Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Martinique schreef:Myn tinker heeft last van zomer eceem op zyn staart, daardoor is het bovenste gedeelte van zijn staart al flink afgeschuurd, het word nu gelukkig alweer een stuk minder maar heeft iemand hier een goede tip?"
Groetjes
johanna84 schreef:ik rij nu een kwpner die zich schuurt, maar ik twijfel of het echt exzeem is. ze staat in een slecht onderhouden wei bij veel water en bos. binnenkort komt ze bij mij op stalling staan in de hoop dat het beter wordt.
ze is op het moment niet echt geweldig verzorgd geweest. dus ik hoop met de juiste stalling en verzorging dat het beter gaat.
ze heeft het het ergste onder de buik en manen.
iemand ervaring of het helpt om van stalling te veranderen?
en tips? alvast bedankt!
ellepel schreef:toch weer deken op dan?
Verafjord schreef:ellepel schreef:toch weer deken op dan?
ja dacht ik ook gelijk en inspuiten tegen de jeuk? ja sorry ik ben er zwaar op tegen, het zijn toch hormonen die je in laat spuiten
Kinke schreef:Shera, proberen de ergste jeuk te verlichten en als de sodemieter de deken erop. Veel mensen gaan daar in de fout, als het beter lijkt te gaan doen ze de deken af. Ik heb Kinke nu een jaar of 5 en ze draagt dr soepjurk gewoon vanaf april/emi tot okt/nov. en het gaat ieder jaar beter. Ik doe de deken alleen af als ik ga rijden oid. Heb tot nu toe zelfs geen smeerseltjes hoeven gebruiken (klopt af)! Verder wordt ze erg sober gevoerd, voornamelijk hooi, een uurtje gras per dag en geen krachtvoer (af en toe een handje Safe & Sound).
[/quote]Citaat:Citaat:ja dacht ik ook gelijk en inspuiten tegen de jeuk? ja sorry ik ben er zwaar op tegen, het zijn toch hormonen die je in laat spuiten
Ze krijgt haar deken weer op ja, en ik ben ook tegen inspuiten maar dit wil ik ook niet voor haar. Ze staat op de kop in de stal. Het is nog maar de tweede keer dat ze dan corticosteroiden ingespoten krijgt. Als het echt niet anders kan dan is het mooi dat het bestaat. Ze zal er niet meteen wat van krijgen..
shera schreef:Ik zal hier geen pleit gaan houden voor corticosteroiden, ik ken het middel als geen ander. Maarrrr ik heb een goede dierenarts , ben goed ingelicht. En ik heb had gisteravond een paard wat helemaal knettergek was van de jeuk en niets hielp. Wat doe je dan?? Ik heb er vanalles opgesmeerd, ze duwde de tussenwand zowat uit de stal. Ik was wanhopig en zij dr bij. Ze is nu gelukkig rustig maar was ze dat niet geweest dan had k de veearts gebeld. Wat moet je er anders nog aan doen? In mei toen de ellende begon had ze ook zo'n jeuk en toen gooide ze zichzelf steeds tegen de muur van de jeuk. Toen is ze dus ook ingespoten. Ik zie het als laatste redmiddel, maar ik ben blij dat het er is!