http://boett.com/en/product_show?productid=275
blijkbaar aan de buikflap vast naaien en dan met twee lintjes ergens naast de staartflap vanbinnen vastzetten.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mi_Amore schreef:@ellepel: maat 185Zou dit veel schelen met de 165?
@sunny43: ik heb deze liggen, maar nog geen idee hoe ik het ding moet vaststikken
Mi_Amore schreef:Paardlief stampt zich een half ongeluk, zelfs mét deken.
Dus die wordt nu 2x per dag aan de uier ingesmeerd met Cojosol.
Ga wel overschakelen naar derfen, cojosol is gewoon jeukstillend denk ik.
Mijn paard staat 24/7 op zandpaddock en elke dag max. een uur op de wei met deken uiteraard
Iemand soms nog een buikflap van Boett te koop, maat 5, 5+ of 6?
Silver_Fox schreef:@lissie_zigor ik ben het met je eens hoor, een allergie is gewoon nooit normaal. Dan is er iets niet helemaal juist in het lichaam, dat komt niet door de knut! Mensen kunnen met een andere voeding en levenstijl ook opeens niet meer allergisch zijn voor iets waar ze eerst heftige reacties op hadden. Ik denk bijv. ook dat hoefbevangenheid een ander soort uiting is van hetzelfde probleem.
Maar ik ben het wel met Jotoma eens dat zolang ze een allergische reactie hebben een deken op moeten, als ik zelf zo'n allergie zou hebben zou ik ook knutten zoveel mogelijk willen vermijden!
Als minder gras beter werkt zou ik als ik jou was ook naar het soort gras kijken wat je in de wei hebt staan. Hoeveel verdun je de azijn? en wat voor azijn gebruik je?
Wat zijn de symptomen voor de pollenallergie bij jouw paard? Ik heb soms ook het idee dat mijn paardje er misschien last van heeft maar ik weet ook niet precies of het nou een andere uiting is van zomereczeem is of een pollenallergie.
Jetske Ultee schreef:Tea tree oil heeft in hoge concentraties een toxische werking, dit blijkt uit onderzoek met proefdieren.
Bepaalde ingrediënten in tea tree oil zijn heel instabiel, ze reageren dus razendsnel op zuurstof en licht waardoor er irriterende ingrediënten worden gevormd. Als je een product met tea tree oil gebruikt kijk dan ook goed naar de verpakkingsdatum, de verpakking en de concentratie. Zelf haal ik het altijd bij de reformzaak, van het merk Chi. Dat is 100% tea tree olie en zit ook verpakt in een bruin glazen flesje. Tea tree oil en plastic gaat namelijk niet zo goed samen en in een doorzichtig glazen flesje zal het snel oxideren. Ik verdun de tea tree olie vlak voor gebruik met jojoba olie. Een geopend flesje bewaar ik koel en ik gooi het na een paar maanden weg. Ongeopend heeft tea tree oil een houdbaarheidsdatum van zo'n twee jaar dus dat houd ik ook in de gaten. Ik gebruik tea tree oil alleen lokaal voor het ontsmetten van kleine wondjes, ontstoken plekjes (bv bij rosacea) en puistjes. Als je hier geen last hebt van hebt zou ik tea tree lekker laten staan. Aangezien je de tea tree oil beter alleen op de aangedane huid kunt gebruiken, de concentratie tea tree oil in kant en klare producten in de regel laag is en de kans op oxidatie groot is, kan je beter niet voor kant en klare producten maar voor de vers gemengde variant kiezen
lissie_zigor schreef:Na jaren een deken gebruikt te hebben ben ik sinds vorig jaar gestopt met de dekens. Zigor is 2 jaar geleden overgestapt naar metazoa voer en dat heeft een hele hoop geholpen.
En met een deken om vielen zijn manen er gewoon uit ik denk omdat het op den duur gewoon verstikt..
Plus het feit dat wanneer ik jeuk heb op mijn arm en ik ga krabben op mijn mouw dan krab ik veel harder en langer dan dat ik dat op mijn blote huid doe...
Dit waren voor mij wat redenen om te stoppen met dekens.
Het ging ook een stuk beter vorige zomer jeukte hij wel maar niet meer tot bloedens toe.
Nu wil ik dus weer hetzelfde als vorig jaar doen omdat dat zo goed ging maar wil er wat nieuws bij proberen om te kijken of het nog beter kan worden:)