Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ohjajoh6 schreef:Bij mijn weten is die er niet Rinomia, maar waarom vraag je dat , als ik zo nieuwsgierig mag zijn?
lightmorebh schreef:Goedemorgen bokkers, vandaag worden 2 van mijn 4 paardjes getest op Cushing. Hebben een groot vermoeden dat beide het hebben![]()
De ene is een 25 jarig paard wat op de een of andere dag erg inviel en apathisch op de wei stond. Plus een vacht heeft niet normaal, ook erg lusteloos.
De andere is een 10 jarige shet die nu meerdere keren uit het niks hoefbevangen is en erg last heeft van haar hormonen.Vacht erg slecht is.
Heb beetje het topic doorgespit en bij het idee krijg ik toch best pijn in mijm buik.
Lees toch veel problemen met de dosis bepalen van de medicijnen en voer enzo. Plus dat ik alleen de keus heb ik de zomer 24/7 wei en in de winter stal en paddock en echt het een doe het zelf stal is.
Ook lees ik de kosten van de medicijnen zijn ook niet mis.
stel dat het zo is heb ik helaas nog maar 1 gezond paarden staat me een moeilijke tijd te wachten vrees ik.
ohjajoh6 schreef:Aha, dat verandert natuurlijk wel de zaak enigszins, maar als je er zelf woont en dus ook stallen tot je beschikking hebt en het ook nog eens doe het zelf is, wat let je dan om ze de nachten ofzo op stal te laten doorbrengen? Want eigenlijk heb je het super voor elkaar zo met alle vrijheid?
pleiada schreef:Ik heb even een vraagje aan jullie..Mijn 20 jarige merrie heeft sinds vorig jaar na het verharen naar haar zomervacht een andere structuur vacht gekregen..Ze begint redelijk vroeg met verharen,maar nu ze verhaard is heeft ze een beetje een wollige vacht..Geen wintervacht maar niet zo dun als voorheen..Verder glimt ze gigantisch en zit ze tegenwoordig veel beter in haar vel door de your horse trace die ze krijgt in combi met joint impuls voor haar gewrichten..Vorig jaar had ze hetzelfde en kreeg rond juli toch nog weer haar echte zomervacht..Herkennen jullie dit en moet ik ook aan cushing gaan denken?Ik hoop het eerlijk gezegd niet want ik meen me te herinneren dat ik hier gelezen heb dat pracend niet bevorderlijk is voor de luchtwegen!??Klopt dit?Ze heeft gevoelige luchtwegen dus dan lijkt het me geen fantastische combi..
Dimple schreef:Mayflower, gaaf!!
Hoe hoog was de waarde?
Ik ga je liken op FB.