Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
armyhorse schreef:Hai, ik meld me hier ook.
Ik vermoed dat mijn paard ook last heeft van een maagzweer. Ze knarsetand en reageert heel heftig op aansingelen. Daarnaast is ze ook heel gevoelig als ik met mijn hand onder haar buik strijk en ook behoorlijk gevoelig op haar rug is geworden. Daarnaast eet ze ook zand en dan ook echt grote happen. En als ze op het land staat blaast ze bijna op, wat ze eerst eigenlijk ook nooit had. Als ze dan even in beweging is geweest zak haar buik weer af, dus is pure gasvorming. Ik heb al eerder met een DA overlegt, maar die zei toentertijd dat ze als ze goed at en glanst er niks aan de hand was.
Toch zegt mijn gevoel anders en lijken mij dat de symptomen overduidelijk zijn. Wat raden jullie mij aan? Gewoon zelf direct omeprazol bestellen? En geven jullie ook pijnstilling? Of weer een DA erbij en gastroscopie laten uitvoeren?
En wat voeren jullie? Mijn paard krijgt drie keer per dag ruwvoer en twee keer per dag 1/2 kilo krachtvoer.
[***] schreef:upendo schreef:Sorry upendo, ik heb mijn bestelling net binnen en wil graag ook 2 zakken achter de hand houden. Dus ik kan je niet helpen.Is er iemand die nog een of twee Abler bulkpacks over heeft?
Kan je niet bij Abler bestellen?
LiiNd_Y schreef:Hoe lang duurt het gemiddeld dat bestelling van Abler binnen is?
mirriejj schreef:Mocht er nog iemand op zoek zijn naar een bulkpack abler, die mag een pb sturen
Citaat:Voor zover ik in dit topic heb kunnen lezen is pijnstilling niet goed indien je paard maagzweren heeft.
Ik zou in ieder geval even stoppen met het krachtvoer en kijken of je meer ruwvoer kan geven, het liefst onbeperkt. Ik weet nog niet genoeg van de diverse symptomen, maar in jouw geval denk ik dat er ook andere oorzaken kunnen zijn. Omdat ze zoveel zand eet, kunnen daar darmproblemen, gasvorming en krampkoliek door ontstaan.
Het kan ook dat je zadel niet goed past en dat ze daardoor reageert op aansingelen.