[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:54

Ik geef de PUUR allergie druppels sinds begin maart .
We hebben echt al knutten . Hoge druk normaal met knutten maar dame schuurt nog niet . En staat zonder deken enkele uren per dag buiten ...
Nooit gedacht dat iets als dit enigszins zou werken .
Maar ik doe ermee door deze zomer

xMathilde

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:11

Mijn DA raad het gebruik van Butox af voor paarden maar Z itch was hij wel positief over, dus dat ga ik dit seizoen eens proberen. Verder was gelukkig alles goed met zijn vitamientjes, dat scheelt toch weer.

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 00:42

Jotoma schreef:
Of er chemische toevoegingen in zitten hangt af van welk product je koopt. Lees dus de ingredienten even door.
Als ik google kom ik 1 bokt topic tegen waar een paard een allergische reactie krijgt, maar dat kan altijd gebeuren.

Verder waarschuwt onderstaande site er wel voor dat het kan irriteren en niet op gevoelige huid mag. Dan hebben we het over de pure variant en waarschijnlijk in hoge concventratie:
http://www.aromatherapie-info.com/citro ... -olie.html

Ik houd altijd dit lijstje aan wat niét in het product mag zitten omdat ze irriteren of kunnen bleken bijv;
Parfum – Alle soorten alcohol (tenzij helemaal onderaan de ingrediëntlijst/ behalve die met de toevoeging cetyl, stearyl, cetearyl en lanolin) – Balsam of Peru – Bergamot – Cinnamic acid – Mintachtige stoffen – Eucalyptus – Kamfer – Citrusachtige stoffen – Lavendel – Geranium – Methylisothiazolinone – Tea tree olie – Witch hazel – Ylang ylang – Oxybenzone – PABA – Propylene glycol – Sodium lauryl sulfaat – Methyl nicotinate – Synthetische kleurstoffen – Aceton

Bedankt voor de info!! :)

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 00:47

Zinzi_jewel schreef:
Ik geef de PUUR allergie druppels sinds begin maart .
We hebben echt al knutten . Hoge druk normaal met knutten maar dame schuurt nog niet . En staat zonder deken enkele uren per dag buiten ...
Nooit gedacht dat iets als dit enigszins zou werken .
Maar ik doe ermee door deze zomer

Oh goed nieuws dus! Ik hoop dat het bij die van mij ook werkt hij krijgt het nu sinds een paar dagen en heeft nog geen allergische reactie gehad op de druppels dus ik ben al lang blij xD haha
Ik ga er ook gewoon mee door ben erg benieuwd!

Weet iemand waar het aan ligt dat paarden aan de kust geen/ minder last hebben van ZE?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 01:16

We hebben hier minder knutjes...

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 08:43

Helaas moet ik melden dat ik de komende tijd niet in staat ben om iets te proberen.
Tot mijn spijt is mijn relatie vast gelopen.
Erg vervelend... Dit betekend dat ik op zoek moet en ga naar een eigen plekje voor mezelf.

Hierdoor krijg ik het de komende tijd erg druk.
Dank voor het begrip

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 08:49

Wat vervelend sterkte

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:09

He bah,ja dan heb je wel even wat anders aan je hoofd! :(:)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:22

Ach Maralyn toch, heel veel sterkte!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:22

Dat is zachtgezegd vet balen Maralyn!

Het kan ook fijn zijn om juist afleiding te zoeken bij je paard, je erin vast te bijten eindelijk die ellendige jeuk onder de duim te houden. Veel fijner voor je paard ook.
Je hoeft ons niet op de hoogte te houden van je vorderingen, Bokt verplicht je tot niets, maar je paard heeft er recht op!
Overigens ben ik meervoudig ervaringsdeskundige....

Sterkte ermee!

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:12

Aaah wat erg! Sterkte ermee! Waar zoek je een plekje? Misschien kunnen we je helpen

Zigor heeft sinds kort ook jeuk en wondjes op zijn hoofd? Is dat ZE of wat anders? Kan ZE wel op zn hoofd zitten?

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:14

papagroom schreef:
We hebben hier minder knutjes...

Ooh oke waar ligt dat aan weet je dat?

