Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Rianne_ schreef:Ellepel, zou misschien wel een idee zijn. Maar hoe?
Maargoed, is bij elk paard verschillend wat echt werkzaam is.
De Tea Tree is nu voor mij momenteel heilig.
) en 1 op de staart gedaan. Bij Wisse 3,5 op de manen, een halve bij de voorpluk en 2 op de staart.
Ik ga donderdag bestellen
opisop_shop schreef:Zo, ik heb vandaag bij Wisse en Storm de vlooiendruppels gebruikt. Ik had bij de kruidvat voor 3 behandelingen voor de grote hond opgehaald. Elke behandeling had twee pipetjes, dus 1 set bestaat uit 6 pipetjes.
Ik heb er bij Storm 5 in de manen (dikke bos) en 1 op de staart gedaan. Bij Wisse 3,5 op de manen, een halve bij de voorpluk en 2 op de staart.
Wisse schuurt alleen zijn voorpluk en op de plaats waar een halster zit, zodra ik hem bij de poetsplaats zet.
Voorlopig ga ik er verder even helemaal niets aan doen, om te kijken wat voor effect dit heeft.
Ik houd jullie op de hoogte!

koetjeboe schreef:Nou ik kan wel janken![]()
Ik dacht dat Daantje steeds op de bal van haar voeten ging staan.
Ze had steeds wondjes op haar voorbenen en ook op de hoefballen van de voorbenen.
Nou ik weet nu dat dat geen balbetrapping is.
Ik kwam gisteren en mvr was bezig haar hoefballen van de achter benen te ontvellen.
Ze heeft nu al de vier de benen en hoefballen kapot.
Ik wist niet dat eczeem zo erg kon zijn.
Maar ze heeft gewoon echt jeuk aan de benen.
Heb gisteren de sokken er af geschoren, zodat ik het vanaf nu gewoon heel goed ga smeren met leovet bio huid olie.
Hebbenjullie paarden ook zo jeuk aan de benen en wat doen jullie er aan???
) als ik dat doe staat Wisse er gewoon rustig bij zonder gestamp! opisop_shop schreef:Heb je een foto?
Wisse bijt ook aan zijn voeten, maar hij heeft denk ik mok inderdaad.
Heb zijn benen geschoren zodat ik ze mooi kan behandelen en de ergste schilfers eruit zijn. Ik was ze met de teatree shampoo en soms tegen de schilfers wat klitwortel erin.
Gaat al steeds beter, ik laat nog wel even een DA er naar kijken.
Hij heeft ook veel last van mugjes bij zijn benen; stond gisteren gewoon te stampen en te trappen in de wei!
Voor hem ga ik binnenkort in een creatieve bui toch een keer broekspijpen proberen te maken, is dat voor jou misschien ook een idee?
Verder zou ik de benen inspuiten met antidaas bijvoorbeeld (bij ons te koop) als ik dat doe staat Wisse er gewoon rustig bij zonder gestamp!
_Amyyy schreef:Even een vraagje : wat hebben jullie op als het heel hard regent en je paard staat buiten? ik heb meestal z'n halsdeken en regendeken op, hebben jullie iets anders?