[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:08

Ik vond het voordeel vooral dat het vooraan aan de hals opengaat met sluitingen, ik ben geen fan van over de hals trekken ... Ik heb zo'n halsdeken van Ivanhoe wat hij in het najaar nog opgehad heeft, maar hij was er niet gek op dat dat steeds over zijn hoofd moet. Jullie doen me nu wel twijfelen ... Het is voor een ander paard dus misschien ligt zijn 'hittegrens' lager... nu weet ik het helemaal niet meer 8)7

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:15

finnens schreef:
mijn pony zweet ook nooit onder de RSIH, ik vindt het echt een super deken!

Hier hetzelfde :)

Marvel

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:41

Die van mij zweet wel onder de rsih. Vond dat ook wat tegenvallen.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:43

Tja, de mijne op dagen dat het 35+ is misschien wel, maar dan zou hij ook zweten zonder deken :) Maar hij kiest er zelf voor om midden in de zon te staan grazen ipv in de schaduw, dus het zal wel meevallen :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:47

Nou die van mij komt met 35 graden blazend aan op stal..

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:59

Even een tipje, bij EJ hebben ze vanaf nu tot en met 5 maart 20% korting op dekens, ook op exceemdekens!

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:15

Barbara88 schreef:
Even een tipje, bij EJ hebben ze vanaf nu tot en met 5 maart 20% korting op dekens, ook op exceemdekens!

goeie tip, ik heb nog een vliegen uitrij deken nodig :D

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:28

Ik heb nog een vraagje, misschien staat het al ergens maar dan moet ik 200 blz gaan doorlezen :o
geven jullie de eczeem paarden ook ander/extra voer wat ook helpt tegen de eczeem?
de zomer eczeem is bij mijn paard al heel erg verminderd sinds hij bij mij is (3,5 jaar geleden kwam hij bij mij), toen hij kwam schuurde hij helemaal tot bloedens toe en vorig jaar heeft hij eigenlijk helemaal geen bloed gehad maar hij schuurt wel een groot gedeelte van de manen eraf. hij stond eerst altijd op een groot weiland met veel gras en nu heeft hij bijna geen gras en kan de hele dag hooi eten, dat heeft al heel veel geholpen.
ik weet dat je zomereczeem voor een groot gedeelte op kunt lossen met voedsel, maar wat geven jullie precies? en werkt het ook echt goed?

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:20

Bij het voer moet je gewoon op het zetmeel/suiker gehalte letten.
Ik voer die van mij marstall force met wat pavo Care4Life, anders vind hij het niet zo lekker.
Vorig jaar marstall force + dieetmix gevoerd.
Zo krijgt hij wel genoeg vitamine en mineralen binnen maar weinig zetmeel/suiker.

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:25

Zijn er hier in het topic toevallig nog mensen die vorig jaar de boviclip/ auraplak geprobeerd hebben?
Heb toen het topic wel gevolgd maar ben wel benieuwd naar de ervaringen i.v.m de eczeem.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:46

Ik ga dit jaar proberen met zeohorse feed.
hoop dat ze minder jeuk heeft komend zomer.
staat onder een rambo protector met hals maar wel 24 uur buiten voor het eerst.

verder de freizeit van marstall en met dagen dat ze gewerkt heeft krijgt ze de champion erbij.

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:55

_KaWi_ schreef:
Zijn er hier in het topic toevallig nog mensen die vorig jaar de boviclip/ auraplak geprobeerd hebben?
Heb toen het topic wel gevolgd maar ben wel benieuwd naar de ervaringen i.v.m de eczeem.
uuuuhhhhhhh zijn dat die dingen wat je in de buurt van de manen moet hangen en staart ?????/ vond het ondingen en volgens mij 2 dagen eraan gemaakt en toen in de prullebak :j

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 23:02

Ja die dingen!
Ik wilde ze eigenlijk deze zomer eens gaan uitproberen :+ .

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 23:31

liljebo schreef:
Die heb ik idd ook gezien, maar ook al gehoord dat het kwalitatief niet veel is. En de shet is nogal een sloopmonster. Denk dat zo'n deken dan nog geen seizoen vol houdt.

http://www.horseshopinternational.nl/in ... 5-165.html

Deze deken heb ik al jaaaaren voor mijn fjord en wil echt niets anders meer. Ik vind hem juist erg stevig en mooie pasvorm. De stof is mooi stevig en iets dikkere kwaliteit, maar niet heel warm en ademt mooi.
Ik heb ook andere dekens gepast op mijn fjord, maar kwam toch weer terug bij de Everline.
Ik koop geen andere eczeemdekens meer!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 07:57

_tarja_ schreef:
liljebo schreef:
Die heb ik idd ook gezien, maar ook al gehoord dat het kwalitatief niet veel is. En de shet is nogal een sloopmonster. Denk dat zo'n deken dan nog geen seizoen vol houdt.