Ik ga binnenkort voor het eerst een strandrit met hem doen zou dat helpen voor zn ZE een dagje:p

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:21

Wij hebben ook minder knutten , de paarden staan op open weide, is maar een hele kleine rand met bomen.
Dus dat scheelt, geen sloten rondom.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:52

Sterkte Maralyn, niet leuk dit!

Producten van PUUR zijn best goed hoor, heb ik ook veel gebruikt.

En aan de kust is meestal wind, soms veel wind!, daar houden insecten niet van, (paarden soms ook niet!) en ook minder hoge pieken en dalen in temperatuur, dus minder uitbarstingen van vliegend gespuis!.
Ik rij ook vaak op 't slik (bodem oosterschelde bij laag water) of langs de zeedijken en daar zijn echt geen beestjes, ook niet als 't erg warm is, jammer genoeg dan wel veel mensen en honden |( .
Die weten ook dat daar geen vervelende steekbeesten zijn, nou ja wel kwallen, maar die kunnen niet vliegen haha.

Afbeelding

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 13:00

tiwi1969 schreef:
Dat is zachtgezegd vet balen Maralyn!

Het kan ook fijn zijn om juist afleiding te zoeken bij je paard, je erin vast te bijten eindelijk die ellendige jeuk onder de duim te houden. Veel fijner voor je paard ook.
Je hoeft ons niet op de hoogte te houden van je vorderingen, Bokt verplicht je tot niets, maar je paard heeft er recht op!
Overigens ben ik meervoudig ervaringsdeskundige....

Sterkte ermee!

Klopt.
Haha ojee, meervoudig ervaringsderskundige, klinkt niet echt leuk!

Gelukkig heeft ze maar een milde vorm, dus wanhopig word ik er niet van.
Maar ik had het voor haar leuk gevonden om zónder deken naar buiten te kunnen.
Maar een jaar wachten gaat ze niet dood aan denk ik. (tenzij ze bezwijkt aan koliek ofzo... oei galgenhumor :') foei....)
Daarbij is het nog niet hoog zomer, wie weet waar ik dan met mijn hoofd zit (in iedergeval op mijn romp.)

Ondanks alles kan ik de humor hier en daar echt wel in zien.
En het gaat ook wel goed komen.

Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes, doet me goed dat te lezen.
Ach, en wat doesnt kill you makes you stronger...

Eerst maar men kop maar weer voor de studie zetten.
- Dan voor een baan.
Ehn... dan zien we wel weer.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:51

Heb zojuist een nieuw flesje Puur allergie besteld .
Ondanks dat er echt wel al knutten zijn tot nu al bijna 2 weken zonder deken buiten .
Als de knutten komen wil ze wel graag naar stal . En staat wat te schudden met d'r hoofd maar wil niet meer gaan schuren op stal .
En toen ze eenmaal minimaal een keer we wat schuurdde heb ik wat Derfen clear gesmeerd .
En ze valt normaal wel in de categorie flinke eczemer .
Manen en staart kaal tot bloedens toe .
Heb met de gsm in de handen gestaan om haar uit haar lijden te verlossen 3 jaar terug .
Toen werd t winter en ging t beter . Heb haar toen laten dekken omdat ze tijdens dracht en zogen weinig jeuk had jaren eerder .
En nu wordt haar baby bijna 1 .
Overigens is het geen erfelijke eczeem want haar oudste dochter is nu 6 en nooit jeuk gehad anders had ik uiteraard niet nog eens gefokt met deze merrie

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:38

assebassie schreef:
Sterkte Maralyn, niet leuk dit!

Producten van PUUR zijn best goed hoor, heb ik ook veel gebruikt.

En aan de kust is meestal wind, soms veel wind!, daar houden insecten niet van, (paarden soms ook niet!) en ook minder hoge pieken en dalen in temperatuur, dus minder uitbarstingen van vliegend gespuis!.
Ik rij ook vaak op 't slik (bodem oosterschelde bij laag water) of langs de zeedijken en daar zijn echt geen beestjes, ook niet als 't erg warm is, jammer genoeg dan wel veel mensen en honden |( .
Die weten ook dat daar geen vervelende steekbeesten zijn, nou ja wel kwallen, maar die kunnen niet vliegen haha.

