Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nexus schreef:@MissAmazone: Ik sta met mijn paarden op de getroffen stal in Woubrugge nota bene.
Desalniettemin ben ik tegen meldingsplicht, omdat het nooit 'alleen' daarbij blijft. Het is naief te denken dat er geen verdere gevolgen of consequenties aan zullen worden gehangen.
Chay_Flame schreef:Mijn moeder zegt net dat ze hoorde dat het via vogels overgedragen kan worden. Kan dat kloppen?
En een jongen uit me klas wist te vertellen dat hij iemand kende die op stal 9 drachtige merries had gehad die allemaal hebben geaborteerd en dat die mensen nog wel vrijdag in bathmen hebben gereden met andere paarden. Weet alleen niet of er al melding van is gedaan!
bigone schreef:De melders zijn ook prima, het gaat juist om diegenen die het niet melden. Het is wel zo dat in deze tijden ziekten onder vee veel grotere gevolgen hebben dan vroeger. Mkz, droes, rhino en noem ze allemaal maar op zijn van alle tijden, juist door alle paniekgedoe krijg je dit soort acties. Als iedereen gewoon zijn gezonde verstand gebruikt en niet meteen HELP roept ipv gewoon voor hunzelf de beslissing te nemen om even thuis te blijven dan was er ook niet zoveel gedoe. In Engeland heerst inmiddels weer mkz dus ook dat kan zo maar weer alles platleggen.
En wat betreft het virus, een paard wat het heeft gehad kan het weerkrijgen als zijn weerstand slechter is, kijk bij mensen, eenmaal een koortslip (herpesvirus) je komt er nooit vanaf en heb je een blaasje dan ben je weer besmettelijk.
De petitie teken ik niet, ik gebruik mijn verstand en werk altijd aan goede verhoudingen met de medepaardenhouders uit de buurt. Als er geruchten zijn dan neem ik het besluit om thuis te blijven met de beesten,klaar.
Chay_Flame schreef:Mijn moeder zegt net dat ze hoorde dat het via vogels overgedragen kan worden. Kan dat kloppen?
Jumpie schreef:Kan iemand me mischien wat herkenbare symptonen geven? Kan op internet niet echt wat vinden, ga zo even tempen. Maar verder ik neem aan lusteloos, snotneus? Of merk je gewoon echt NIKS?
Urielle schreef:Chay_Flame schreef:Mijn moeder zegt net dat ze hoorde dat het via vogels overgedragen kan worden. Kan dat kloppen?
Als er een paard snot heeft geproest op die vogel en die vogel gaat binnen enkele uren bij een ander paard zitten wat er aan gaat snuffelen in de snotplekken, ja![]()
(ik bedoel dus: dit is echt hysterie ten top)
Jumpie schreef:Kan iemand me mischien wat herkenbare symptonen geven? Kan op internet niet echt wat vinden, ga zo even tempen. Maar verder ik neem aan lusteloos, snotneus? Of merk je gewoon echt NIKS?
Chay_Flame schreef:Ik vraag ook maar wat ik hoor
MissAmazone schreef:Petitie voor een meldplicht van Rhino!!
Tekenen alsjeblieft!
xTravers schreef:Kan het virus via mensen worden overgebracht?
Ik ga vanavond namelijk op de manege rijden op manegepaarden.
Maar ik ga van de week naar mijn verzorgpaard, moet ik dan al mijn spullen wassen?
xTravers schreef:Kan het virus via mensen worden overgebracht?
Ik ga vanavond namelijk op de manege rijden op manegepaarden.
Maar ik ga van de week naar mijn verzorgpaard, moet ik dan al mijn spullen wassen?