jufloontje schreef:@Geerke
Ik weet niet hoeveel hooi je voert, maar hier staat bijna geen één paard die in één uur zijn/haar hooi op heeft. Doen er toch snel 1,5 uur over en sommige paarden zelfs 2 uur.
We hebben La Vie haar pil verschoven van de avond naar de ochtend en heb het idee dat dit haar beter doet. Eten doet ze ook weer redelijk. Slobbermash van havens, heel klein btj en dan mueali en lucerne erdoor. Poeders worden mooi opgenomen door het vochtige slobber en is dan net droog genoeg met de andere zooi zodat madam het eet. Je blijft van alles proberen, haha.
Ze krijgen bij mij een klein plukje hooi s'ochtends op stal....in die tijd weekt mijn pulp en doe ik een gedeelte van de stallen..een half uur daarna krijgen ze hun voer...Daarna naar buiten en dan ook een groter portie hooi.
Pablo krijgt iedere drie uur een portie hooi,en dat eet hij gelukkig wel.
Fijn dat vietje weer goed eet!
Ik vind dat niets hoor dat gekieskauw..
Gewoon goed eten!
Ik heb toch nooit kunnen bedenken dat mijn kliko Pablo een trage eter zou worden!
Even wennen
Hij verrekte natuurlijk altijd van de honger door de cushing.
Dat kan ook een teken zijn van een verminderde eetlust,de hormonen raken weer in het gareel...dus minder honger.
Dat was een verklaring op een engels forum.Maar dan zouden mijn fries en shet ook cushing moeten hebben.Dat zal toch niet?