Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Spiritdancer schreef:MissAmazone schreef:Petitie voor een meldplicht van Rhino!!
Tekenen alsjeblieft!
Ik zie wel dat de angst regeert hier.......en angst is een slechte raadgever! Denk eerst eens na over de gevolgen voordat je tekent....de overheid heeft er namelijk een handje van
om vaak onnodige regelgeving door te voeren om andere doelen te bereiken. De kans is heel groot wanneer de overheid hier op inspeelt dat mijn en uw rechten m.b.t het houden en transporteren van paarden worden ingeperkt, en nog meer regels worden verzonnen om u geld uit de zak te kloppen onder het mom van paardenwelzijn.
Daarnaast is het opvallend dat deze uitbraken altijd rond deze periode zijn.....we hebben een korte maar vrij koude periode achter de rug en net als bij mensen kan dat een reden zijn tot afname van de weerstand. Veel mensen krijgen na een vorst periode griep, het zal mij niets verbazen dat veel paarden die ooit drager zijn geworden in een andere periode nu uit zichzelf ziek worden en besmettelijk zijn voor andere paarden. Natuurlijk is het raadzaam om niet onnodig risico te lopen door het nemen van maatregelen, maar hoe zat het in de jaren hiervoor. Misschien zijn er ooit wel veel meer gevallen geweest waar men nooit iets van geweten heeft omdat het gewoon stil gehouden wordt?
deruijter schreef:In noord limburg is ook een veulen dood geboren door rhino, 2 kilometer van onze stal af. fijn is dat.
Tyke schreef:Denk het wel. Als ee hond biijvoorbeeld in contact komt met een paard die drager is en dan bij paard in stal komt tja zit dan in de haren. Lijkt mij van wel dus.
@chico_lama: ben het met je eens. MAar heb het idee omdat de kampioenschappen niet door gaan vanwege dit dat he groots in het nieuws gekomen is.
Tyke schreef:@chico_lama: ben het met je eens. MAar heb het idee omdat de kampioenschappen niet door gaan vanwege dit dat he groots in het nieuws gekomen is.
Tyke schreef:ik bagataliseer zeker niet. Maar iets te ver gaan is ook iets.
Baken het gebied af met een verbod om te rijden en niet het advies. Er zijn altijd mensen die denken valt mee en het is maar advies.
TJa ik denk ook nu het is maar advies en hier is het nog niet. Zit er kilometers vandaan. dus ik ga ook rijden. Er is namelijk geen verbod.
Komt er een geval vlak bij dan zet ik mijn paard ook thuis en kom ik het terrein ook niet meer af. Jammer dan dat ik niet meer kan rijden.
Martina67 schreef:http://www.omroepbrabant.nl/Uitzendingg ... 947&date=1
Ook op omroep brabant zojuist aandacht hiervoor.
In "Onder Ons"