Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jotoma schreef:Of er chemische toevoegingen in zitten hangt af van welk product je koopt. Lees dus de ingredienten even door.
Als ik google kom ik 1 bokt topic tegen waar een paard een allergische reactie krijgt, maar dat kan altijd gebeuren.
Verder waarschuwt onderstaande site er wel voor dat het kan irriteren en niet op gevoelige huid mag. Dan hebben we het over de pure variant en waarschijnlijk in hoge concventratie:
http://www.aromatherapie-info.com/citro ... -olie.html
Ik houd altijd dit lijstje aan wat niét in het product mag zitten omdat ze irriteren of kunnen bleken bijv;
Parfum – Alle soorten alcohol (tenzij helemaal onderaan de ingrediëntlijst/ behalve die met de toevoeging cetyl, stearyl, cetearyl en lanolin) – Balsam of Peru – Bergamot – Cinnamic acid – Mintachtige stoffen – Eucalyptus – Kamfer – Citrusachtige stoffen – Lavendel – Geranium – Methylisothiazolinone – Tea tree olie – Witch hazel – Ylang ylang – Oxybenzone – PABA – Propylene glycol – Sodium lauryl sulfaat – Methyl nicotinate – Synthetische kleurstoffen – Aceton
Zinzi_jewel schreef:Ik geef de PUUR allergie druppels sinds begin maart .
We hebben echt al knutten . Hoge druk normaal met knutten maar dame schuurt nog niet . En staat zonder deken enkele uren per dag buiten ...
Nooit gedacht dat iets als dit enigszins zou werken .
Maar ik doe ermee door deze zomer
tiwi1969 schreef:Dat is zachtgezegd vet balen Maralyn!
Het kan ook fijn zijn om juist afleiding te zoeken bij je paard, je erin vast te bijten eindelijk die ellendige jeuk onder de duim te houden. Veel fijner voor je paard ook.
Je hoeft ons niet op de hoogte te houden van je vorderingen, Bokt verplicht je tot niets, maar je paard heeft er recht op!
Overigens ben ik meervoudig ervaringsdeskundige....
Sterkte ermee!
assebassie schreef:Sterkte Maralyn, niet leuk dit!
Producten van PUUR zijn best goed hoor, heb ik ook veel gebruikt.
En aan de kust is meestal wind, soms veel wind!, daar houden insecten niet van, (paarden soms ook niet!) en ook minder hoge pieken en dalen in temperatuur, dus minder uitbarstingen van vliegend gespuis!.
Ik rij ook vaak op 't slik (bodem oosterschelde bij laag water) of langs de zeedijken en daar zijn echt geen beestjes, ook niet als 't erg warm is, jammer genoeg dan wel veel mensen en honden.
Die weten ook dat daar geen vervelende steekbeesten zijn, nou ja wel kwallen, maar die kunnen niet vliegen haha.
[ [url=m/v49NqB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zinzi_jewel schreef:Heb zojuist een nieuw flesje Puur allergie besteld .
Ondanks dat er echt wel al knutten zijn tot nu al bijna 2 weken zonder deken buiten .
Als de knutten komen wil ze wel graag naar stal . En staat wat te schudden met d'r hoofd maar wil niet meer gaan schuren op stal .
En toen ze eenmaal minimaal een keer we wat schuurdde heb ik wat Derfen clear gesmeerd .
En ze valt normaal wel in de categorie flinke eczemer .
Manen en staart kaal tot bloedens toe .
Heb met de gsm in de handen gestaan om haar uit haar lijden te verlossen 3 jaar terug .
Toen werd t winter en ging t beter . Heb haar toen laten dekken omdat ze tijdens dracht en zogen weinig jeuk had jaren eerder .
En nu wordt haar baby bijna 1 .
Overigens is het geen erfelijke eczeem want haar oudste dochter is nu 6 en nooit jeuk gehad anders had ik uiteraard niet nog eens gefokt met deze merrie
lissie_zigor schreef:Zinzi_jewel schreef:Heb zojuist een nieuw flesje Puur allergie besteld .
Ondanks dat er echt wel al knutten zijn tot nu al bijna 2 weken zonder deken buiten .
Als de knutten komen wil ze wel graag naar stal . En staat wat te schudden met d'r hoofd maar wil niet meer gaan schuren op stal .
En toen ze eenmaal minimaal een keer we wat schuurdde heb ik wat Derfen clear gesmeerd .
En ze valt normaal wel in de categorie flinke eczemer .
Manen en staart kaal tot bloedens toe .
Heb met de gsm in de handen gestaan om haar uit haar lijden te verlossen 3 jaar terug .
Toen werd t winter en ging t beter . Heb haar toen laten dekken omdat ze tijdens dracht en zogen weinig jeuk had jaren eerder .
En nu wordt haar baby bijna 1 .
Overigens is het geen erfelijke eczeem want haar oudste dochter is nu 6 en nooit jeuk gehad anders had ik uiteraard niet nog eens gefokt met deze merrie
Goede ervaring met puur allergie of begin je nu voor het eerst?