[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:23

@ ellepel, een boel haar was nog weg van haar schuurprestaties van afgelopen winter. Toen is ze halverwege april weer begonnen en nu sinds een paar weken smeer ik Tea Tree (daarvoor Sweet Itch wat echt IMO een troepje is) en komt het langzaam maar gestaag weer bij.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:31

Rianne_ schreef:
Ellepel, zou misschien wel een idee zijn. Maar hoe? :)

creatief denken !:D
ik kan je er verder niet mee helpen hoe je het moet gaan doen.

muzefee:
fijn als het nu inderdaad wel bijgroeit,ik vind sweet itch juist wel een heel fijn product,mmaar je moet dat wel dagelijks blijven smeren.
dan werkt het het beste

Muzefee

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:32

Ik smeerde het dagelijks. :j Maargoed, is bij elk paard verschillend wat echt werkzaam is. :j De Tea Tree is nu voor mij momenteel heilig. :j

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:55

Zo, ik heb vandaag bij Wisse en Storm de vlooiendruppels gebruikt. Ik had bij de kruidvat voor 3 behandelingen voor de grote hond opgehaald. Elke behandeling had twee pipetjes, dus 1 set bestaat uit 6 pipetjes.
Ik heb er bij Storm 5 in de manen (dikke bos :D) en 1 op de staart gedaan. Bij Wisse 3,5 op de manen, een halve bij de voorpluk en 2 op de staart.
Wisse schuurt alleen zijn voorpluk en op de plaats waar een halster zit, zodra ik hem bij de poetsplaats zet.

Voorlopig ga ik er verder even helemaal niets aan doen, om te kijken wat voor effect dit heeft.

Ik houd jullie op de hoogte!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:56

Heb indd ook gelezen dat dat mogelijk werkt. Ben benieuwd. :j

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:13

Kan ik verder nog paardjes blij maken met een rambo sweet itch hoody deken, ook kleine pony's? *D Ik ga donderdag bestellen *D

[EA-CO] Rambo Sweet itch hoody

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:01

Rianne_ schreef:
Ellepel, zou misschien wel een idee zijn. Maar hoe? :)

nieuw stuk elastiek (goed elastiek) erin (laten) zetten?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:32

Het rugstuk van mij deken is ook vrij lang, trek hem behoorlijk naar voren, blijft dan ook redelijk zitten op zich, alleen na 1 dag schuift ie toch een stuk over haar billen heen, en blijft daar mooi hangen op telkens dezelfde hoogte. Denk dat ik toch maar eens een kleinere maat moet bestellen dan. Vanmiddag onderaan de hals nog wat versteld (zodat hij krapper wordt) maar doet het nog steeds denk ik, morgen even afwachten hoe die licht. Alleen het buikstuk, ja die moet ik echt niet kleiner hebben, heb ik nu al op allerlaatste stukje zitten (behoorlijk pens heeft ze, vergeleken met de rest)

benniebang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 07:02

opisop_shop schreef:
Zo, ik heb vandaag bij Wisse en Storm de vlooiendruppels gebruikt. Ik had bij de kruidvat voor 3 behandelingen voor de grote hond opgehaald. Elke behandeling had twee pipetjes, dus 1 set bestaat uit 6 pipetjes.
Ik heb er bij Storm 5 in de manen (dikke bos :D) en 1 op de staart gedaan. Bij Wisse 3,5 op de manen, een halve bij de voorpluk en 2 op de staart.
Wisse schuurt alleen zijn voorpluk en op de plaats waar een halster zit, zodra ik hem bij de poetsplaats zet.

Voorlopig ga ik er verder even helemaal niets aan doen, om te kijken wat voor effect dit heeft.

Ik houd jullie op de hoogte!

