Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aukelizzy schreef:Beetje brutale vraag misschien, maar er is zeker niemand die iets heeft liggen wat ik over kan nemen he?Zag dat de levertijd op kan lopen tot 10 dagen en aangezien de merrie zo slecht is is het noodzaak dat ik zo snel mogelijk start.
ohio schreef:Aukelizzy schreef:Beetje brutale vraag misschien, maar er is zeker niemand die iets heeft liggen wat ik over kan nemen he?Zag dat de levertijd op kan lopen tot 10 dagen en aangezien de merrie zo slecht is is het noodzaak dat ik zo snel mogelijk start.
hoi, ik verwacht deze week mijn bestelling 30 spuiten van abler.com ik heb ze niet nodig dus je mag die van mij over nemen!
LiiNd_Y schreef:Vraagje, kunnen maagzweren gaskoliek veroorzaken? Mijn paard stond gisteren met gaskoliek. Gisteravond om half 12 dierenarts er ook weer bij gehad dat het weer terug was. Als het nu weer terugkomt wordt er bloed getrokken om te kijken of er ontstekingen zijn. Heb het gevoel dat ze hier al langer tegenaan hinkt, omdat ze de ze niet altijd energiek is en laatst beet ze zo in m'n elleboog toen ik haar halster af wilde doen, heeft ze nog nooit eerder gedaan.
ohio schreef:Aukelizzy schreef:Beetje brutale vraag misschien, maar er is zeker niemand die iets heeft liggen wat ik over kan nemen he?Zag dat de levertijd op kan lopen tot 10 dagen en aangezien de merrie zo slecht is is het noodzaak dat ik zo snel mogelijk start.
hoi, ik verwacht deze week mijn bestelling 30 spuiten van abler.com ik heb ze niet nodig dus je mag die van mij over nemen!
Koekie73 schreef:Ik heb even een vraagje; mijn dochter heeft sinds 1 november een nieuwe pony.
Pony had een klein beetje singelnijd. Dus na een nieuw zadel (via een zadelmaker) de osteopaat er bij gehad, naar de tandarts geweest.
Nu vakt het me op dat ze wat ingevallen raakt bij haar flanken. Ze krijgt nu nog meer ruwvoer (niet onbeperkt maar 4x een flinke berg per dag). Wij voeren haar ook bij met slobber en pavo vital (vitamine brok), naast brok die ze krijgt (2x 1/2e schep)
De afgelopen week staat ze dadelijks veel te geeuwen is ze de laatste weken in toenemende mate narrig als je haar aan wil singelen (en dat doen we al heel voorzichtig) De afgelopen paar dagen wordt ze ook heel narrig als we haar bij haar buik borstelen (oren plat, proberen te bijten) en staat ze dan te schrapen. Ook hoor ik heel vaak gerommel van haar darmen. Maar goed, dat gerommel en gegeeuw kan ook normaal zijn natuurlijk. (Geeuwen door ontspanning bijvoorbeeld)
Ik heb voor volgende week een afspraak op de kliniek gemaakt, maar ik vroeg me af of bovenstaande kan duiden op maagzweer? En waar moet ik op letten bij de kliniek volgende week, qua onderzoeken/behandeling?
Ik zou het fijner (minder stressvol voor de pony?) vinden trouwens als de dierenarts bij ons zou komen maar de voorrijdkosten zijn hoog, dus dit is dan handiger, ook als ze evt toch willen opvoelen.
Mijn gevoel zegt dat ze ergens last van heeft, misschien pijn heeft?
[***] schreef:Nickynicole, waarmee worden de darmen behandeld?
nickynicole schreef:[***] schreef:Nickynicole, waarmee worden de darmen behandeld?
Probiotica met levende gisten en homeopathische medicatie. Omdat de omeprazole alleen onvoldoende was om de maag te behandelen heeft hij aanvullende medicatie gehad. Deze was niet zo best voor de darmen. De medicatie was nodig maar heeft ook heel veel stuk gemaakt!
nickynicole schreef:We hebben donderdag een mesttransfusie gedaan samen met de dierenarts. Ik ben benieuwd wat daar de resultaten van zijn.
We hebben de mest van 2 "gezonde" paarden direct in de maag gebracht met als doel dat de goede bacteriën zich in de darmen gaan vestigen. Vroeger deden ze dat vaker bij paarden die ernstige diarree hadden of vaak koliek. Zelf zie ik de veulens dat ook doen, af en toe een hap mest van een ander paard tot zich nemen.