Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
goldflower schreef:hai ik wilde me ook even aanmelden, want heb vandaag te horen gekregen dat mijn paardje ook cushing heeft, en ze is op t moment ook hoefbevangen erbij. Maar dacht miss kan ik bij jullie meelezen om zo wat wijzer te worden over de cushing want ben der nog maar een leek in,, had nooit verwacht dat ze zoiets zou krijgen, De waardes weet ik nog niet want dat hadden ze niet gezegd maar dat kan ik maandag even vragen, ik moet wel dan met de medicatie gaan beginnen. Mijn paardje is een connemara merrie van net 14 jaar. alvast thnx voor t mee mogen lezen
savanna04 schreef:hallo iedereen, lees sinds een jaar af en toe wat mee wegens dat ik iemand ken met een paardje die ook cushing heeft.
tussen september en oktober in is geconstateerd dat ze cushing heeft en moest ze 1 hele pil elke dag maar nu moet ze als naar 1 en een halve pil omdat haar waarden weer omhoog zijn gegaan. nou is mijn vraag poepen die van jullie ook hele kleine beetjes? en vallen die van jullie ook erg af? wat mogen ze hebben om wat dikker te worden?
Dimple schreef:Uiteindelijk zal de tumor die de cushing veroorzaakt groter worden en dus de klachten erger. Dan moet je je afvragen wat eerlijk is voor het paard.
Er zijn ook paarden die het gewoon beter doen zonder de Prascend, die reageren niet goed op de pillen. Het is heel persoonlijk en daarom goed kijken naar je paard.
Depri zijn kan een bijwerking zijn van de medicatie.
Je zou het bijvoeren van monnikspeper kunnen proberen. Zoek maar even op Bokt, dan kom je genoeg tegen.