staat wordt het steeds erger.

Als het kouder of nat weer is, of 's morgens heel vroeg en 's avonds later op de avond, heeft hij er in dezelfde wei veel minder last van of zelfs helemaal niet.
Er is niets te zien aan zijn neus, lippen of tandvlees.

Zodra zijn hoofd omhoog is, is het over, dus we hebben er ook geen last van tijdens het werken en rijden.

Ik snap alleen niet wat dit gekriebel nou veroorzaakt ... en wat ik er aan kan doen!?
We hebben al een vliegenmasker met neusflap geprobeerd en een neusflap met UV-bescherming, maar dat maakt geen verschil.

Hij schudt niet met zijn hoofd als het omhoog is en kan dus gewoon gereden worden. Het is alleen een groot probleem tijdens het grazen.

Vandaag van de DA nostrilvet en allergie spray gekregen om te gebruiken, moet 1 uur voor de weidegang ingespoten worden.

Wie herkent ons probleem, dus zo'n reactie van kriebeligheid en slaan met het hoofd alleen tijdens het grazen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 08:45

appie doet dat alleen als hij in hoog gras staat waar bloeiaren in zitten..dus graszaad.
dan proest hij veel en wrijft met zijn neus en lippen over de grond of zijn benen.

ik doe daar niks aan,misschien raar,maar ik kan niet aan hem zien dat hij daar last van heeft of boos van word.
dus laat ik het zo.....
stata je paard in kort gras of in lang gras?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:04

ellepel schreef:
appie doet dat alleen als hij in hoog gras staat waar bloeiaren in zitten..dus graszaad.
dan proest hij veel en wrijft met zijn neus en lippen over de grond of zijn benen.

ik doe daar niks aan,misschien raar,maar ik kan niet aan hem zien dat hij daar last van heeft of boos van word.
dus laat ik het zo.....
stata je paard in kort gras of in lang gras?

Kort gras, er staan wel boterbloemplantjes in.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:40

ik zie hier nou al een aantal keer dat er nostrilvet gebruikt word!
wat zijn jullie ervaringen hierover en hoe reageert het paard op de neusspray tijdens het sprayen?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:37

Ik heb de uitslag van Niek. Het was idd de bacterie die de Shet bij zich draagt. Het zat alleen nog in zijn neus en nog niet in het hele lichaam. Maar we gaan hem wel behandelen en daarbij krijgt hij ook wat extra's voor zijn weerstand. Moet iedere dag collodiaalzilver gaan geven.

Heb het nog over de Spirulina gevraagd. Ze raadt het af omdat het voornamelijk inwerkt op de schildklier. Aangezien we Niek zo ver hebben dat alles een beetje in balans is is dat geen goed middel voor hem.
Het wordt ook voorgeschreven voor mensen die willen afvallen omdat de stofwisseling dus veel sneller gaat werken.