Hier ben ik zeer benieuwd naar! Had ik nog niet eerder gehoord. Ik wacht af!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 07:07

carol:
kun je dan niet de rug een stukje innemen?
dubbelvouwen en weer vastnaaien zodat het wat korter is?
dat moet ik bij de deken van appie eigenlijk ook doen,die schuift ook net wat te ver naar achteren door.

ik zal vanmiddag es zijn mooie staart en manen op de foto zetten :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 07:34

Dat wil ik bij de pagony bij Wisse ook nog eens doen inderdaad.
De Meulenkamp heeft een perfecte pasvorm maar is de hals NET iets te kort.
De pagony heeft een prima pasvorm maar omdat ik hem een maatje te groot heb schuift hij, daarentegen is de hals geweldig mooi lang en ruim :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:44

heel even offtopic,
maar ik hoop dat jullie ermee kunnen leven :D

toen we aankwamen was er alleen het vlies te zien , de voetjes volgden al snel
Afbeelding

en nadat ik het vlies had gebroken en Ad de buurman even had geholpen(ze lag wat dicht bij de muur)
Afbeelding
lag dit ventje ernaast

Afbeelding

Afbeelding

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:46

Ohhh wat schattig!!!
Eidenlijk maar toch :D
Naam + geslacht? :)

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:50

Jeetje wat leuk! Gefeliciteerd!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 10:28

Nou ik kan wel janken |(
Ik dacht dat Daantje steeds op de bal van haar voeten ging staan.
Ze had steeds wondjes op haar voorbenen en ook op de hoefballen van de voorbenen.
Nou ik weet nu dat dat geen balbetrapping is.
Ik kwam gisteren en mvr was bezig haar hoefballen van de achter benen te ontvellen.
Ze heeft nu al de vier de benen en hoefballen kapot.
Ik wist niet dat eczeem zo erg kon zijn.
Maar ze heeft gewoon echt jeuk aan de benen.
Heb gisteren de sokken er af geschoren, zodat ik het vanaf nu gewoon heel goed ga smeren met leovet bio huid olie.

Hebbenjullie paarden ook zo jeuk aan de benen en wat doen jullie er aan???

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 10:34

koetjeboe schreef:
Nou ik kan wel janken |(
Ik dacht dat Daantje steeds op de bal van haar voeten ging staan.
Ze had steeds wondjes op haar voorbenen en ook op de hoefballen van de voorbenen.
Nou ik weet nu dat dat geen balbetrapping is.
Ik kwam gisteren en mvr was bezig haar hoefballen van de achter benen te ontvellen.
Ze heeft nu al de vier de benen en hoefballen kapot.
Ik wist niet dat eczeem zo erg kon zijn.
Maar ze heeft gewoon echt jeuk aan de benen.
Heb gisteren de sokken er af geschoren, zodat ik het vanaf nu gewoon heel goed ga smeren met leovet bio huid olie.

Hebbenjullie paarden ook zo jeuk aan de benen en wat doen jullie er aan???

Klinkt mij eerder als mok in de oren (is er ook in droge vorm), zou als ik jou was maar eens verder kijken op het forum wat anderen als oplossing hebben gebruikt. Ik heb er zelf gelukkig geen ervaring mee.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 10:35

Heb je een foto?

Wisse bijt ook aan zijn voeten, maar hij heeft denk ik mok inderdaad.
Heb zijn benen geschoren zodat ik ze mooi kan behandelen en de ergste schilfers eruit zijn. Ik was ze met de teatree shampoo en soms tegen de schilfers wat klitwortel erin.
Gaat al steeds beter, ik laat nog wel even een DA er naar kijken.

Hij heeft ook veel last van mugjes bij zijn benen; stond gisteren gewoon te stampen en te trappen in de wei!
Voor hem ga ik binnenkort in een creatieve bui toch een keer broekspijpen proberen te maken, is dat voor jou misschien ook een idee?

Verder zou ik de benen inspuiten met antidaas bijvoorbeeld (bij ons te koop :) ) als ik dat doe staat Wisse er gewoon rustig bij zonder gestamp!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 10:38

opisop_shop schreef:
Heb je een foto?