http://www.horseshopinternational.nl/in ... 5-165.html

Deze deken heb ik al jaaaaren voor mijn fjord en wil echt niets anders meer. Ik vind hem juist erg stevig en mooie pasvorm. De stof is mooi stevig en iets dikkere kwaliteit, maar niet heel warm en ademt mooi.
Ik heb ook andere dekens gepast op mijn fjord, maar kwam toch weer terug bij de Everline.
Ik koop geen andere eczeemdekens meer!

ah ok, ik had gehoord dat hij erg snel kapot was. Maar het is tot dusver de enige waarvan de maat goed is en die zonwerend is (behalve dan die van Ooteman, maar daarvan klopt boven- en onderlijn niet met die van mijn ukkie)

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:12

_KaWi_ schreef:

Ik heb er vorig jaar naar geinformeerd, maar volgens onze veearts werkt de boviclip doordat koeien met hun tong over hun rug likken en de boviclip/auriplak (aan de oornummers) hierlangs strijkt en in het lichaam trekt. Bij paarden zou dit niet werken omdat het alleen écht in contact moet komen met het lijf en speeksel.. Dat is mij verteld tenminste. Maar Epplejeck had toch ook zoiets voor paarden? Misschien dat de werking daarvan anders is?

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 22:43

Inge_Zorro schreef:
_KaWi_ schreef:

Ik heb er vorig jaar naar geinformeerd, maar volgens onze veearts werkt de boviclip doordat koeien met hun tong over hun rug likken en de boviclip/auriplak (aan de oornummers) hierlangs strijkt en in het lichaam trekt. Bij paarden zou dit niet werken omdat het alleen écht in contact moet komen met het lijf en speeksel.. Dat is mij verteld tenminste. Maar Epplejeck had toch ook zoiets voor paarden? Misschien dat de werking daarvan anders is?

Thanks voor je antwoord, ik ga er nog even naar informeren bij mijn DA.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 22:46

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 14:51

ik heb wel die boviclips vorig jaar besteld
voordeel
- goedkoop
- heel veel minder vliegen bij ogen enzo

nadeel
- je moet het vastmaken mijne hebben geen halster dus vlocht het aan de manen/voorpluk gevolg die werd op den duur wel pak minder vol
- qua zomerexzeem vond ik het niet zo helpen bij de pony
- stat voor geen meter zo n klip zijn nogbest groot als ik thuis ben zal ik eens zien voor een foto

weet nog niet of ik het vlgend jaar ga gebruiken voor de vliegen vond ik het echt wezelijk verschil en houdt niet zo van die maskers enzo dus dat vond ik zeker fijn aan. Alleen echt lelijk en zonde van wat haren uiteraard

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 22:42

Binnenkort kunnen we de dekens weer uit de kast halen,mijn pony krijgt hem maart ook weer op.ik heb voor mijn tinker een rambo sweet itch hoody gehad,ik vind jammer dat er geen goede buikflap op zit.de pony die ik nu heb heeft een ivanhoe en premiere en heel tevreden voor haar zijn deze dekens zeker goed,alleen jammer van de korte hals van de premiere dekentjes.dit jaar ga ik ook een uier beschermer proberen van boett.dit is de enige plek waar ze mijn pony echt enorm vervelen en dat helaas ook niet bedekt is

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:10

Mijn haflinger heeft gewoon een halster om dus kan hem daar aan hangen.
En eentje in zijn staart vlechten.
Ik denk dat ik het gewoon ga proberen, zo duur zijn ze niet.
Dus als het niks is gaan de weer weg :D

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 01:45

@liljebo, ik heb er eentje van http://www.dinkyrugs.co.uk (tackandturnout)
http://www.tackandturnout.co.uk/epages/ ... anms-29-wh

Het is waarschijnlijk geen superkwaliteit, maar past wel goed en ook niet erg duur.
Mijn shet heeft hem eind vorig jaar een week of vier omgehad. De clipjes van de staartriempjes waren vrij snel stuk maar verder ben ik er wel tevreden over. Vind het erg fijn dat er een elastiek bij de oren zit zodat hij niet naar achter glijdt over de nek.

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 13:26

Ik sluit me hier ook aan! Nou kwam ik net iets tegen op internet en vraag me af wat jullie daarvan denken.
Een andere mogelijkheid van behandeling is om het paard een dubbele dosis enting tegen schimmel te geven. Deze enting wordt gegeven in 2 keer. Tussen beide entingen zit ongeveer 10 dagen. De enting bestaat uit het middel Insol Dermatophyton. Een bijwerking van deze enting is dat de eczeemklachten minder worden of zelfs verdwijnen. 95% van de paarden die deze entingen krijgen heeft baat bij deze behandeling.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 13:36

Ben wel benieuwd naar je bron en naar meerdere ervaringen. Als dit echt werkt, zou dat betekenen een oplossing voor ZE..

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:11

http://www.bokt.nl/wiki/Zomereczeem

Las het op de wiki van bokt.
Daarom dat ik het ook hier plaats, om ervaringen van andere te horen! Want als dit echt werkt, dan weet ik wel wat ik ga doen!