[ [url=m/v49NqB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie foto! Oooh ben echt jaloers als ik dat zie wauwwww

Tnx voor de info!

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:39

Zinzi_jewel schreef:
Ondanks dat er echt wel al knutten zijn tot nu al bijna 2 weken zonder deken buiten .
Als de knutten komen wil ze wel graag naar stal . En staat wat te schudden met d'r hoofd maar wil niet meer gaan schuren op stal .
En toen ze eenmaal minimaal een keer we wat schuurdde heb ik wat Derfen clear gesmeerd .
Heb met de gsm in de handen gestaan om haar uit haar lijden te verlossen 3 jaar terug .
Toen werd t winter en ging t beter . Heb haar toen laten dekken omdat ze tijdens dracht en zogen weinig jeuk had jaren eerder .
Overigens is het geen erfelijke eczeem want haar oudste dochter is nu 6 en nooit jeuk gehad anders had ik uiteraard niet nog eens gefokt met deze merrie

Goede ervaring met puur allergie of begin je nu voor het eerst?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 06:59

lissie_zigor schreef:
Zinzi_jewel schreef:

Goede ervaring met puur allergie of begin je nu voor het eerst?

Dit wordt mijn 2e flesje , ben ergens begin maart begonnen .
En tot heden geen jeuk . Ze staat zonder deken buiten . Van smorgens 9 tot ca 16.00 u smiddags .
Ze gaat om uur of 8 wel half uurtje in de molen . En normaal werk ik haar nog in de avond . Nu even niet omdat ik zelf een blessure heb . En dit terwijl we wel in een druk gebied zitten qua muggen .
Genoeg bos en zelfs een beek langs de weilanden .
Ook t gras is sappig genoeg . Ze heeft geen vers weiland want van de winter heeft ze ook in dat land gelopen .
Ze staat momenteel alleen in die weide en die is veel te groot voor 1 paard .
Straks als haar dochter hersteld is van de beenwond komt die er bij in .
Ja mijn 1e ervaringen met allergie druppels zijn goed .

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 09:38

xMathilde schreef:
Mijn DA raad het gebruik van Butox af voor paarden maar Z itch was hij wel positief over, dus dat ga ik dit seizoen eens proberen. Verder was gelukkig alles goed met zijn vitamientjes, dat scheelt toch weer.

Heeft hij ook gezegd waarom hij Butox af raadt?

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:04

Op dit moment krijgt mijn paard druppels voor haar lymfe en nieren, maar als die kuur afgelopen is wil ik doorgaan met andere druppels.
Nu lees ik hier dat jullie Puur allergie gebruiken. Ik zag ook Puur Culico. Heeft iemand hier ervaring mee?

friesvamke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:22

Mijn derfen is bijna op dus ik wilde nieuwe bestellen. Maar wat is nu het verschil tussen de gewone lotion, de soft en de crème? Welke gebruiken jullie?

Heb geen ervaring met de druppeltjes van puur, ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:34

ik gebruik voor het eerst dit jaar puur culico .heb idee dat hij iets meer jeuk heeft :( maar dat schijnt erbij te horen .heb ook net maar puur allergie besteld omdat erbij te gaan gebruiken .Hoe doen jullie dat allebei tegelijk achterelkaar erin? Hij vindt het al niet lekker die culico laat staan 2 van die vieze dingen achterelkaar .En moet hij dan ook half uurtje niet eten na die allergie? Dit waren ff mijn vraagjes

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:37

jeetje wat een goed nieuws allemaal!! (wbt eczeem dan) Sterkte Maralyn!

Hier een dame die weer mooi langzaam aan het trainen/afvallen is. Dus dan is haar huid meteen ook een stuk rustiger.
De hengstenvlecht onder de deken werkt ook heel goed! Tot nu toe geen vette manen. En geen creme gebruikt nog...
Haar staart was en smeer ik wel in.

Die dagen met die heerlijke harde wind, dat was wel heel fijn!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:52

ik heb echt 1 klein stukje manen dat wat droog is e eenvoudig uitvalt in de zomer.
Zou het helpen om daar uiercreme te smeren?