Brainless schreef:@Lovely,
Maar die dragers moeten eerst zelf wel weer ziek zijn.
Vaak heb je dat (helaas) niet door, het kan nl beginnen met bv wat lusteloos en/of snotneusje.
Je maakt er een beetje een kip-ei redenatie van.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
RWDB schreef:Jodi93 schreef:ik heb nou heel wat pagina's afgezocht en ik kan de site niet weer vinden maar ergens hier staat een site waar rhino wel en niet bevestigd is zo'n hele duidelijke wie wil mij die even PBen??
Heb er meer, maar die geven meestal afzonderlijk aan wat er is, zoals RTV Oost het alleen over Overijssel heeft en Bolsward Nieuws (of hoe die ook mag heten) over Friesland.
http://www.degroesbeek.nl/lokaal-nieuws ... zich-heen/
Deze vond ik op zich wel duidelijk en die zag ik vanochtend op dit forum. Staan ook 3 kaarten op en laatste informatie van KNHS. Weet niet of je die bedoeld?
S_en_Z schreef:RWDB schreef:Heb er meer, maar die geven meestal afzonderlijk aan wat er is, zoals RTV Oost het alleen over Overijssel heeft en Bolsward Nieuws (of hoe die ook mag heten) over Friesland.
http://www.degroesbeek.nl/lokaal-nieuws ... zich-heen/
Deze vond ik op zich wel duidelijk en die zag ik vanochtend op dit forum. Staan ook 3 kaarten op en laatste informatie van KNHS. Weet niet of je die bedoeld?
Zo, de groesbeek is er snel bij!! De petitie die in DIT topic gestart is staat ook al op hun site!!!!
Lovely schreef:Brainless schreef:@Lovely,
Maar die dragers moeten eerst zelf wel weer ziek zijn.
Vaak heb je dat (helaas) niet door, het kan nl beginnen met bv wat lusteloos en/of snotneusje.
Je maakt er een beetje een kip-ei redenatie van.
Marijkjuh schreef:Ik kom even binnen vallen, want ik zie door de bomen het bos niet meer. Om welke variant gaat het nou? Of welke varianten?
Sowieso gaan we hier voor de zekerheid niet het erf af met de paarden.
_Apple_ schreef:Wanneer kan het afgelopen zijn ?!!
Nexus schreef:Als herhaalde oproepen tot ondertekening van de petitie is toegestaan, dan dit ook:
Heeft iedereen die VOOR een meldingsplicht van rhino is, ook al eens nagedacht over de verdere gevolgen en consequenties daarvan? Vervoersverbod, registratieplicht, ophokplicht, preventief ruimen... Hoe zit het dan met dierenwelzijn? En over welke rhino gaat het dan? EHV1 of EHV4?
Bovendien is zo'n 80% van alle paarden drager van het EHV4 virus (EHV1 ligt rond de 40%); moeten die dan wellicht allemaal geregistreerd worden en mogen die dan nooit meer op wedstrijd, verhandeld worden, van stal verhuizen of sociaal contact hebben met andere paarden?
Natuurlijk moet een stal waar een uitbraak van EHV1 (!) is geconstateerd dit direct melden! Maar wij als 'publiek' kunnen er ook voor zorgen dat een dergelijke melding niet meer leidt tot stigmatisering, roddel, achterklap en een 'slechte naam'. We zouden deze bedrijven juist moeten prijzen om hun eerlijkheid en kordate optreden! Doe juist met bedrijven die een uitbraak niet melden geen zaken meer, ga er niet op wedstrijd, koop er geen paard, neem er geen les, etc. Dan wordt het wel melden van een besmetting een zeer commercieel aantrekkelijke keuze voor elk bedrijf dat hiermee wordt geconfronteerd!
Laten we dit zonder overheidsbemoeienis oplossen & Hulde aan de melders!
Ivonka schreef:_Apple_ schreef:Wanneer kan het afgelopen zijn ?!!
Als de stallen en wedstrijden niet sluiten nog wel een paar maanden
MissAmazone schreef:Mensen die tegen zulke perities zijn snap ik niet, denken deze dan alleen aan de sport, handel of fok? Wil je dan niet dat het bedrijf 10km verder op tijd zegt dat daar iets heerst voordat het bij je eigen dier is? Is dat niet het aller aller belangrijkst, je eigen dier koste wat kost gezond houden?
MissAmazone schreef:Mensen die tegen zulke perities zijn snap ik niet, denken deze dan alleen aan de sport, handel of fok? Wil je dan niet dat het bedrijf 10km verder op tijd zegt dat daar iets heerst voordat het bij je eigen dier is? Is dat niet het aller aller belangrijkst, je eigen dier koste wat kost gezond houden?
Nexus schreef:@MissAmazone: Ik sta met mijn paarden op de getroffen stal in Woubrugge nota bene.
Desalniettemin ben ik tegen meldingsplicht, omdat het nooit 'alleen' daarbij blijft. Het is naief te denken dat er geen verdere gevolgen of consequenties aan zullen worden gehangen.