Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Maris schreef:Of misschien een osteopaat ( die weten waarschijnlijk meer van wervels en spieren dan de gemiddelde dierenarts , denk ik)
ellepel schreef:Dank je voor het meedenkenesgaroth, als hij het alleen onder het rijden doet is het toch echt wel iets wat te maken heeft met je harnachement of je rijstijl.
zit je hoofdstel niet te strak?

Maris schreef:Misschien is er de laatste tijd wat veranderd, wat eerder gewoon nog goed was ? Ik begreep dat je probleem ook van enkel de laatste tijd is ?
sta.Maris schreef:Als het idd alleen met rijden is vallen b.v. pollenallergie en een beknelde of geirriteerde zenuw al af.
Dus vaak is dan de oorzaak in het harnachement te zoeken of b.v. de tanden. Zadel van 6 jaar oud zou heel goed niet meer precies kunnen passen, ook al is het op maat gemaakt ( paarden veranderen zo vaak qua bespiering etc ).
Of je paard moet mega last hebben van de vliegen ?? Maar dat zou op de wei dan ook zo moeten zijn.
Amanda schreef:En Jim heeft echt jeuk. Schuurt met uitstappen op het harde ook met zijn neus over de grond.
Allergietest wees een stofallergie in combinatie met pollenallergie uit.
Tanden, harnachement en rijden is gewoon goed. Ostheopaat hoefde niet te behandelen, zo los was zijn rug.
Ik heb bij de veearts Nostrilvet neusspray besteld. Eens kijken wat dat gaat doen.
Ze heeft tot nu toe 1 paard in de praktijk waar het bij gebruikt wordt en er verder geen ervaring mee, maar ze wil het graag proberen.
hij loopt er al vanaf nov mee
singasong schreef:Amanda schreef:En Jim heeft echt jeuk. Schuurt met uitstappen op het harde ook met zijn neus over de grond.
Allergietest wees een stofallergie in combinatie met pollenallergie uit.
Tanden, harnachement en rijden is gewoon goed. Ostheopaat hoefde niet te behandelen, zo los was zijn rug.
Ik heb bij de veearts Nostrilvet neusspray besteld. Eens kijken wat dat gaat doen.
Ze heeft tot nu toe 1 paard in de praktijk waar het bij gebruikt wordt en er verder geen ervaring mee, maar ze wil het graag proberen.
Dat Nostrilvet legd een laagje op het slijmvlies in de neus zodat pollen/stof geen gelegenheid krijgen om te irriteren. Denk dat het best zal helpen maar je geneest het hier niet mee.
Houd in je achterhoofd dat die allergie een symptoom is en dat je op zoek moet naar de oorzaak.
Vaak zijn schimmels de oorzaak of een bacterie voor geirriteerde slijmvliezen. Slijmvliezen zitten ook in het lichaam, longen, darmen e.d. die zijn vaak ook aangetast.