Wisse bijt ook aan zijn voeten, maar hij heeft denk ik mok inderdaad.
Heb zijn benen geschoren zodat ik ze mooi kan behandelen en de ergste schilfers eruit zijn. Ik was ze met de teatree shampoo en soms tegen de schilfers wat klitwortel erin.
Gaat al steeds beter, ik laat nog wel even een DA er naar kijken.

Hij heeft ook veel last van mugjes bij zijn benen; stond gisteren gewoon te stampen en te trappen in de wei!
Voor hem ga ik binnenkort in een creatieve bui toch een keer broekspijpen proberen te maken, is dat voor jou misschien ook een idee?

Verder zou ik de benen inspuiten met antidaas bijvoorbeeld (bij ons te koop :) ) als ik dat doe staat Wisse er gewoon rustig bij zonder gestamp!

Nee heb geen foto, maar ik weet 80 % zeker dat het geen mok is.
Ze heeft gewoon allemaal sneetjes op de benen, en winkel haken in de hoefballen.
Van de week hing er op 1 hoef bal gewoon een los stuk vel aan.
Maar zal straks eens foto's maken, als ik het niet vergeet.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 10:40

Wisse heeft ook allemaal sneetjes in zijn benen, met name de achterbenen!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 11:21

Dan moet ze wel hele erge eczeem hebben. Het lijkt mij ook eerder mok of anders iets anders wat onwijze jeuk veroorzaakt. Misschien de DA er even naar laten kijken?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 11:22

koetjeboe heeft je dier geen mijt?

het is momenteel echt explosief were voor ongedierte hoor.
en zo vreemd is het niet.
wij hebben al luis gehad, er loopt er nu een met schimmel rond,kelly heeft mijt op de achterbenen.
valt me mee dat appie nog niks heeft.

anders zou ik toch es voor de zekerheid de benen wassen met betadinescrub( flink lang laten intrekken hoor)
of met speciaal middel tegen mijten.

carol wat een knap ventje zeg! gefeliciteerd hoor, en je mag best even offtopic gaan :D

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 11:53

Dat bij de benen zegt mij zo niets...

De te lagen boett deken heb ik ook gewoon een stukje dubbel gevouwen op de billen en vast genaaid. Werkt super. Vorig jaar was haar staart en tussen haar benen nog wel eens vies maar nu niets meer aan de hand!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 11:55

_Amyyy schreef:
Even een vraagje : wat hebben jullie op als het heel hard regent en je paard staat buiten? ik heb meestal z'n halsdeken en regendeken op, hebben jullie iets anders?

Ik heb van een 'oude' boet de hals afgeknipt en aan een regendeken genaaid. Ideaal :D
Zolang het dit weer is heeft ze deze deken op en zodra ze droog/warmer weer voorspellen de gewone boett deken

benniebang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:03

Superleuk, de foto's van het veulen! Al een naam?

Die van ons hebben geen last aan de benen, ik ben het niet eerder tegengekomen. Misschien helpt een keer goed wassen met betadineshampoo ook goed? En dan twee keer per dag insmeren met een of ander verzachtend middeltje.

Onze Hummer stampt sinds het voorjaar ook behoorlijk. Ik kan allen niets vinden. Hij heeft zeker geen mok en ook geen eczeem. Wel heeft hij even luizen gehad waar we hem tegen hebben gewassen en dat heeft hij nu niet meer. Wel blijft hij stampen. Snappen er niks van. Hij heeft duidelijk ergens last van. Maar waarvan is nog een beetje de vraag.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:52

hier nog 1 die haar voorbenen stuk knabbeld,ik probeer ze niet te scheren,hoe meer haar, hoe meer bescherming tegen vliegjes,veel insprayen en wassen tegen de jeuk.
zag in zeeland de campingpony met soort beenbeschermers lopen(denk tegen verbranden van de zon,het is een schimmeltje) lijkt me ook tegen de vliegjes te helpen.
maar sun heeft ook last van haar bovenbenen, dus niet van toepassing.