Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
fargo schreef:In mijn ervaring zie je bij paarden die verder (nog) niet zoveel last hebben behoorlijk snel verandering, bij mij vond ik in de eerste week/weken de ogen al echt schoner. Heb meerdere paardjes op stal meegemaakt en de ogen en neus knappen eigenlijk als eerste op en ze worden fitter en zoeken meer contact.
) krijgt een paard hier een combinatie van slobbermash van havens, pulp, zemelen, lucerne en muesli. Paardje komt eindelijk wat aan in de bovenlijn.
vandaar monnikspeper/kuiskruid. In VS wordt het (regelmatig) gebruikt en ook in Engeland voor paarden met hormonale problemen (te hengstig, niet hengstig of hengsten/ruinen met te veel drive) en het wordt dus ook regelmatig gebruikt voor paarden met cushings. Door het gebruik komen de hormonen meer op orde en worden veel paarden fitter. Wij zijn indertijd met Willy alvast begonnen met PB omdat de pergolide nog in bestelling was en nog niet leverbaar en om toch alvast te ondersteunen.
)