Ik heb derfen bijna het hele seizoen gebruikt en mijn paard heeft heerlijk in dr blootje gelopen de hele zomer! En nog steeds haar manen en staart gaaf. Heel af en toe heeft ze geschuurd, maar dat is alleen omdat ik dan te lang had gewacht met het opbrengen.
Jammer dat het spul zo stinkt, maar dit is echt het enige en eerste spul wat zo goed werkt een aanrader wat mij betreft! Inmiddels begint ze weer op een teddybeer te lijken dit zal de eerst winter zijn waar ze uitkomt met lange manen en een voorpluk haha
Ik heb dit jaar een paard gekocht met zomerexceem. Ik heb haar in mei gekocht met lange manen, en totaal geen vertoningen van exceem, maar op stal begon ze na een tijdje wel te schuren, wat zo erg uitliep dat ze geen manen meer over had, en ook haar staart werd kaal.. Zomerexceem bleek dus zegt de dierenarts.
Nu ben ik dus aan het orienteren wat ik voor volgend seizoen moet gaan doen, om het te beperken/voorkomen dat ze alles eraf schuurt! Ik heb er veel over gelezen, en heb dus een ideetje..
Ik zou willen beginnen in maart om een Rambo Sweetich Hoody op te gooien, en zodra het echt warm wordt haar 's nachts buiten te zetten en overdag op stal.
Is dit voldoende of zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden of moet smeren/voeren?
Ik lees ook dat heel veel middeltjes niet werken.. Ik heb afgelopen zomer ook een kruid tegen jeuk gevoerd, dit hielp helaas niet.. Ook heb ik verkoelende gel gesmeerd zodat de jeuk zou verdwijnen maar het geschuur ging gewoon door...
Bedenk je dat de knutjes meest actief zijn met zonsopgang en ondergang. Overdag op stal ben je er dus niet mee.
YvonneV
Geplaatst: 26-10-10 20:30
pentium schreef:
Zarena, wat voer je zoal?
Bedenk je dat de knutjes meest actief zijn met zonsopgang en ondergang. Overdag op stal ben je er dus niet mee.
Ik zou het dan eerder andersom doen
miesie
Geplaatst: 26-10-10 20:43
@ Zarena, ik zweer bij Eldena bodylotion van de Aldi in Duitsland! Die van mij heeft geen dag met deken op gestaan, terwijl ik net de Rambo SIH had gekocht.. Die zit dus nog steeds nieuw in verpakking Ook als er bij ons een paar begint met staartschuren (wat dan geen eczeem is..) een klein beetje erop en hij stopt met schuren!
Kim die staart ziet er netjes uit komt die korte plek in de manen door de deken of door schuren?
Zarena hoe is je paard gestald, wat voor voer en beweging krijgt je paard? Deken op zou ik voor de zekerheid in februari mee beginnen tenzij het dan nog vriest.
Ik had ook gewassen met Teatree. Tja Wisse is natuurlijk wel wit op zijn hals/manen dus met Derfen niet de ideale kleur Was er nou al een shampoo op de markt om de kleur eruit te wassen?
Ik heb de blauwe latex handschoentjes aan en doe daarmee van die mooie roze dikke latex schoonmaakhandschoenen aan. Een prachtig gezicht En ook dan ruik ik de Derfen nog, zucht...
helemaal bovenaan zie je ook wat pluiziger. Als ze dr hoofdkap niet op heeft dan zakt deken wat terug en dan schuurt ze daar dus ook.
Lunatic
Geplaatst: 27-10-10 02:46
Derfen werkt maar het enige minpuntje is de geur
Ik gebruikte eerst 2 paar latex handschoenen over elkaar, maar ben nu overgestapt op vinyl handschoenen. Die zijn meer plastic en voelen fijner, ze blijken sterker en blocken de geur beter.
Ook een tip: blote armen, zelfs al denk je dat je met je mouw uit de buurt bent gebleven, de geur zit er altijd in.
Daarnaast gebruik ik eerst babydoekjes en daarna citroendoekjes van de Action, die zijn voor na het eten van vis enz, maar werken heel goed tegen de geur van Derfen. Echt een aanrader!
Ik heb mijn Shet zijn deken nog op, is nog niet af geweest. Vorig jaar heb ik hem half november afgedaan om hem half maart alweer op te doen. Zonde om te vroeg 'bloot' te willen, alle moeite van het hele seizoen straks voor niets geweest.
ItsMe2
Geplaatst: 27-10-10 09:00
@ Kim1207: mijn paardje heeft op precies dezelfde plek in de manen een kort stukje. Bij mij komt het wel door de deken!
Ik zat ook al te denken, om zeg maar meer van die huis keuken en tuin handschoenen te gebruiken. Die zijn wat dikker dan die dunne latex handschoentjes. Zo duur zijn die denk ik ook niet!
ja die bedoelde ik inderdaad en ik heb mooie roze Zijn bij de action volgens mij iets van 70cent ofzo
Het blijft inderdaad altijd in je mouwen hangen en dus ook in je handen. De tip van de doekjes is wel makkelijk te proberen dus dat ga ik volgend jaar zeker doen!